MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 10, 2006 9:48 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
Dwa dni temat podjąłem wreszcie decyzję o wymianie tarcz i klockow na przodzie. O ile z tarczami poszło gładko to problem pojawił sie z klockami, a raczej z całymi zaciskami. Posiadane przeze mnie klocki były do typowego W115 natomiast okazało się, że u mnie są zaciski od W123, no i zonk! - trzeba było kupić klocki od beczki. Mam pytanie, czy w 115 były montowane oryginalnie zaciski od 123 np pod koniec produkcji (mój samochód jest z 1975, kolor 922 wszedł od lipca więc bryka była z drugiej połowy tego roku). A może na rodzaj zacisków miało wpływ to, że oryginalnie był tam silnik 240D 3.0?

Hamulce zrobione, działają bez zarzutu więc tak już zostanie nawet jeśli to nie oryginalne (aż takim ortodoksem nie jestem) po prostu chciałbym wiedzieć.

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 1:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Ja też miałem kłopot z przodem. Osobiście zainstalowałem zaciski z W 123 ( z powodu trudności z dostaniem tłoczka na wymiar W 115 ). Przez tą podmianę musiałem inaczej poprowadzić przewody hamulcowe. Ale przy okazji dowiedziałem się od gościa który miał 3 W 115 że tam przód – zawieszenie, zaciski i co tam jeszcze – zawsze były w W115 inne niż te w W123. Zaciski z W123 są większe i wg mnie lepiej działają.

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
Post: wt lip 11, 2006 3:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Draka pisze:
A może na rodzaj zacisków miało wpływ to, że oryginalnie był tam silnik 240D 3.0?


tak własnie było-240D 3.0 i modele 114 (ale nie wiem czy wszystkie) 280 i 280E maja wieksze zaciski ośrednicy tłoczka 60mm.
Ja w moim 280E mam zaciski z 116 i wentylowane tarcze.
Działa znakomicie...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 12, 2006 5:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
Czyli wygłąda na to, że oryginał, szkoda że wcześniej tego nie sprawdziłem boteraz zostały mi klocki, ale kto powiedzaiał, że to moja ostatnia 115, jeszcze się przydadzą.

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl