MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 10, 2006 10:06 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob cze 10, 2006 9:54 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
Witam. Nie mam co prawda Mercedesa, tylko 2 Gazy69 z który jeden ma silnik z MB w115 220D. I mam taki problem: wymieniałem ostatnio końcówki wtryskiwaczy. Od momentu jak zamontowałem spowrotem wtryskiwacze z nowymi końcówkami mam ciągle przecieki na przewodzie powrotowym (przewód gumowy w oplocie) wtryskiwacza pierwszego cylindra, jest to przewód wtryskiwacz-filtr paliwa. Przewody wymieniłem na nowe i są one oczywiście sprawne bez przetarć, perforacji itd. Mimo to ciągle cieknie. Wiecie jaka może być diagnoza?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 11, 2006 12:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Witam

Moim zdaniem mogą być dwie przyczyny:
1. Zakupiłeś wężyk (powrotny) o większej średnicy i "siedzi" on trochę za luźno na króćcach wtryskiwaczy.
2. Nie skręciłeś dostatecznie mocno wtryskiwacza po wymianie końcówek lub nie oczyściłeś gwintu obudowy wtryskiwacza.

Bardziej stawiałbym na to drugie.

Powodzenia

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 11, 2006 12:39 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob cze 10, 2006 9:54 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
1. Średnica jest prawdiłowa.
2. Sprawdzę to. Widziałem że wtryskiwacze skręcone z obsadą za małym momentem przepuszczają paliwo na połączeniu korpus wtryskiwacza-obsada, ale że paliwo przedostaje się przy okazji na króćcu powrotowym (i to jednym)? Dlaczego tak się dzieje?

Dzięki za odpowiedź. [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 11, 2006 2:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Bubol pisze:
paliwo przedostaje się przy okazji na króćcu powrotowym (i to jednym)? Dlaczego tak się dzieje?


Może się lekko króciec nadłamał przy odkręcaniu/zakręcaniu wtrysku lub zdejmowaniu/zakładaniu wężyka i teraz sobie leci.

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 11, 2006 7:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
moze obudowa wtryskiwacza jest nieszczelna bo ustawione cisnienie jest dla niej zbyt wysokie i puszcza, ale dziwi mnie ze powrot nie przyjmuje nadmiaru paliwa tylko leci na wezyku,
moze masz zatkany powrot ,bo u mnie nie lecialo nawet na kompletnie poparciałym weztku.
może to przewody cisnieniowe puszczaja a wyglada jakby lecialo z powrotu
a wtedy to jest wytarta gładż na przewodach i wystarczy cienko owinać tasma teflonowa ( zwykla biala do wody) same grzybki przewodu cisnieniowego i przykrecic.
jakie ustawiles cisnienie wtryskow?

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 12, 2006 11:12 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob cze 10, 2006 9:54 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
moze obudowa wtryskiwacza jest nieszczelna bo ustawione cisnienie jest dla niej zbyt wysokie i puszcza


Też tak myślę. Ciśnienie ustawiał warsztat, ja wyjąłem wtryskiwacze i dałem im, nie mam próbnika do mierzenia rozpylania i ciśnienia. Możliwe, że dali zbyt wysokie ciśnienie otwarcia (zalecane to 10-12,5 Mpa o ile się nie mylę).
Udało mi się wyeliminować przeciek na króćcu powrotowym, ale nadal poci się na obsadach(przy czym ilość paliwa uciekającego na obsadach jest naprawdę niewielka), muszę je dokręcić jeszcze większym momentem. Może to pomoże.

Powrót jest drożny, przewody wysokiego ciśnienia szczelne.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 12, 2006 11:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Ściągnij przewód i zobacz czy nie jest podwinięty wężyk, delikatnie odegnij króciec powrotny i nałóż wężyk jeszcze raz (na powrotach często jest tak, że ma mało miejsca i się podwija robiąc nieszczelność
[szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl