MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 1:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 25, 2006 10:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Witam

Mialem ostatnio nieprzyjemna przygode. Jechalem swoim autem na gazie, nagle silnik zaczal przerywac (dlawic sie?). Za chwile wszystko wrocilo do normy. Po chwili sytuacja sie powtorzyla, a po kolejnej chwili byly juz tylko strzaly:( Zmartwilo mnie to, poniewaz auto zawsze bardzo dobrze pracowalo na gazie. Pomyslalem sobie, ze moze zatankowalem jakis kiepski gaz, ale potem stwierdzilem, ze na benzynie sytuacja jest podobna (za to ryzyko wystrzalu chyba mniejsze ;) ). Nie znam sie na tyle, aby stwierdzic, ze to na pewno przerwy w zaplonie, ale wydaje mi sie, ze to wlasnie to. Na wolnych obrotach czasem jest ok, czasem rzuca silnikiem, zwlaszcza jak jest mocno nagrzany.

Co to moze byc i gdzie szukac usterki?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi ;)

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 1:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Michau: Obawiam się, że to nasze experymenty na starówce z kręceniem śrubą od gazu... :(

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 7:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
harrier pisze:
Michau: Obawiam się, że to nasze experymenty na starówce z kręceniem śrubą od gazu... :(

Pozdrawiam,


noo to ja jestem ciekawy co jest nie tak ... czekam z niecierpliwością na rozwiązanie

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 10:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
harrier pisze:
Obawiam się, że to nasze experymenty na starówce z kręceniem śrubą od gazu... :(


Na PB i na LPG jest to samo, wiec nie.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 1:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
michau pisze:
Na PB i na LPG jest to samo, wiec nie.

To mnie uspokoiłeś trochę, bo bałem się, że mi za to kręcenie ręka uschnie. :P

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 1:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
harrier pisze:
To mnie uspokoiłeś trochę, bo bałem się, że mi za to kręcenie ręka uschnie. :P


I tak krecone byly tylko obroty.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 1:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Wydaje się że to coś napewno na zapłonie (może któraś świeca pada). Trzeba by popatrzyć na cały układ WN. Mi czasami telepie na PB a na gazie chodzi równo, po jakimś czasie doszedłem do przyczyny, lejący wtrysk, ale u ciebie jak i na LPG potrafi bujać to raczej WN.

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 1:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Noon pisze:
Wydaje się że to coś napewno na zapłonie (może któraś świeca pada). Trzeba by popatrzyć na cały układ WN. Mi czasami telepie na PB a na gazie chodzi równo, po jakimś czasie doszedłem do przyczyny, lejący wtrysk, ale u ciebie jak i na LPG potrafi bujać to raczej WN.


Tez mam wrazenie, ze to cos z zaplonem, ale: Palec wymieniony pol roku temu, kopulka troche wypalona w srodku, ale raczej plastik obok stykow niz same styki. Kable wygladaja juz na dosc stare, ale nic nie czuc jak sie ich dotyka na pracujacym silniku i nie swieca w ciemnosci ;) Nie wiem jak sprawdzic, czy fajki sa ok i po czym poznac, ze siwca nadaje sie do wymiany? Zostaja jeszcze cewka zaplonowa i modul, ale nie wiem jak to sprawdzic. Jakies wskazowki? [cool]

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 2:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
michau pisze:
po czym poznac, ze siwca nadaje sie do wymiany?

wykręć swieczki i oglądnij elektrody, sprawdź końcówki przeciwzakłuceniowe czy sądobrze dokręcone, ustaw przerwy na 0,7 mm i zapodaj do motoru i spróbuj czy zagada[zlosnik]

michau pisze:
zwlaszcza jak jest mocno nagrzany.

mogą też być jeszcze "ciasne" zaworki
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 2:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Ja bym na początek zakupił nowe świeczki i wymienił wszystki. Palca niedotykał bym puki cały ewentualnie, przetrzeć go lekko papierem ściernym. Co do kopułki to tu sprawa jest bardziej skomplikowana według mnie bo czasami wydaje się że kopułka jest ok a tak anprawdę jest pęknięta gdzieś i wypadają zapłony (najczęściej jeden konkretny cylinder). Ja na swojej mam taki czarny kapturek (gumo-plastik grafitowy) i mechanik od gazu mówił mi że jak będzie strzelać to może być wina tego kapturka ale u mnie brak kichania naszczęście. Ja bym zaczą od przeczyszczenia jej , a potem wymiana kabli. Popatrz jeśli masz taką możliwość który gar niepali podczas telepania i zamień na nim kabel WN wtedy będzie wiadomo czy to kabel czy pozostałe elementy zapłonu. Cewki raczej bym nie ruszał , chyba że by się okazało że to losowo wypadające cylindry. Moduł .... niewiem, generalnie jedyną znaną mi możliwością sprawdzenia cewki i modułu to ich podmiana ponieważ cewki za bardzo nie ma możliwości sprawdzenia a moduł nie mam pojęcia jak sprawdzić.

Przyszła mi jeszcze jedna myśl odnośnie wypadających zapłonów, spotkałem się osobiście z problemem lewego powietrza na oringach wtrysków oraz laniem wtrysku mimo że pompa była wyłączona (jazda na LPG). Silnik wtedy pracował nierówno na wolnych (jeden gar niepalił) oraz przy prędkości stałej, natomiast przy przyspieszaniu ciągnął dobrze (bo więcej powietrza dostawał, chyba wtedy spalał mieszankę PB + LPG) tyle że zaobserwowałem wianie paliwa z baku mimo że na LPG jeździłem i nawet zapalałem.

Tyle co miałem pomysłów to napisałem :)

Pozdrawiam[/list]

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl