MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 08, 2006 5:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw mar 24, 2005 5:34 pm
Posty: 6
Lokalizacja: teraz z Poznania
Witam,
mam pytanko odnośnie rejstrowania i placenia oc. Powiedzcie mi prosze jak Wy to robicie jak remontujecie swoje maszyny np. kilka lat, bo ja już nie wiem jak to jest a chciałbym żeby wszystko było na legalu! i żeby mi nie wyskoczyli za parę lat z jakimiś kosmicznymi odsetkami!
pozdrawiam wszystkich miłośników mercedesów.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 08, 2006 10:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt cze 23, 2006 2:54 pm
Posty: 14
Prawo niestety nie jest po naszej stronie!!! Mając samochód musisz płacić OC nieważne czy stoi w ogródku jako doniczka, czy stoi w garażu remontowane, czy jeździ po drogach. Obowiązek jest taki sam w każdym przypadku. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy samochód jest zarejestrowany jako zabytek. Wówczas możesz wykupować OC na dowolny czasokres i nie ma obowiązku ciągłości ubezpieczenia OC.

Jest sposób na obejście tego przykrego obowiązku: musisz samochód sprzedać p. Janowi Kowalskiemu zam. ul. Papierowa 129 w Warszawie. Przez czas remontu samochód będzie własnością innej osoby i Ciebie nie będą ścigać. Po remoncie kupujesz od w/w samochód, natychmiast wykupujesz OC (bo przecież Kowalski go nie płacił i idziesz zarejestrować auto.

POZDR.

_________________
Stare są dobre: wino, skrzypce i mercedes!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 09, 2006 2:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:13 pm
Posty: 331
Lokalizacja: Pruszków
mastricht pisze:
musisz samochód sprzedać p. Janowi Kowalskiemu zam. ul. Papierowa 129 w Warszawie. Przez czas remontu samochód będzie własnością innej osoby i Ciebie nie będą ścigać. Po remoncie kupujesz od w/w samochód, natychmiast wykupujesz OC (bo przecież Kowalski go nie płacił i idziesz zarejestrować auto.


Dobr to było ok roku temu. Teraz się momentalnie połapią.

mastricht pisze:
Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy samochód jest zarejestrowany jako zabytek. Wówczas możesz wykupować OC na dowolny czasokres i nie ma obowiązku ciągłości ubezpieczenia OC.


Jest jeszcze jeden wyjątek. Auto nie musi mieć żółtych blach, wystarczy, że ma pona 40 lat, czli roczniki <66

_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 09, 2006 3:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

Jest jedyne wyjście chyba aby auto przed remontem zarejestrować jako zabytkowe ale wiadomo jak to jest. Czasem kupujemy złom do rekonstrukcji i wtedy trudno mówić dla niego o żółtych blachach. Szkoda że nie można czasowo wyrejestrowywać auta jak w Niemczech :-(

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 09, 2006 7:05 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw mar 24, 2005 5:34 pm
Posty: 6
Lokalizacja: teraz z Poznania
Dzięki wszystkim za pomoc!kurde troche lipa jest w takim razie bo ja tej mojej beczuszki nie zrobie tak szybko :( a może zapytam jeszcze czy nie słyszeliście o tym, że w wydziale komunikacji to im nie przeszkadza, że samochód nie jest zarejstrowany nawet kilka lat a z ubezpieczeniem to jest tak, że rezygnujesz z tego, który miał poprzedni własciciel i poprostu nie zgłaszasz go nigdzie indziej!
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 9:21 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Tak de facto to kara za brak OC to 800 euro........... dla Funduszu Gwarancyjnego. Można auto po prostu wyrejestrować a po odrestaurowaniu zarejestrować na żółte tablice ale to droga przez męke. Można też kupić samochód od 3 czy nawet 4 osoby – chodzi o to że nie kupujesz samochodu od kogoś na kogo jest on zarejestrowany tylko od jakiś 3 lub 4 gości którzy ów samochód kupili po sobie a nie przerejestrowali na siebie.........

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 10:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Sikor pisze:
ma pona 40 lat

A można prosić o podanie podstawy prawnej?

Niestety, z uwagi na konieczność odbycia przeglądu dopuszczającego do ruchu, procedurę "żółtych tablic" należy załatwić przed rozebraniem auta. Jeżeli samochód jest całkowicie niejeżdżący, to nie można jej ukończyć.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 11:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
Wookee pisze:
Sikor napisał:
ma pona 40 lat

A można prosić o podanie podstawy prawnej?

Ubezpieczalnie opierają sie w tej kwesti o zapisy ustawy bądź kodeksu ruchu drogowego (sprawdzę jeszcze) a według nich pojazd zabytkowy można zwolnić z płacenia oc pod warunkiem niewyprowadzania go na drogi publiczne. Takim pojazdem jest kazdy pojazd który ukończył 25 lat i ma opinie rzeczoznawcy (czyli żólte blachy, a co za tym idzie oryginał, 100% sprawny itp.), pojazd który ukończył 40 lat (niezależnie od stopnia zachowania, oryginalności czy stanu). Do takich pojazdów należeć mogą takkże pojazdy mające szczególny wpływ na udokumentowanie historii, czy mający jakieś szczególne cechy konstrukcyjne (prototypy, pojazdy znanych osobistości itp.) - one nie muszą mieć 25 lat ale na bank potrzebne są żólte blachy.

Dodano po 6 minutach.:

Dodam, że jeśli masz taki pojazd to wystarczy wypowiedzieć umowę oc najpóźniej na jeden dzień przed jej końcem. W przypadku takich aut można zawrzeć umowę na krótki okres (co najmniej miesiąc) ale jak zapomnisz ją wypowiedzieć to automatycznie ci ją przedłużą tyle że na rok.

Dwa lata temu udało mi sie wypowiedzieć umowę tak, że nie płaciłem już drugiej raty (?) ale w tym roku to już nie przeszło (są mocno przeczuleni na punkcie weteranow, chyba przez te zmiany w ulgach)

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 11:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Draka, ogólne zasady znam. Co do OC też posiadam pewną orientację, natomiast interesuje mnie ta cezura 40 lat, gdyż w regulacjach dot. "żółtych blach" nie widziałem nic takiego. Spotkałem się pośrednio z przepisami dot. ponownego rejestrowania takich samochodów jako zabytki i wiem, że nie jest wtedy np. wymagany komplet dokumentów wozu. Nie widziałem natomiast nic nt. przydzielania uprawnień dla każdego samochodu, ot tak.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 1:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Miłej lektury, jakby koledzy chcieli jakiejś wykładni to się polecam:

USTAWA
z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym

Art. 2
39) „pojazd zabytkowy” - pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków;

Art. 72. 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie:
1) dowodu własności pojazdu lub dokumentu potwierdzającego powierzenie pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5;
2) karty pojazdu, jeżeli była wydana;
3) wyciągu ze świadectwa homologacji albo odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, jeżeli są wymagane;
4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane;
5) dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd był zarejestrowany;
6) dowodu odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa trzeciego i jest rejestrowany po raz pierwszy;
6a) dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego i jest rejestrowany po raz pierwszy;
7)
8) zaświadczenia wydanego przez właściwy organ potwierdzający:
a) uiszczenie podatku od towarów i usług od pojazdów sprowadzanych z państw członkowskich Unii Europejskiej lub
b) brak obowiązku, o którym mowa w lit. a
- jeżeli sprowadzany pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy, z zastrzeżeniem ust. 1a;
9) dowodu wpłaty, o którym mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, lub oświadczenia o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów, o którym mowa w art. 11 ust. 4 tej ustawy, albo faktury zawierającej takie oświadczenie, jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy.
1a. W przypadku gdy sprowadzany pojazd, który nie był zarejestrowany w celu dopuszczenia do ruchu drogowego lub nie podlegał obowiązkowi rejestracji w celu dopuszczenia do ruchu drogowego, jest przedmiotem dostawy dokonanej przez podatnika podatku od towarów i usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przed dokonaniem pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 8 lit. a, może być zastąpione fakturą z wyszczególnioną kwotą podatku od towarów i usług potwierdzającą dokonanie tej dostawy przez tego podatnika, pod warunkiem że odsprzedaż pojazdów stanowi przedmiot działalności tego podatnika.
2. Wymagania ust. 1 nie dotyczą:
1) pojazdu, który był już zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - w zakresie ust. 1 pkt 3;
2) pojazdu zakupionego po przepadku na rzecz Skarbu Państwa lub na rzecz jednostki samorządu terytorialnego - w zakresie ust. 1 pkt 2 i 5;
3) pojazdu zakupionego od Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej lub Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej - w zakresie ust. 1 pkt 5;
4) pojazdu sprowadzonego z zagranicy - w zakresie ust. 1 pkt 5; w tym przypadku zamiast dowodu rejestracyjnego dopuszcza się przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego rejestrację pojazdu za granicą, wydanego przez organ właściwy do rejestracji pojazdów za granicą;
5) pojazdu wycofanego czasowo z ruchu - w zakresie ust. 1 pkt 5; w tym przypadku zamiast dowodu rejestracyjnego wymaga się przedstawienia decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu;
6) pojazdu innego niż określony w art. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji - w zakresie ust. 1 pkt 9.
3. Dodatkowo wymaga się dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań, o których mowa w art. 2 pkt 39 - w stosunku do pojazdów zabytkowych.
4. W przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu, zamiast tych dokumentów należy przedstawić zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji, potwierdzające dane zawarte w zagubionym dokumencie, niezbędne do rejestracji.

Art. 81 (...)
7. Motorower, przyczepa lekka i pojazd zabytkowy nie podlegają okresowym badaniom technicznym.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 22 października 2004 r.
w sprawie badań zgodności pojazdów zabytkowych i pojazdów marki „SAM” z warunkami technicznymi


§ 2. 1. Badanie zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określonymi w przepisach o warunkach technicznych pojazdów, zwanych dalej „warunkami technicznymi”, polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się w jednostce upoważnionej do przeprowadzenia badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi, która przechowuje wnioski przez okres 5 lat.
3. Zakres badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi i wnioskowane przez jednostkę, o której mowa w ust. 2, ograniczenia w sposobie używania pojazdu zabytkowego określa protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
4. Wzór zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
5. Jednostka upoważniona do przeprowadzenia badań zgodności pojazdów zabytkowych z warunkami technicznymi prowadzi rejestr przeprowadzonych badań pojazdów zabytkowych według wzoru i na zasadach określonych w przepisach o badaniach technicznych pojazdów. ;)

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 1:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 08, 2005 10:08 pm
Posty: 18
Też mam ten sam problem z płaceniem oc w czasie remontu samochodu nie są to małe opłaty a zawsze można by było ta kase przeznaczyć na remont.W związku z tym mam taklie pytanie czy dało by się wyrejestrowac samochód a po skończeniu remontu zarejestrować go jako "SAM"??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 1:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Nie jako że taki wyremontowany mercedes nie byłby objety zakresem legalnej definicji pojazdu typu SAM obowiazujacej na gruncie polskiego prawa.

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 1:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
luki26, wszystko fajnie, ale jeśli mógłbyś, to potrzebne by były:
1. Warunki do uzyskania "decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu". Nie wiem, czy to w ogóle funkcjonuje, czy da się zastosować do remontu i jaka jest w takim razie ścieżka "powrotu".

2. Przejrzenie wymagań dot. wymagań stawianych pojazdom o walorach kolekcjonerskich/zabytkowych, bo do tego mogłoby się ewentualnie odwoływać przywołane wcześniej 40 lat.

Reszta była już kilka razy omawiana, włącznie z konstatacją, że załączniki do Rozporządzenia w sprawie badań zgodności pojazdów zabytkowych są często martwym przepisem.

EDIT:
Andrzej_KRK pisze:
zarejestrować go jako "SAM"

Oprócz kwestii możliwości zrobiłbyś sobie IMO poważną krzywdę. Z tego co pamiętam, jest bardzo mało ośrodków w kraju uprawnionych do badań takich samochodów. Zabytek przebadają w pierwszej z brzegu Okręgowej SKP. Ponadto walor zabytkowy poszedłby papa - nowy numer VIN jak podejrzewam.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 2:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 14, 2006 10:00 am
Posty: 41
Lokalizacja: Targanice k/Andrychowa
Się zrobi analizę materiału normatywnego i na jutro powinno być chyba że mi jakieś sprawy extra pilne wyskoczą. A co do tych ośrodków badających SAM-y to racja jest ich niewiele w kraju. [zlosnikz]

Dodano po 45 minutach.:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURYz dnia 23 grudnia 2004 r.
w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu


§ 1. 1. Przepisy rozporządzenia określają:

1) tryb i warunki czasowego wycofywania pojazdów z ruchu;

2) wysokość opłat za czasowe wycofanie pojazdu z ruchu;

3) wzory dokumentów stosowanych w związku z czasowym wycofaniem pojazdu z ruchu.

2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;

2) organie rejestrującym - rozumie się przez to starostę właściwego ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu;

3) właścicielu pojazdu - rozumie się przez to odpowiednio właściciela pojazdu albo podmiot, któremu powierzono pojazd w trybie przepisu art. 73 ust. 5 ustawy.

§ 2. 1. W celu czasowego wycofania pojazdu z ruchu właściciel pojazdu składa w organie rejestrującym wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny;

2) kartę pojazdu, jeżeli była wydana;

3) tablice rejestracyjne.

§ 3. Organ rejestrujący czasowo wycofuje pojazd z ruchu pod warunkiem, że:

1) pojazd jest zarejestrowany przez ten organ rejestrujący;

2) do wniosku o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu właściciel pojazdu dołączył wszystkie wymagane dokumenty, o których mowa w § 2 ust. 2.

§ 4. Organ rejestrujący dokonując czasowego wycofania pojazdu z ruchu:

1) przyjmuje wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu wraz z dołączonymi dokumentami, o których mowa w § 2 ust. 2;

2) zatrzymuje w depozycie dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne;

3) wystawia w dwóch egzemplarzach decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, której wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia;

4) zamieszcza w karcie pojazdu, jeżeli była wydana, adnotację o treści: „Pojazd czasowo wycofany z ruchu na okres do dnia .....”, podając datę, do kiedy pojazd jest wycofany z ruchu, potwierdza to podpisem oraz przystawia okrągłą pieczątkę organu rejestrującego, a następnie kartę pojazdu zwraca właścicielowi pojazdu;

5) przekazuje do Centralnej Ewidencji Pojazdów informację o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, podając numer rejestracyjny oraz numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy oraz okres, na jaki pojazd został wycofany z ruchu.

§ 5. 1. Właściciel pojazdu w celu przedłużenia okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu składa w organie rejestrującym wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, do którego dołącza:

1) kartę pojazdu, jeżeli była wydana;

2) decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.

2. Okres czasowego wycofania pojazdu z ruchu na pisemny wniosek właściciela pojazdu ulega skróceniu, z uwzględnieniem art. 78a ust. 4 ustawy.

3. Przepisy § 4 stosuje się odpowiednio.

§ 6. 1. Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy wynosi 80 zł.

2. W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące, ale nie dłuższy niż okres dopuszczalnego czasowego wycofania pojazdu z ruchu w roku, o którym mowa w art. 78a ust. 4 ustawy, opłatę powiększa się o 10 zł za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu.

§ 7. Po upływie okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu organ rejestrujący, na pisemny wniosek właściciela pojazdu oraz po dołączeniu decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, zwraca właścicielowi pojazdu dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne.

§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2005 r.

NO i WSZYSTKO JASNE!! O czym wiecej mozna pisac w odniesieniu do czaswoego wyrejestrowania?

_________________
`69 W 115 220 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 10, 2006 3:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
luki26 pisze:
O czym wiecej mozna pisac w odniesieniu do czaswoego wyrejestrowania?

O kilku ważnych kwestiach :D

Przede wszystkim treść art. 78a. Ustawy prawo o ruchu drogowym.
(...)
ust. 2. Wycofaniu czasowemu, na wniosek podmiotów, o których mowa w ust. 1, podlegają zarejestrowane:
1) samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t;
2) ciągniki samochodowe;
3) pojazdy specjalne;
4) autobusy.
(...)
ust. 4. Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 6 miesięcy. Okres ten może być jednorazowo przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 9 miesięcy w roku (...)

Jak z tego wynika, aktulana pozostaje podawana dawniej informacja, że nie można czasowo wyrejestrować kochanego MB i zrobić mu face liftingu.

Jedyne i to czysto teoretyczne możliwości wyrejestrowana na stałe i prowadzenia prac nastąpiłyby w razie:
Art. 79 ust. 1
punkty:
3) wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę; (...)
5) udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności; osobiście słabo to widzę.

Potem trzeba by go wprowadzić tylko na warunkach ust. 4 tego samego art.:
4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
1) odzyskanego po kradzieży;
2) zabytkowego;
3) mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji; (...)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl