MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 7:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 22, 2006 9:53 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr cze 21, 2006 9:38 am
Posty: 2
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam Wszystkich!!!

Jestem nowym uzytkownikiem. Mam W123 300D aut. ale szukam jeszcze czegos starszego. Pozdrawiam Wszystkich.

Chciałbym dowiedziec sie czegos na temat modelu W108 , niekoniecznie z tym silnikiem. Mam okazje kupic takie auto. Na co nalezaloby zwrocic uwage kupujac takie auto? Mam W123 i mniej wiecej wiem juz gdzie patrzec, ale moze W108 ma swoje miejsca badz ewentualne usterki na ktore nalezy zwrocic uwage. Auto nie ma Pneumatycznego Zawieszenia.

Generalnie zakladam, ze auto jest w stanie ogolnym dobrym, czyli bez niepokojacych ognisk rdzy i jest w pelni sprawne technicznie, czyli wsiadasz, odpalasz i jedziesz.

Kolejne moje pytanie dotyczy czesci zamiennych. Glownie chodzi o czesci eksploatacyjne, ale takze i inne. Jak z dostepnoscia tych czesci i czy model W108 ma jakies wspolne czesci z innymi modelami np z W114/115?

Zbieram takze literature do W108. Jezeli macie jakies materialy to piszcie (dzieki).

_________________
Hmm...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 11:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
witaj Kolego

widze ze Zgorzelec rosnie w sile :) moze w koncu bedzie mozna zrobic lokalnego spota.

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 12:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Witaj! Na początek przeszukaj archiwum - było trochę pisane o W108. Przy okazji poznasz nicki osób, które się nimi interesują.
Jeżeli nie znasz, to zapoznaj się także z http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html

Pozdr.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: czw cze 22, 2006 1:31 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr cze 21, 2006 9:38 am
Posty: 2
Lokalizacja: Zgorzelec
widze ze Zgorzelec rosnie w sile moze w koncu bedzie mozna zrobic lokalnego spota.
_________________

Ano rosnie w sile, byc moze cos sie ruszy :) -- bedziemy w kontakcie

trzym sie

-------------------------------------------

Witaj! Na początek przeszukaj archiwum - było trochę pisane o W108. Przy okazji poznasz nicki osób, które się nimi interesują.
Jeżeli nie znasz, to zapoznaj się także z http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html

Pozdr.



Dzieki Wookee za info.


pozdrawiam

_________________
Hmm...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 22, 2006 3:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Gdybym kiedyś miał możliwość i warunki do zakupu W108, zwróciłbym przede wszystkim uwagę na kompletność, oryginalność i stopień dokonanych przeróbek. Dodatkowo sprawdziłbym, czy samochód trzyma linię oraz ogólny stan podłużnic i innych elementów wpływających na "stabilność" konstrukcji. Bardzo pomocny może być ten link:

http://www.w114-115.org.pl/jomla/index. ... &Itemid=61

Domyślam się, że chciałbyś po zakupie doprowadzić go do możliwie idealnego i oryginalnego stanu. Często jednak zdarza się, że wszelkiego rodzaju "rzeźbienia" poprzednich właścicieli są trudne do wyeliminowania i wiążą się nieraz z wysokimi kosztami.

W mniejszym stopniu zwróciłbym uwagę na korozję innych elementów np. drzwi, błotników nadkoli, podłogi itp. oraz stanu mechaniki (silnik, zawieszenie...). Oczywiście dobrze by było, aby w/w elementy byly jak w najlepszym stanie.

Pozwodzenia w poszukiwaniach.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 10:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 18, 2006 1:29 pm
Posty: 88
Lokalizacja: Radomsko
witam kolegę remontowałem takiego przez prawie dwa lata więc o blacharce, zawieszeniu mogę powiedzieć odrobinę... poza tym samo autko jest piękne i duże. ( z braku funduszy musiałem spasować z dokończenia swej pracy).. :( .

najbardziej narażone miejsca na korozję to jak prawie we wszystkich MB z tych lat:

od przodu:
1) mocowania zderzaka przedniego "kły" pasa pod zderzakiem, który zamontowany jest do podłużnic,
2) idąc dalej miejsce łaczenia błotnika z nadkolem z przodu ( pod śrubami mocującymi, które znajdują się pod maską silnkia;
3)przednia ściana komory silnika szczególnie w miejscach spływu wody pod spód pojazdu;
4) lewa i prawa strona ścianek przed przednimi drzwiami pod tapicerką,
5) progi sam przód zaraz za kołem i tył przed kołem plus miejsca na "lewarek" do podnoszenia
6) podłoga to różnie bywa, u mnie poleciała w miejscu mocowań foteli do podłogi przednich , tył zachował się bardzo przyzwoicie,
7) bagażnik-miejsca ( nie wiem jak to fachowo ująć) przy błotnikach tam gdzie można koło zapasowe w pionie postawić
8) tylny pas wraz z podłóżnicami tylnymi wzmocnienia bagażnika)

9) okolice lamp
no i napewno jeszcze coś można znaleść.
jeśli chodzi o zawieszenie to albo orginały albo toczenie z odpowiednich materiałów elementów typu tuleje itp. . w tylnym zawieszeniu jest takie urządzonko hydrauliczne, które rozpiera dwie części pochew tylnego mostu to raczej jest popsute, można na orginał zamienić lub wykożystać z W110 bodajże sprężynę, którą w późniejszym czasie zamieniono właśnie na taki siłowniczek hydrałliczny, łożyska SKF się dokupi nie ma problemu, szczęki i klocki jeszcze też, w katalogach z 2005 roku można też było znaleść kompletny układ wydechowy....

dla minie zmorą okazały się uszczelki....kasa nie samowita - orginał.


a reszta i wszystko i tak wychodzi w praniu.

Gdzieś miałem trochę fotek wz czasów odbudowy tego statku jak znajdę to będę mógł ich troszkę zapodać.

pozdrawiam

a tak w ogóle to piękny wóz. [usmiech]

_________________
123 230C z 83r.-biały, zupełny golas ale po Polsce czasami śmiga (jak słoneczko świeci).


Ostatnio zmieniony czw cze 29, 2006 7:54 am przez marcin79, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 29, 2006 12:13 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Problem z korozją MB polega na tym, że większości nie widać gołym okiem. Obraz tragedii pojawia się dopiero po rozbiórce. Tam, gdzie widać już rdzę, na 99% są już dziury i potrzebna będzie nowa blacha lub reparaturka. A 108 to nie 115 - czyli nie masówka. Zatem blachy w cenie uranu. Podobnie uszczelki, a te przy blacharce trzeba wymienić. Do 115 trzeba wydać około 3000 (mówię około, bo nie pamietam dokładnie). Do 108 są znacznie droższe. Z częściami do silników i zawieszenia nie powinno być kłopotów, zwłaszcza do 6-cio cylindrowych. Drogą i na 90% uszkodzoną rzeczą jest amortyzator samopoziomujący. Ponoć można go regenerować, ale nic mi więcej na ten temat nie wiadomo. W starszych modelach nie do zdobycia są kołpaki - 2 częściowe (oddzielnie kołpak zasadniczy, oddzielnie ring, felgi w kolorze nadwozia). Na 99% do renowacji będzie drewno - im starsza 108 tym więcej drewienka. Najtrudniejsze są: drewniane podszybie zjedzone przez wilgoś (puszczająca uszczelka), obudowy słupków A (starsze modele) i parapety. Te ostatnie są stosunkowo łatwe w de/montażu i renowacji. Podszybie wyłazi razem z szybą.

Najlepszym fachowcem od 108 u nas jest Ocet [ok]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 4:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Cytuj:
Zbieram takze literature do W108. Jezeli macie jakies materialy to piszcie

http://www.foro.pieldetoro.net/web/MERC ... p?MANUAL=6

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl