MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 170 71 72 73 74111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 7:45 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 06, 2006 4:18 pm
Posty: 15
eli 82 -jeśli chodzi o profesorów i o życie to często to są dwa rózne bieguny :) Jakiś gość konstruktor i profesor powiedział na forum że auto nie pojedzie na oleju roślinnym ( bez komentarza) natomiast wyczytałemże jedynie 2 % oleju roślinnego poprawia smarowanie o 65% ) sami zauważam cichszą pracę silnika po dodaniu znikomych ilości oleju rzepakowego. Oczywiście rozruch poranny jest gorszy ale szybko silnik zaczyna pracować cicho i równo. A pompa musi też być przystosowana do mocnych mrozów i wtedy ON też robi sie gęstszy i pompa musi pracować w trudnych warunkach. Pamiętaj, że używając tylko ON też pompy padają. Tankując na markowej stacji miałem kiedyś do wyrzucenia pompę paliwa (benzyniak) oraz do czyszczenia cały zbiornik. pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 8:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
panowie mam nowy pomysł. może ktoś z was ma coś wspólnego z chemią i wyłoży łopatologicznie jak zrobić ester metylowy i będzie ekologicznie i bezproblemowo.
łopatologicznie oznacza dla mnie mniej więcej:
10L oleju rzepakowego o temp???.... dodać 1,5L metanolu dodać 200g wodorotlenku potasu mieszać z godzinę i później czekać ok 20 godzin
tak to mniejwięcej zrozumiałem z przeszukania internetu ale oczywiście są braki w wiedzy...

proszę o pomoc szanownych kolegów..
z góry dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 7:58 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 29, 2006 4:40 pm
Posty: 7
Dzieki za wyjasnienia zgadzam sie ze teoria teoria a praktyka praktyka dlatego bardzo pochwalam tego typu watki jak ten. Zregenrowana pompa juz zalozona i autko jezdzi ale narazie bede dodawal max 40% OR zeby sobie pompa pochodzila tulejki sie dotarlu itd... a po przegladzie ktory mam w sierpniu sprobuje zalozyc instalacje dwu zbiornikowa ciekawe jak mi wyjdzie heh no ale trzeba probowac:)
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 04, 2006 8:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:14 pm
Posty: 4
z większa "przeleciałem" wątek i postanowiłem dodać swoje trzy grosze. Pompy rotacyjne zacierają się od zanieczyszczeń w paliwie, a nigdy nie dowiemy się co zawiera tankowany przez nas ON. Przede wszystkim OR musi być podgrzany - gorący może być zastosowany we wszystkich dieslach. A problem z zacieraniem pomp rotacyjnych może wynikać z faktu o którym kiedyś przeczytałem tzn. OR wypłukuje wszystkie zanieczyszczenia z układu paliwowego i baku które nie "zbiera" ON. Na wielu forach praktycy zalecają wymianę filtra paliwa po mniej niż 1 tys.km po przejściu na OR. Osobiście jestem zainteresowany podawanymi przez poprzedników informacjami o szkodliwym wpływie podgrzewania mieszanki (ON+OR). No i na koniec OR jako paliwo ma na pewno lepsze właściwości smarne od ON.pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 08, 2006 9:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 12, 2006 10:48 am
Posty: 13
Lokalizacja: Wałbrzych
W Rzepie z 30 maja tego roku, na żółtych stronach pięknie wyjaśnili,że wszystko co napędza silnik ma być obłożone akcyzą.Nawet woda o ile brałaby w tym udział.W rzypadku OR ciężar odprowadzenia tego bandyckiego podatku ciąży na kupującym.

To tak, żeby wam podnieść ciśnienie i wyzwolić kilka ciepłych słów pod adresem tzw."polityków" :x

Wektor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 09, 2006 4:53 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:34 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Gdynia
A ja słyszałem, że można jeździć bez ograniczeń. Bo nawet jeżeli psiarnia Cię zatrzyma to nie mają urządzeń do sprawdzania czy jeździsz na OR :D
Tylko w przypadku gdy zatrzymają Cię panowie z kontroli ruchu, bo oni mają już taki sprzęt, ale oni raczej zatrzymują TIRy. Osobówek nie sprawdzają. A jak pan policjant Cię zatrzyma to za bip Ci nie udowodni na czym jedziesz. Po samym zapachu może nawyżej się domyślić, ale nie udowodni tego :P Tak więc chłopaki lejcie OR i o nic się nie bójcie !!

_________________
Citroen BX 1.8 TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 09, 2006 9:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 12, 2006 10:48 am
Posty: 13
Lokalizacja: Wałbrzych
Masz rację, jednak prawnie nie wolno.
Sam się tym też nie przejmuję i spalam ekologiczne paliwo:-)

Diabłu ogarek:
Myślę,że można by to załatwić tak: Odprowadzić 1 raz do US (zapewne urzędasy wpadną w panikę) akcyzę za np. pełny bak OR i kwit mieć przy sobie dożywotnio
[deal]

_________________
Wektor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 11, 2006 5:44 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:34 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Gdynia
No właśnie tylko nie wiadomo na jaki okres czasu oni wystawiają takie kwity. Poza tym nie wiem czy można odprowadzić za taką mała ilość. Jeżeli nie to spokojnie 0,5 baku wystarczy - kiedy miałeś ostatnio do pełna? :P

_________________
Citroen BX 1.8 TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 11, 2006 6:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
Jakiś czas temu w mojej okolicy widziałem jak kontrolowali osobówkę, mianowicie audi 80, czerwony kompot w strzykawie lśnił w słońcu jak złoto [zlosnik] 500zł mandatu musiał gość zapłacić [wstyd] także przeświadczenie że osobowych nie kontrolują nie jest prawdziwe [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 11, 2006 7:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 22, 2005 1:42 pm
Posty: 61
Lokalizacja: z Polski
forkuber pisze:
eli82 pisze:
korbi to dlaczego pompy sie zacieraja przy jezdzie na OR?? przeciez od tego ze medium ktore tlocza jest gestsze nie powinny sie chyba zatrzec? a to ze w srodku byly polamane elementy jest skutkiem zatarcia sie pompy...[/b]


I to jest właśnie pytanie zasadnicze. Wg mojej wiedzy relacje dotyczące zatracia pompy wtryskowej dotyczą prawdopodobnie sytuacji, gdy pompowała ona mieszankę OR z ON, a instalacja grzała ją do temp. powyzej 80 st.C ( dot. to w szczególnosci instalacji jednozbiornikowych ).Piszę z całą odpowiedzialnością, gdyż dwukrotnie kontaktowałem się z osobami, które informowały, że zatarli pompę na OR, a przy bardziej szczegółowym rozpytaniu okazywało się, że był tam jednak także olej napędowy. Ponieważ dwie zweryfikowane opinie to mało żeby stawiać diagnozę, jednak należy brać je pod uwagę. Bardziej prawdopodobne jest zatarcie silnika ( a nie pompy ), w sytuacji gdy jest on zasilany olejem roślinnym. W szczególnie niekorzystnych warunkach temperaturowych, przy zużytym silniku lub słabej jakosci oleju silnikowym ( lub braku jego wymiany w odpowiednim czasie ) stopniowe dostawanie się OR do oleju silnikowego powoduje daleko idące zmiany jego własciwości fizykochemicznych ( to jest moja teoria, poprawcie, jezeli się mylę ) i w efekcie zmniejszenie stopnia ochrony przeciwzatarciowej smarowanych przez niego współpracujacych części - zwłaszcza tak obciązonych mechanicznie i cieplnie, jak elementy układu korbowo-tłokowego silników diesla.

A mogl bys przytoczyc jakie to byly pompy ? w jakich samochjodach?

_________________
Lelek daj spokuj


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 11, 2006 8:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt maja 05, 2006 12:26 pm
Posty: 9
A mogl bys przytoczyc jakie to byly pompy ? w jakich samochjodach?[/quote]

Na pewno były to pompy rotacyjen, w jednym przypadku pompa Boscha, samochód identyczny jak mój tylko z 1996 r., silnik X17DTL, właściciela poznałem poprzez Allegro, jak poszukiwałem pompy do mojego wózka. On sprzedawał swoją z zastrzeżeniem, ze moze być uszkodzona - i była. Gdy się mailowo zgadaliśmy okazało się, że też podobnie jak ja był początkującym "olejoroślinnym", jeździł na mieszance w granicach do 20% OR ( mówimy o m-cu marcu, kwietniu ) i zamontował dwusekcyjny podgrzewacz wpięty w "mały" układ chłodzenia zakupiony na Allegro. Nie dysponował mozliwością pomiaru temperatuty paliwa, pojeździł z tym układem jakieś trzy dni. Objaw zatrzymania pompy był identyczny, jak u mnie, tzn. najpierw falowanie obrotów, a potem zatrzymanie pracy silnika. Jak ostytgł, to w przeciwieństwie do mojego przypadku mógł odpalić samochód ale sytuacja po nagrzaniu silnika sie powtórzyła. Drugi raz juz nie odpalił. Co dokładnie przytarł w pompie nie wiem ( u mnie zatarciu uległ wałek w sekcji ssącej ), gdyż nie kupiłem jej, a Kolega założył z powodzeniem drugą, którą miał w dyspozycji. Stąd wiadomo, że to musiała być pompa. Być może przegląda to forum ( był z Rawicza ), to ewentualnie się odezwie. W drugim przypadku był to Ford Escort, pompa rotacyjna ale jakiego producenta nie wiem, gdyż dla właściciela to była czarna magia ( nie rozróżniał początkowo pompy rzędowej od rotacyjnej ). Z tym Kolegą rozmawiałem osobiście w czasie spotkania służbowego w pięknym miejscu na Mazurach. Wyczuł "nutkę zapachową" z wydechu mojego samochodu i zaczęliśmy dyskutować. Okazało się, że jego samochód był trzecim w Rodzinie, który miał epizod z OR, a motorem napędowym inicjatywy był ktoś z jego familii, który sam wykonywał podgrzewacze.Ponieważ to było jego dziewicze tankowanie, to z oporami zatankował na pełen zbiornik ( nie wiem ile wchodzi do Forda ) 6 litrów OR. Objaw identyczny , jak u mnie - po rozgrzaniu czynnika chłodzącego falowanie obrotów i zamilknięcie silnika.Ten Kolega podobnie, jak ja nie miał zamontowanego za podgrzewaczem ( a przed pompą wtryskową ) żadnego dodatkowego filtra. Ten pierwszy z opisywanych - nie wiem. W sumie są to trzy ( razem z moim ) podobne dosyć do siebie przypadki. Za mało, zeby wysuwać obowiązującą regułę, jednak za dużo żeby przejść koło tego obojętnie. Osobiście jeżdżę aktualnie tylko na jednym podgrzewaczu, który na wiosnę przełożyłem jeszcze asekuracyjnie przed filtr paliwa. Temperatura mieszanki ( do 30% OR ) przed wejściem do pompy nie przekracza 55 st. C ( dziasiaj było 26 st. C na dworzu ) i jest wszystko w porządku. Trochę eksperymentowałem z ilością OR i wydaje mi się, że przy jego 30% udziale silnik pracuje najlepiej. Oczywiście jest to moje subiektywne odczucie, gdyż nie mam możliwosci tego zweryfikować przy pomocy urządzeń diagnostycznych. Co wiedziałem, to napisałem. Proszę o ewentualne przemyślenia na ten temat.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 11, 2006 10:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Panowie, mam pytanko w kwestii alterantywanego zasilania aut bmw e36 (318 tds) i vw golf II 1.6 d. Jak zniosa one alternatywne zasilanie?

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 12, 2006 2:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 12, 2006 10:48 am
Posty: 13
Lokalizacja: Wałbrzych
JingisHan pisze:
No właśnie tylko nie wiadomo na jaki okres czasu oni wystawiają takie kwity. Poza tym nie wiem czy można odprowadzić za taką mała ilość. Jeżeli nie to spokojnie 0,5 baku wystarczy - kiedy miałeś ostatnio do pełna? :P


Myślę, że kwit nie "polega na czasie" lecz na fakcie zapłacenia akcyzy.Jeżeli bedziesz miał np. datę styczniową, to nic nie szkodzi, przecież auto mogło stać na kołkach pół roku;-))
A czemu nie na pół litra?
Ano dlatego,że gdyby sprawdzili,że masz 20l, a akcyza poszła od połówki....
Lepiej więc zabulić od jakichś tam 50 litrów i już.

Wektor

_________________
Wektor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 12, 2006 11:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 22, 2005 1:42 pm
Posty: 61
Lokalizacja: z Polski
Do Forkuber

Ja mialem podobna przygode ,mianowicie zaczelem sie interesowac kiedys tym tematem i zajelo mi sporo czasu by zgromadzic wiedze do tego stopnia ze teraz przynajmniej wiem ile nie wiem:)
Dalem ciala bo zastosowałem filtr siatkowy po zbiorniku a ze pompa przejechala 100 tys po uszczelnianiu bez wymiany filtra paliwa to or ja dobil bo filtr siatkowy to mozna zastosowac w innym miejscu.Ale to juz inna kwestia.Objaw byl taki ze myslalem ze nie mam juz or i przelaczylem na ON i dupoa silnik zacza sie trzesc i niemozna go bylo na obrotach utrzymac.Na zimnym nawet nie probowalem startowac bo wiedzialem co jest grane,wybulilem 650 zl za naprawe i w pierwszej chwili pomyslalem ze dam spokuj z or ale teraz jerzdze na palmie i jest spoko wiem gdzie dalem ciala ,Ale wracajac do kwesti tzw.to nie jest to zacieranie sie pompy tylko uwazam ze przerobienie instalki wykonczylo pompe przez nie zachowanie czystosci i chigieny paliwa a ktos kto daje filtr siatkowy do takiej instalacji porostu jest nie powazny.I to jest w 90% tak a reszta to poprostu przypadek gdzie zbieglo sie zastosowanie or ze zluzyciem pompy.I nie jest to zatarcie tylko w pompie rotacyjnej jest taki walek ktory sie kreci i ma frykcyjne ruchy:) ktory jest pokryty chromem technicznym i jest dopasowany w jakies tam tolerancji i gdy trfi do pompy brudne paliwo to ten chrom sie zdziera i pompa przestaje tloczyc paliwo jak nalezy na wtryski.To w skrucie tak wyglada no ta bene kolega jezdzil na czarnym oleju silnikowy vw t3 i pompa nie wyzionela ducha:)
tylko niewiemile tych tysiecy zrobil.Fotki dolacze jak znajde.Acha jeszcze sa pompy ktore nie wytrzymuja OR to juz inna kwestia.

_________________
Lelek daj spokuj


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 13, 2006 6:02 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 22, 2006 9:25 am
Posty: 6
Lokalizacja: Dolnośląskie
Witam

Drodzy koledzy, w jaki sposób rozpoznać pompę rotacyjną czy też rzędową.
Bo chciałbym wiedzieć, jaką mam w swoim Passacie 1.9 td.

Pozdrawiam

_________________
MB to jest, to kiedyś miałem ale się rozbił :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 170 71 72 73 74111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl