MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 6:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 19, 2006 10:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Witam dzisiaj dostałem do regulacji w115 220D na pierwszy ogień poszły zawory luzy na ssących były 0,4 :o (prawidłowo 0,1) właściciel zapewniał że silnik jest po szlifach i był zrobiony remont kapitalny. Druga czynność to sprawdzenie prężania na zimnym 1-18 , 2-19 , 3-18 , 4-16 i ciepłym 1-20 , 2-21 , 3-20 , 4-18 mysle że remont polegał na zmianie pierścieni i na tym koniec. Prosze o wasze opinie na temat remontów silników i wasze doświadczenia. Jeżeli użytkownik wyrazi zgode napisze który warsztat we wrocławiu dokonuje takich profesjonalnych napraw.

_________________
Pozdrawiam.

W114 250CE'1969[sprzedany]
W115 220D 1974 OR [RIP]
W123 240D 1978 OR POWER [RIP]
w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 4:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
wydaje mi sie ze to kaplica raczej.....Diesel MB powinien miec cos około 28-30 (chyba) wydaje mi sie ze okolice 20 to za mało...W lato starczy ..ale co zimą???

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 4:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
28 to chyba norma dla nowego silnika, ale minimalnie to nie wiem ile moze miec...


Ale te 16 na ostatnim garnku to chyba smiech...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 5:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
a mi się zdaję że OM 615 powinien miec książkowe 22 a minimalne chyba 15? dobrze gadam? to wg książki ADIcar
wogule jakoś silniki MB w w115 mają niskie ciśnienie (niewiem jak w reszcie)- z tego co udało mi się dowiedzieć to benzyna 2,0 ma nominlnie 9,5
a czy właściciel na 100% mówi prawdę? czy nie zarządał od nich na koniec wykonania pomiarów ciśnienia z wydrukiem?
A jak go pytałes jakie miał po remoncie to co mówił?. Do tego ta choinka liczbowa -na każdym inne ciśnienie - jeśli pomimo tago został by oszukany to jak najbardziej pseudo Warsztat powinien się znaleźć na jakiejś czarnej liście
aha - a jakie ma na panewkach ciśnienie na rozgrzanym silniku?(chcociażby wg odczytu pokładowego)

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 5:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A moze masz racje...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 6:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

Jeżeli chodzi o ciśnienie oleju to jest ok reszta leży i autko nie zuzywa oleju śilnikowego co widać po próbie na ciepło. Co do ciśnienia spręzania w 2.o Benzyna to nominalne to 11,5 a ze swojego doświadczenia wiem że może dojść do 14-15 tak mam w swojej 250ce po remoncie i jeszcze jedno w tej 220D jest tak zwany "komin" po otwarciu wlewu oleju w pokrywie zaworowej czyli przedmuch. Możliwości sa dwie niezrobili szlifu bloku albo zamki pierścieni są w jednej lini (miałem tak złozony silnik 230.6) :evil:

_________________
Pozdrawiam.



W114 250CE'1969[sprzedany]

W115 220D 1974 OR [RIP]

W123 240D 1978 OR POWER [RIP]

w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 7:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
ufff a ja myślałem że w mojej 200 mam za duże [zlosnik] wg wykresy który dostałem z autem ciśnienie wynosi 10,7~8 więc nie jest zle.
A dane o ratio compression mam z mac merca
Cytuj:
Bore x stroke 87 x 83,6 mm
Total displacement 1988 ccm (tax classification: 1971 ccm)
Compression ratio 9,0
Crankshaft bearing 5
Output 95 hp / 70 kW at 4800 /min

jeszcze ciekawi mnie jedna rzecz - kiedy klient robił remot - i czy mówił jakie cisnienie mial po wyjechaniu z awrsztatu - bo to chyba podstawa przy remoncie - no i cena - i czy bedzie reklamował zanim narobi krzyku?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 8:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Remont tego diesla był 800 km !!!! temu spręzanie przed remontem było podobne jak po remoncie najmniejszy wynik to 16. Maiły być zrocione szlify z yulejowaniem a koszt maprawy to 2900 zł. Spręzanie niebyło sprawdzane i gość mówił zeby niesprawdzać bo niema potrzeby :o autko podbierało troche oleju i po 500 km mu przeszło (pierścienie się dopasowały do starej tuleji [zlosnik] ) Co do reklamacji to pojechał dzisaj do niego i zobaczymy aha i według tego "mechanika" wtryski były ok dzisiaj osobiście sprawdziłem wszystkie "leją" !!!

_________________
Pozdrawiam.



W114 250CE'1969[sprzedany]

W115 220D 1974 OR [RIP]

W123 240D 1978 OR POWER [RIP]

w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 8:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Mojojo -te dane to stopien spręzania a nie tzw kompresja .Stopien sprezania to stosunek pojemnosci cylindra do komory spalania....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 8:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
MERCEDES 4 EVER pisze:
Diesel MB powinien miec cos około 28-30 (chyba) wydaje mi sie ze okolice 20 to za mało...W lato starczy ..ale co zimą???

Takiego ciśnienia chyba nie miał żaden W 115 opuszczający fabrykę wg Motor-Technik numer 172/174 z roku 1973 (184 strony o W115 200-220 d) ciśnienie niezależnie od silnika 200/220 d to 22-24 a dopuszczalne to 17. Różnica pomiędzy cylindrami nie powinna przekraczać 3. Jeśli chodzi o stosunek pojmności i ciśnienia to 21:1 (podaje to każda książka obsługi tego samochodu dostarczona przez sprzedawcę)

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 8:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Ksiązki piszą o spręzaniu nominalnym 22-24 ja sam osobiście na ciepłym silniku mierzyłem kompresje w 123 240D i było 29-28-29-30 wiem że olej silnikowy był spalany w niewielkiej ilośi i to było przyczyną doszczelnienia.
Wiem jak zrobić silnik np. 200D żeby miał 27-30

_________________
Pozdrawiam.



W114 250CE'1969[sprzedany]

W115 220D 1974 OR [RIP]

W123 240D 1978 OR POWER [RIP]

w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 10:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Martin pisze:
Remont tego diesla był 800 km !!!! temu spręzanie przed remontem było podobne jak po remoncie najmniejszy wynik to 16. Maiły być zrocione szlify z yulejowaniem a koszt maprawy to 2900 zł. Spręzanie niebyło sprawdzane i gość mówił zeby niesprawdzać bo niema potrzeby autko podbierało troche oleju i po 500 km mu przeszło (pierścienie się dopasowały do starej tuleji ) Co do reklamacji to pojechał dzisaj do niego i zobaczymy aha i według tego "mechanika" wtryski były ok dzisiaj osobiście sprawdziłem wszystkie "leją" !!!

no to niezly fachura - jeśli tak traktuje klientów to zakładam ze pojdzie po najmniejszej lini oporu i zwali wine na cos - i o czywiscie odmówi reklamacji.

Cytuj:
Mojojo -te dane to stopien spręzania a nie tzw kompresja .Stopien sprezania to stosunek pojemnosci cylindra do komory spalania....

ok - dzięki - człowiek całe życie się uczy
Cytuj:
Wiem jak zrobić silnik np. 200D żeby miał 27-30

ale to ma wpływ na żywotność silnika-negatywnie? no i wnioskuje że na moc - pozytywnie

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 11:08 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
Ja w moim 200D miałem całkiem fajne ciśnienie (1-21, 2,3,4-23) ale z paleniem bylo krucho. Tragedią okazał sie test szczelności cylindrów. Ponieważ urwała się prowadnica musiałem zmienić głowicę ( i tak była z 240 w123 a mam 200 w 115) i wtedy okazało sie ze trzy gniazda były pękniete, a zawory były wyjątkowo głeboko, przy okazji wyszło, że motor jest świeżo po szlifie i honowaniu [zlosnik] . Po wymianie jest super (no prawie), może tu trzeba szukać tutaj. Co do wtrysków ok (to jest to moje prawie), moje były robione rok temu (oryginalne Bosche) w warsztacie który od 20 lat robi tylko meśki i co, czarne diabełki desantuja sie z rury przy każdym muśnięciu gazu, może u was też przyczyna leży gdzie indziej.

P.S. Ostatnio widziałem na własne oczy 240D - po 30 na gar czyli możliwe!

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 11:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A ze zapytam glupio, jak testowac wtryskiwacze?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 11:40 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
Xytras pisze:
A ze zapytam glupio, jak testowac wtryskiwacze?
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Obawiam sie, że samemu nic nie sprawdzisz, ale w zakładach zajmujących się regeneracją wtrysków i ich regulacją maja takie specjalne pompy, chyba nawet ręczne z taką wajchą i przy jej pomocy można już dużo zdziałać.

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl