MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 28, 2025 12:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 03, 2006 5:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
1)Podczas postoju na "N" auto ma około 750 obr/min, gdy wrzucę "D" oczywiście spada ale gdy do tego puszczę hamulec to rusza i dostaje około 1000 obr/min i tak się turla.
Dlaczego tak się dzieje, czy na biegu sam sobie podnosi obroty?

2)Sprawa nawiewu: Na przełączniku mam 4 pozycje: 0 l ll lll w rzeczywistości jest ich pięć, między 0 a l jest wyłączone całkowicie.
Na 0 słychać dzwięk tak jakby małego silniczka ale nie dmuchawy.
Dlaczego? Co to robi?

3)Ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni biegów? Czy jest możliwe by do skrzyni oleju przybywało, bo w silniku jest to możliwe ale w skrzyni?

4)Sprawa grzania: Po bokach na konsoli środkowej są dwa pokrętła, z niebieskiego przechodzi w czerwone, domyślam się że chodzi o grzanie ale czy to jest od zwykłego nawiewu (jeśli tak to nie działa) czy pozostałości po klimie?(klimy nie mam).

Dzięki za uwagę.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
Post: śr maja 03, 2006 6:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Rad.ek pisze:
1)Podczas postoju na "N" auto ma około 750 obr/min, gdy wrzucę "D" oczywiście spada ale gdy do tego puszczę hamulec to rusza i dostaje około 1000 obr/min i tak się turla.
Dlaczego tak się dzieje, czy na biegu sam sobie podnosi obroty?

Obroty wolne na biegu rzędu 100 są za duże.jeżeli masz D i trzymasz hamulec to wiadomo,że obroty spadną w dół.Kwestia regulacji.

2)Sprawa nawiewu: Na przełączniku mam 4 pozycje: 0 l ll lll w rzeczywistości jest ich pięć, między 0 a l jest wyłączone całkowicie.
Na 0 słychać dzwięk tak jakby małego silniczka ale nie dmuchawy.
Dlaczego? Co to robi?

Nie wiem. U mnie są klawisze zamiast pokrętła.

3)Ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni biegów? Czy jest możliwe by do skrzyni oleju przybywało, bo w silniku jest to możliwe ale w skrzyni?

Na wymianę potrzeba ok. 6,2 l. Nie wiem czy wiesz jak sie sprawdza stan oleju w automacie.

4)Sprawa grzania: Po bokach na konsoli środkowej są dwa pokrętła, z niebieskiego przechodzi w czerwone, domyślam się że chodzi o grzanie ale czy to jest od zwykłego nawiewu (jeśli tak to nie działa) czy pozostałości po klimie?(klimy nie mam).

Te pokrętla są od nadmuchu powietrza od zimnego po gorące.Co u ciebie nie działa.Nie ma zimnego, gorącego czy co.

Dzięki za uwagę.

Pozdr.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Post: śr maja 03, 2006 7:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Rad.ek pisze:
3)Ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni biegów? Czy jest możliwe by do skrzyni oleju przybywało, bo w silniku jest to możliwe ale w skrzyni?

Na wymianę potrzeba ok. 6,2 l. Nie wiem czy wiesz jak sie sprawdza stan oleju w automacie.

Olej sprawdza się bagnetem ;)

Cytuj:
4)Sprawa grzania: Po bokach na konsoli środkowej są dwa pokrętła, z niebieskiego przechodzi w czerwone, domyślam się że chodzi o grzanie ale czy to jest od zwykłego nawiewu (jeśli tak to nie działa) czy pozostałości po klimie?(klimy nie mam).

Te pokrętla są od nadmuchu powietrza od zimnego po gorące.Co u ciebie nie działa.Nie ma zimnego, gorącego czy co.


Muszę jeszcze z nimi pokombinować.
Cały czas leci zależnie od wywietrznika ciepłe lub gorące.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
Post: śr maja 03, 2006 7:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Olej sprawdza się bagnetem ;)

[quote]
Wiem,że to wiesz, ale mi chodziło o cos innego a mianowicie o sam sposób sprawdzania poziomu bagnetem ponieważ z opisu na wszelkich forach MB wynika, że nie wszyscy wiedzą jak sie to robi wlaściwie.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Post: śr maja 03, 2006 7:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Cytuj:
Wiem,że to wiesz, ale mi chodziło o cos innego a mianowicie o sam sposób sprawdzania poziomu bagnetem ponieważ z opisu na wszelkich forach MB wynika, że nie wszyscy wiedzą jak sie to robi wlaściwie.

To proszę o rozwinięcie tematu ;) , może rzeczywiście nie wiem.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
Post: śr maja 03, 2006 7:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
To proszę o rozwinięcie tematu ;) , może rzeczywiście nie wiem.[/quote]

Najlepiej poziom oleju w automacie sprawdzać kiedy silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury.Postawić auto na równej powierchni,zaciągnąć hamulec,dźwignię zmiany biegów ustawić w położenie P, uruchomić silnik i pozwolić mu popracować na wolnych obrotach kilka minut dla ustabilizowania sie temperatury, wyciągnąć wskaźnik prętowy i oczyścić szmatką, a nastepnie ponownie włożyć i po chwili wyjąć sprawdzając jaki jest stan płynu w skrzyni.
Przy temp. płynu nizszej niż 25C poziom oleju powinien znajdować się ok.10 mm poniżej znaku min.Na zupelnie nie pracującym silniku stan płynu będzie ponad max.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 03, 2006 7:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
stanleym126 pisze:
Na zupelnie nie pracującym silniku stan płynu będzie ponad max.

Ku... a ja spuściłem z litr oleju a tu nadal grubo ponad max.
Oczywiście olej sprawdzałem tak jak się sprawdza w silniku najlepiej jak odstoi noc ;)
Człowiek się całe życie uczy ;)

Czyli: pojeżdzić do rozgrzania auta, stanąć i dać mu pochodzić na wolnych po czym <b>(zgasić?)</b> i sprawdzić na miarce.
Musi być na "P" ?

Dzięki

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 03, 2006 8:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Czyli: pojeżdzić do rozgrzania auta, stanąć i dać mu pochodzić na wolnych po czym <b>(zgasić?)</b> i sprawdzić na miarce.
Musi być na "P" ?

Dzięki[/quote]

Silnik podczas pomiaru ma chodzić na wolnych obrotach, i wybierak musi być na P inaczej wskazania pomiaru będą błędne.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 03, 2006 8:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
OT: No a kiedy prezentacja SE?? :lol:

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 03, 2006 8:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
stanleym126 pisze:
Silnik podczas pomiaru ma chodzić na wolnych obrotach, i wybierak musi być na P inaczej wskazania pomiaru będą błędne.

Dzięki.

Cytuj:
OT: No a kiedy prezentacja SE??

Na najbliższym spocie :D

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 04, 2006 9:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Rad.ek pisze:
Cały czas leci zależnie od wywietrznika ciepłe lub gorące.

Pokrętła nastawy temperatury w MB ustawiają temperaturę w aucie a nie nawiewu.
Czyli jak ustawisz 22st, to z rana (na zewnątz ~10st), gdy odpalisz MB będzie grzał na maksa aby temperatura osiagnęła 22st. jak osiągnie to przestanie grzać.
To samo w drugą stronę.
Skrajne połozenia (słychać klik) powodują, że albo zawsze grzeje, albo nigdy.
Ze środka nie leci pogrzewane, ale jak miałbyś klime to leciałoby schłodzone.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl