MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 12, 2006 12:12 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lip 24, 2005 10:11 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Chojnów
Spada mi ciśnienie oleju przy predkosci 80 km/h i przejechaniu około 30 km do 2 atmosfer, wcześniej przy 60 było na 3 atmosferach. Zaczeło sie tak dziać kiedy zmieniłem uszczelkę pod deklem nad klawiaturą (ale to raczej zbieg okolicznosci), olej razem z filtrem wymieniłem 3 miesiące temu. Ciśnienie na wolnych obrotach na ciepłym silniku spadło z 1,7 na 1,1 atm.
Dlaczego ? i za co?.

_________________
115W z 1972 r 2,0


Na górę
Post: śr lip 12, 2006 1:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
rudy pisze:
Spada mi ciśnienie oleju (...) olej razem z filtrem wymieniłem 3 miesiące temu. Ciśnienie na wolnych obrotach na ciepłym silniku spadło z 1,7 na 1,1 atm.
Dlaczego ? i za co?.

Dlatego że jest ostatnio bardzo gorąco i to wpływa na lepkość oleju.
Za to że olej jest jednak kiepskiej jakości (cokolwiek jest napisane na opakowaniu).
RADA: Jeżeli prawdą jest że te produkty były z tzw. niskiej półki (czytaj - raczej najtańsze) :) to trzeba kupić lepszy olej (markowy?) i być może lepszy filtr. [zlosnik] W każdym bądź razie u mnie pomogło.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 12, 2006 6:34 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
witam
AndyS pisze:
Jeżeli prawdą jest że te produkty były z tzw. niskiej półki

lub zbyt rzadki i pompa ma kłopoty(zużycie) lub obroty biegu jałowego są insze niż powinny być
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 12, 2006 9:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
A może jakiś paproch wpadł Tobie podczes zamiany uszczelki.... Kiedyś był taki post, że gość miał podobne problemy....że do przewodu prowadzącego do wsaźnika wpadł paproch i blokował olej. Problem znikł po wymianie oleju.


rudy pisze:
Zaczeło sie tak dziać kiedy zmieniłem uszczelkę pod deklem

Moim skromnym zdaniem ciśnienie nie spada z dnia na dzień i raczej jest to jakaś drobnostka "wzmocniona" ostatnimi upałami..

Pozdr

Dodano po 1 minutach.:

Monter pisze:
ciśnienie nie spada z dnia na dzień


Miałem na myśli normalne zużycie...

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 12, 2006 10:27 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Monter pisze:
Moim skromnym zdaniem ciśnienie nie spada z dnia na dzień


chyba że oleju jest mało
a co do paprocha to zdejmij licznik wykręć króciec i w przewód dmuchnij z kompresora i po kłopocie [zlosnik] tylko go nie odpalaj bez powtórnego montażu [totalszok] [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 12, 2006 5:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
U mnie dokładnie to samo się stało ale po wymianie głowicy. Przy okazji wyszło, że podpora wałka rozrządu był pęknięta a mimo to ciśnienie nawet na wolnych obrotach było ok 3. Po wymianie jak zaklęte, po pierwszych 10-20 km spada na wolnych do ok 1-1,2. Panewki ok, wycieków nie ma, olej jest a ciśnienia nie ma. To nie jest zależne od temperatury, w zimie u mnie bylo to samo.

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 13, 2006 7:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Panowie ja mam ok. 0,7 - 0,8 na wolnych obrotach, 2 przy 70 km/h i ( na ciepłym silniku) Olej Elf turbodiesel ( po ok. 100 km przebiegu ). Ogromnie wyjechany – no nie? ;) Ale to nic min. ciśnienie przy 750 obr/min to 0,6 ( wg manuala ) a przy 3 tys 3 bary. Oczywiście jak jest wyższe ciśnienie to lepiej ale ja się będę martwił jak mi spadnie pon. 0,6 na wolnych obrotach.

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
Post: czw lip 13, 2006 1:03 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lip 24, 2005 10:11 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Chojnów
Olej jaki wymieniłem to Mobil diesel a filtr to tradycyjny Filtron OC 600 chyba polskiej produkcji, więc watpie żeby to miało cokolwiek wspólnego z tymi produktami. Stan oleju odkąd go zmieniłem utrzymuje się w połowie na bagnecie i jeszcze go nie musiałem dolewać. jutro sprawdzę czy smok nie jest zanieczyczczony, sprawdze pompkę i będę musiał wymienić olej i filtr.
Jeżeli to nie pomoże to dmuchne w przewód od wskaznika ciśnienia :).
Dzieki

_________________
115W z 1972 r 2,0


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 13, 2006 2:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Ja jak zmienialem uszczelke miski olejowej to znalazlem na jej dnie kawalki panewki - nie jakies tam opilki a wióra......... I silnik dalej chodzi. Ale w silniku zapasowym który kiedys zainstaluje w bolidzie ,gdzie cisnienie bylo kiepskie winna byla pompa.

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl