MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 12:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob maja 06, 2006 10:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Klopot jest taki.
Pojechalem ci ja, do Jelniej Gory. W tymze miescie pozostawilem auto na parkingu na jakies 45 minut. Przyszedlwszy spowrotem nie udalo mi sie odpalic auta. Objawy: rozladowany akumulator. Niby chce zakrecic ale nie daje rady. Do tego zalaczyl sie alarm, a ja nie mialem pilota.
No dobra, przyjechala dziewczyna druga mesia (dieselkiem). Odpalilismy na kable i dojechalem do wroclawia.
Pod domem to samo, tzn. po odstaniu paru godzin akumulator rozladowany. Odpalilem na kable i pochodzil troche. Po jakiejs pol godzinie postanowilem podjechac do sklepu. Pod sklepem zgasilem i na wszelki wypadek sprawdzilem czy pali - pali i to normalnie, kreci bez problemu. Ze sklepu wrocilem w jakies 3 minuty i co... i akumulator totalnie rozladowany, ani grama pradu, tylko cyknal rozrusznik dwa razy i klops.
Jako, ze dziewczyna byla ze mna nie moglem po nia zadzwonic. Przyjechal taksowkarz i odpalil auto, bez wiekszego klopotu, na kablach.

W drodze powrotnej zauwazylem, ze swiatla swieca slabo, nie dziala klakson i kierunkowskazy. Kierunkowskazy zaczely dzialac gdy wylaczylem swiatla. Do tego zyskiwal na mocy gdy wylaczylem swiatla.
CZasem, na dwie trzy sekundy dostawal normalny prad i swiatla mijania rozblyskiwaly na ten czas by po chwili znow przygasnac.

Na postoju zaobserwowalem (akurat w chwili gdy prad byl prawidlowy i swiatla swiecily), ze w momencie wrzucenia silnika na obroty przygasaly swiatla (przy bardzo wysokich obrotach)

Gdzie szukac, co rozebrac? Alternator (mialem wrazenie, ze nie zawsze podaje prad - sytuacje gdy swiatla przygasaly), regulator napiecia, a moze padniety akumulator (choc napiecie trzyma 12V) i pobiera prad do ladowania zamiast zostawiac go na prace silnika?

Aha i mam takie cos, ze caly czas swieci mi kontrolka zuzycia klockow hamulcowych. Dokladniej mowiac mruga. Czy to moze rozladowac akumulator?

Jakby ktos mial sugestie, to bede wdzieczny. Dziekuje.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 1:58 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
holyfido pisze:
Alternator (mialem wrazenie, ze nie zawsze podaje prad - sytuacje gdy swiatla przygasaly), regulator napiecia


Najpierw sprawdź właśnie te dwie rzeczy...Jak kończą się "szczotki" w regulatorze to może tak być na początku, zę jak dodasz mocniej gazu do wszystko wydaje się być ok...
holyfido pisze:
Aha i mam takie cos, ze caly czas swieci mi kontrolka zuzycia klockow hamulcowych. Dokladniej mowiac mruga. Czy to moze rozladowac akumulator?

Przy poprawnie działających elementach, o których mowa wyżej nie powinno to doprowadzic do rozładowania, pobór prądu jest niewielki - chyba, że masz jakieś zwarcie... :-?

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 8:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
[i]Najpierw sprawdź właśnie te dwie rzeczy...Jak kończą się "szczotki" w regulatorze to może tak być na początku, zę jak dodasz mocniej gazu do wszystko wydaje się być ok...[/i]

To wiem, ale u mnie taka sytuacja nie wystepuje.
Jak go dam na bardzo wysokie obroty, to mi swiatla przygasaja...
A te momenty kiedy prad byl prawidlowy, to raczej tak losowo wystepowaly (a raczej zawsze wtedy kiedy zgasilem wszystkie swiatla na kilka chwil i zapalilem na nowo)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 9:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
nie kombinuj jak kon pod gore szukajc niewiadomo czego...miałem tak samo w 126....Aku nowy o poj 100Ah padł na odległosci 4 km....Zaswiecił sie ABS,potem swiatł aprzygasły,zwariował obrotek.......Szczotki w altku to 5 minut roboty sprawdzic...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 11:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Jedna szczotka ma dlugosc 12 mm, druga 10 mm, to chyba za malo?

Poza tym zmierzone napiecie na alternatorze:

- na wolnych obrotach:
przy wlaczonych wszystkich odbiornikach pradu (wszystkie swiatla, klakson, akumulator) - gasnie...
przy odlaczonym akumulatorze - 9,5 V

na wysokich obrotach:
przy wylaczonych wszystkich odbiornikach pradu i odlaczonym akumulatorze 18,5 V - czy to nie za wysoki prad ladowania?

Czy, oprocz szczotek, uszkodzony jest takze regulator napiecia?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 11:38 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Facet-jak chcesz wyszystko popalic to jestes na dobrej drodze....NIE odłaczamy na pracujacym silniku akumulatora!!!!!! jesli gasnie jak włączasz wszystko to raczej szczotki z regulatorem-wymien regulator i bedzie ok -to niedroga sprawa... chyba ze masz perfidnie uszkodzone aku!!! Co tez moze byc bo miałem taki przypadek...Rownie dobrze moze byc niedoładowany z powodu braku ładowania.....Naładuj aku pzeprowadz pomiary-daj inne aku na probe-zmien regulator w takiej kolejnosci bym to widział.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 12:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
To ja przyłączam się do głosów (rozsądku) powyżej:
wal do elektryka i po sprawie. Mnie sewgo czasu identyczne kłopoty robiła beczka 230E. Myslałem, że aku pada, że prąd dostał nóg i ucieka a to dioda w alternatorze, skubana podziękowała po 21 latach pracy. [zlosnik]


P.S

holyfido pisze:
Jako, ze dziewczyna byla ze mna nie moglem po nia zadzwonic


[zlosniki]

no nie mogłem się powstrzymać...

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 2:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Dzieki za wszelka pomoc i dobre rady - nie odlaczac aku przy pracujacym silniku - zapamietane. Jutro kupie nowy regulator napiecia i zobacze co bedzie. Zalezy mi na czasie, bo chcialbym miec na jutro sprawne auto.

Ta dioda to gdzie ona jest? w srodku alternatora?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 3:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
holyfido pisze:
Ta dioda to gdzie ona jest? w srodku alternatora?


Ano jakby w środku, ja się nie znam ale toto chyba prostuje prąd przed podaniem dalej :o :roll: [zlosnik]
Wytargaj tak czy inaczej alternator to sprawdzisz całość łacznie z łożyskami etc. i wyczyścisz/nasmarujesz dziada na następne dwadzieścia lat. Przynajmniej będziesz mial spokój i wiedzial na czym jeździsz.

Dodano po 58 minutach.:

To ja przyłączam się do głosów (rozsądku) powyżej:
wal do elektryka i po sprawie. Mnie sewgo czasu identyczne kłopoty robiła beczka 230E. Myslałem, że aku pada, że prąd dostał nóg i ucieka a to dioda w alternatorze, skubana podziękowała po 21 latach pracy. [zlosnik]


P.S

holyfido pisze:
Jako, ze dziewczyna byla ze mna nie moglem po nia zadzwonic


[zlosniki]

no nie mogłem się powstrzymać...

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 07, 2006 4:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
wytargalem, diod nie sprawdze, bo nie mam miernika odpowiedniego. przelozylem szczotki, bo akurat jedna byla dluzsza od drugiej i ... dziala poprawnie :]

przynajmniej na razie.

Tak czy siak jutro wizyta w sklepie i kupno nowego regu i szczotek.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 19, 2006 6:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Wymieniono: akumulator, regulator napiecia, alternator (uzywany, rzekomo dobry - zmierzylem opornosc na komutatorze 3,6 Ohm) i nic.
Caly czas te same objawy. Nie doladowuje akumulatora przy wlaczonych swiatlach, radiu i nawiewie.

Mam powoli dosc.
Doslzy nowe objawy na gazie jak przydusze w gaz, to dlawi sie...
ktos ma pomysl?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl