MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 12:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 1:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
nie wiem czy nie daloby sie zamienic kierunku bata ... tzn przod na tył i tył na przód, ciekawe jak jest zamocowany do szyberdachu ... ... wtedy starcie ząbów nie mialoby znaczenia, przy zębatce byłoby wzorowe, moze nawet ....
pzrekłądnię raczej musisz kupic nową .. widzialem za 50 zł kiedys na allegro ... po tyle chodzą ... ale ciążko trafić ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 10:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
tak więc sprawa jest prosta: potrzebuje przekładnie i bat (chyba że da się go odwrócić)
Nad jeszcze jedną sprawą myśle .. jakby tak wyciągnąć cały szyber tzn odkręcić wszystko od dachu i na spokojnie na stole wymienić co trzeba wymienić nasmarować etc.
warto podejmować się takiego zadania?

--- Czy bat będzie pasował od MB124? -- znalazłem takowy ale nie wiem czy przypasi?

Dodano po 10 godzinach. 15 minutach.:

Wogóle jak odpiąć bat od szyebrdachu (od klapy szyberdachu), kiedy po zdjęciu podsufitki bat i klapa są schowane za blachą. Nie ma tam żadnego dojścia, chyba że od góry ale to właśnie trzeba będzie odkręcić cały szyber z prowadnicami od dachu.
Myślałem że będzie to troche łatwiejsze zadanie .... :roll:

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 25, 2006 2:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
tera o el. szybach ...
-kierowcy działa jak się patrzy
-pasażera działa ale nie domyka się do końca, pod koniec zostaje jakieś 4cm i słychać odgłos jakby coś przeskakiwało na zębatce ... :-?

- tylne szyby: obydwa silniki działają ale szyby nie otwierają się tak jak się powinny otwierać ... po naciśnięciu przycisku szyba lekko się krzywi i żeby ją otworzyć trzeba pstrykać górea dół, wtedy szyba otwiera się co kawałek ... jak dla mnie to wina prowadnic, może są jakieś powycierane czo co?
jakieś rady ? szyby może ktoś robił hee?

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 2:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Ja mam całą linkę i napęd od 123. Jeśli forumowe tęgie głowy orzekną, że to podejdzie do 116, to tanio sprzedam, ku chwale Twojej "esy".
Przynajmniej napęd powinien być ten sam, prawda? Bo linka to z uwagi na rozmiary dachu może być innej długości.
Pozdr.
Przemuś

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 4:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
misiak123 pisze:
tera o el. szybach ...
jakieś rady ? szyby może ktoś robił hee?


Jedynym rozsadnym rozwiazaniem bedzie samodzielne zdjecie tapicerki i zdiagnozowanie problemu a nie pytanie co moze byc nie tak [szalone] . To tak jak z lizakiem, jak sie nie polize to nie wiadomo jak smakuje...

A tak na temat: Prawy przod na 90% polamane albo pokrzywione zeby, tylne - wszystkie sruby regulacyjne sa luzne.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 1:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
misiak123 pisze:
jak dla mnie to wina prowadnic, może są jakieś powycierane czo co?


jakub_gozdzik pisze:
Jedynym rozsadnym rozwiazaniem bedzie samodzielne zdjecie tapicerki


no właśnie jak na moje oko (po zdjęciu tapicerki oczywiście) wszystko jest ok, i stąd moje pytanie czy może być to wina prowadnic, a może jakiś plastików albo poluzowanych śrub. Nie wiem dlatego pytam, byćmoże ktoś już miał coś podobnego i coś rozsądnego poradzi ... nie uśmiecha mi się wyciąganie całych mechanizmów z drzwi a co za tym idzie szyb ... ale jak już wyciągne to może sobie na nowo szyby przyciemnie? [zlosnik]

- SZYBERDACH -
sprawa ma się tak ... na szrocie X, "wyrwałem" :) całą przekladnie z silnikiem, bat, lusterko wsteczne wewnętrzne, tylne mechanizmy el. szyb, przełączniki (szyberdach, podgrzewanie szyby) i ... el. antena. Za cene ... [zlosnik] tu jest najlepsze 90zł. Serio człowiek ze szotu nawet nie wiedział co sprzedaje i policzył mi tylko jak za te tylne mechanizmy szyb ... bo reszta według niego to jakieś pierodły... heheee ... oby więcej takich ...

a szyberdach ... zmieniony mechanizm i bat no i szyber działa, ma jakieś małe opory jeszcze ale wydaje mi się że to kwestia nasmarowania i będzie wszystko jak należy ...
także wszyscy Ci co mogli pomóc a nie pomogli powinni dostać starym batem po tyłkach [zlosnik] [żart]
strasznie się ciesze że wszystko zaczyna działać jak powinno ...
pozdrawiam wszystkich maniaków ..

(mam nadzieje że nikomu nie będzie przeszkadzało jeżeli wszystkie moje spostrzeżenia, rozwiązania, pytania i zdjęcia oczywiście będe umieszczał w tym wątku ... to będzie taki mój wątek 8) )

Pozdrawiam i niebawem fotki autka w pełnej okazałości ...

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 7:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
zapamiętaj moje słowa ... przypomnisz je sobie jak ci się zjedzie nowa linka lub przekłądnia ...

szyber nie ma jakotakiego smarowania ... jezdzi na 4 slizgach gumowych z takim meszkiem, ktore jadą po szynach ... te gumowe slizgi się zużywają , a jak jakis się zuzyje nadmiernie i nie daj boże spadnie ... wtedy pojawiają się dodatkowe opory i psuje się przekladnia i bat.

Jak juz ci wszystko dziala, to zdejmij podsufitke szybra, i dorozkręcaj się tak żebyś mogl sprawdzić te 4 gumki/ślizgi ...

Dodano po 1 minutach.:

naprawiłes skutek ... napraw przyczynę ... i nie smaruj nic ... ślizg zapewnia meszek na gumie i szyna

Cytuj:
zwroc uwage na 4 gumki na ktorych jezdzi/suwa się szyberdach, zazwyczaj tylne po 20 latach ulegaja spłaszczeniu i dlatego się nie podnosi szyber do konca , mi jedna spadła i zgięła się prowadnica, koszt nowej 36 zł aso
262 i 284 to ich numery na w/w schemacie

zdjęcie w123
Obrazek

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 7:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
- ma ktoś na zbyciu (gdzieś zakurzony lekko zniszczony licznik - sam prędkościomierz) jeżeli ktoś ma za rozsądne pieniądze to byłbym chętny - u mnie nie działają kilometry tzn. przebieg ogólny i dzienny i potrzebuje tylko bebechy .

ZDJĘCIA ---
jak widać szyber działa i ma się dobrze i nie cieknie [zlosnik]
Obrazek
eech ten zderzak tzn brak zderzaka
Obrazek

Obrazek

Obrazek
wyczes...
Obrazek
brakuje tego przełącznika koło biegów - ma ktoś takowy? to nic że nie będzie dział ale nie będzie tak "raziło"
Obrazek
teraz przykre ale prawdziwe - fotel - skąd wziaść materiał? może ktoś ma
Obrazek

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 29, 2006 8:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
szukam identycznej tapicerki ... jak znajdziesz to sie dorzucam ...
u mnie w w123 280CE tez oparcie ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 02, 2006 3:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
skąd można się dowiedzieć jakiego rozmiaru są łożyska z przodu oczywiście w116...
przy okazji znacie jakieś sklepy gdzie można dostać klocki tarcze, filtry ... może w interncie? i jakie są ceny tych rzeczy

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł: VIN prośba
Post: pn lip 03, 2006 12:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
Prosze o rozkodowanie ....
jeżeli będzie taka możlwość to po polsku :lol:

11602412124111

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 12:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
W sumie chyba nigdzie nie podałeś rocznika, a jak już wielokrotnie było podawane:
1) ~do 1980 => VIN + tabliczka lakierowana, a jeszcze lepiej datten karta => strona braci Rosjan i ręcznie po kolei;
2) ~od 1980 => VIN => strona braci Rosjan.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 6:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
a co jak się nie ma tabliczki lakierowanej? bo ja nie mam i nie wiem co się z nią stało? [nnn]

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 7:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=17098

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 04, 2006 3:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
zamówione jak będzie zobaczymy ...

tera kolejne pytania ...
-jaki olej polecacie do silnika? jakie lejecie do siebie? silnik ma przejechane gdzieś ze 500tkm ... (ile wogóle oleju wchodzi do silnika z ciekawości pytam)

- jaki olej do skrzyni automatycznej polecacie? jak wygląda wymiana?

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl