MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 2:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lip 19, 2006 9:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Wit'am

Koledzy czy macie jakieś dane katalogowe, jeszcze lepiej z własnego doświadczenia ile powinien palić taki silnik.

Ja mam wtrysk - wygląda to jak na zdjęciu:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11532 ... G_2652.jpg


I spalanie trochę mnie zaskakuje (na minus) jeżdżąc powoli 90-100 km/h
spalił mi blisko 20l.

Dodam, że auto ma klime - tu szczerze mówiąc nie wiem czy nie tkwi problem, bo jadąc z wyłączną Klimą w momencie kiedy ją włączę (nawiewem) w następnej sekundzie dmucha zimne powietrze - tak jakby cały czas pracowała.
Czy tu jest jakiś włącznik klimy, poza nawiewem?
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11532 ... G_2638.jpg

PozdroWit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974
Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 19, 2006 2:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Według http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html - 12,5l. Około 20l to pali 450 po mieście.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 19, 2006 4:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Tak też mi się wydawało.
Może znacie kogoś w okolicy W-wy kto może to dobrze poustawiać?

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 19, 2006 4:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
D - Jet, pali trochę więcej niż K - Jet czy gaźnik, ale w mieście powinien Ci się w 15 litrach przy włączonej klimie zmieścić.

W Warszawie niestety nie znam nikogo, znam za to magika w Opolu, który w W116 doprowadził tego D - Jeta to ładu i składu. Ma piekny klang i generalnie poleciłbym każdemu.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 19, 2006 8:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Ja czasem pomykam 250CE, tak jak dzisiaj, silnik starszy, mniej doskonały, ale po kapitalce i jeszcze mój, do rzeczy spala na trasie około 11-12 litrów ale po miastku i w czasie nerwowej jazdy wychleje nawet 25 litrów.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 20, 2006 7:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
A nie jeździsz ty kolego na wzbogaconej mieszance? Czy w ogóle silnik pracuje tak jak powinien – wg Ciebie? Jeżeli chodzi układ wtrysku to przyczyna takiego spalania może być min. awaria modułu wzbogacania mieszanki, co może być spowodowane uszkodzeniem czujnika temperatury – tak było w 123 mojego ojca. To by można jeszcze sprawdzić. A w ogóle jaki masz dokładnie typ układu wtryskowego?

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 20, 2006 9:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
Nie wiem, jaki to układ wtryskowy. Jeżeli ze zdjęcia nie wynika, to może zerknę - tylko nie wiem, na co mam patrzeć.

Silnik w zasadzie daje radę, odjazd ma. Czasem jak jest zimny potrafi zgasnąć przy zatrzymywaniu się (automat).
Ostatnio powymieniałem płyn (silnik, skrzynia, chłodnica) i filtry.


Wit

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 20, 2006 9:41 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Znaczy chodzi mi o to czy to D jetronic czy K jetronic czy KE jetronic – w miarę znam te układy ale nie wiem jakie były pakowane do W 115 – mam diesla. Jakbym wiedział to bym się zastanowił nad tym – w sumie nie jednego K/KE jetronica się już rozmontowywało i składało. ;)

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 20, 2006 10:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
luki26 pisze:
w miarę znam te układy ale nie wiem jakie były pakowane do W 115


luki26 pisze:
w sumie nie jednego K/KE jetronica się już rozmontowywało i składało


To znasz czy nie znasz. [szalone]

Wit'Old pisze:
Nie wiem, jaki to układ wtryskowy.


Z tego co widać na zdjęciach to D-Jetronic.

Wit'Old pisze:
Jeżeli ze zdjęcia nie wynika, to może zerknę - tylko nie wiem, na co mam patrzeć


Zobacz czy we wnętrzu, na prawej ściance w nogach pasażera masz komputer ( jest duży i znajduje się tam taka jakby kratka wentylacyjna ), który będzie odpowiedzialny za sterowanie.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 20, 2006 11:28 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Zdjęć na swoim sprzęcie nie próbuje otwierać bo się zawiesić może a mam ważne programy otwarte i byłaby klapa więc twojego nie widziałem – obejrzę sobie popołudniu.
Jak D to 1. Awaria modułu nagrzewania ( jak w K/KE).
2. Sprawdź czy przewód od miernika ciśnienia do urządzenia dawkującego jest szczelny i czy ma dobrą drożność – przekłamanie tej danej ( a D pracuje na mechanicznej niestety zasadzie i opiera dawkowanie paliwa za pomocą takich zaworków w funkcji ciśnienia ) powoduje ostre zaburzenia dozownika.
3. Ja sprawdziłbym też czujnik ciśnienia.
Kwestia niewłaściwej regulacji też może oczywiście powodować taki apetyt. Postaram się znaleźć jakiś w miarę przystępny schemat i go zeskanować ale lepiej żeby regulację zrobił specjalista.

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 20, 2006 12:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Stary co Ty piszesz :o aż mnie głowa boli. Mimo, że nie jestem mechanikiem to jakbyś mi takie herezje opowiadał, to czym prędzej zabierałbym samochód z Twojego warsztatu.

luki26 pisze:
2. Sprawdź czy przewód od miernika ciśnienia do urządzenia dawkującego jest szczelny i czy ma dobrą drożność – przekłamanie tej danej ( a D pracuje na mechanicznej niestety zasadzie i opiera dawkowanie paliwa za pomocą takich zaworków w funkcji ciśnienia ) powoduje ostre zaburzenia dozownika.


Skąd Ty te informacje posiadasz ?

D-Jetronic jest wtryskiem elektrycznym. A rzekbym nawet elektronicznym, bo opierał sie juz na przedpotopowej elektronice.

Ponieważ D-Jet w mojej W116 wymagał doprowadzenia go do stanu uzywalności, przydatne okazały się informacje od kogoś kto na tych silnikach zjadł własne zęby.

Więc luki26 Tobie podaję te informacje, żebyś najpierw poczytał a później doradzał, bo pisanie bajek to Ci idzie rewelacyjnie [oczko]

KLIK1

KLIK2

Wit'Old może te dane przydadzą Ci sie, jak pojedziesz zwizytować warsztaty. W Opou tylko jeden podjął się doprowadzenia tego silnika do stanu, w którym sprawia radośc z używania.

Pozdrawiam i Powodzenia

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 24, 2006 10:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 18, 2003 1:45 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawka
WeebShut - dzięki za linki

Tak we wnętrzu pasażera ma komputer (ponoć droga zabawka jak się zepsuje).

Tak ty wygląda, ale niestety pali dalej jak smok i nie bardzo wiem co z tym zrobić.

Wit'Old

_________________
Mercedes 114 280CE, 1974

Mercedes 124 300TD, 1993


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 24, 2006 11:25 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Wit'Old pisze:
WeebShut - dzięki za linki


Nie ma sprawy, ja też długo walczyłem, a malo kto wogóle zna ten silnik. Siedziałem godzinami z mechanikiem i metodą prób i błędów do wszystkiego dochodzilismy.

Wit'Old pisze:
Tak we wnętrzu pasażera ma komputer (ponoć droga zabawka jak się zepsuje)


Droga to mało powiedziane, raczej już niedostępna.

Wit'Old pisze:
Tak ty wygląda, ale niestety pali dalej jak smok i nie bardzo wiem co z tym zrobić.


Może właśnie jest to wina tego sterownika. Powiem Ci szczerze, że nie miałem tego problemu i nie bardo umiem Ci cokolwiek poradzić.

Jedyne co moge Ci polecić to mechanika u którego ja robiłem, ale niestety jest w Opolu [szalone]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 11:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Panaowie, jam mam silnik 230 i średnie spalanie miasto/trasa to 15l. Gaźnik ustawiałem wiele razy za kupe kasy a spalanie pozostawało bez zmian, o zgrozo nawet o 0,3l jest większe... :cry:

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 26, 2006 11:54 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Arbies ale 15 przy 20 to jest spora różnica.

Nawet W116 280SE na D- Jet mimo, że jest sporo cięższe chleje mniej. Uważam, ze trzeba to zdiagnozować.

A tak mi przyszło na myśl, może gdzieś gubisz paliwo, nieszczelne węże.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl