MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 24, 2006 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 05, 2002 1:45 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Witam czy silnik o nr 11593810102134 bedzie o pojemności 2,3 l? jest na gazniku, i jezdził na gazie i zastanawiam sie powaznie czy go nie kupic, gdyz u mnie cos lipa z tym m110 i lpg , mam jeszcze jeden silnik 2,5 m123 na solexie i sie zastanawiam, oba ponoć jężdizły w automatach. silnik bedzie latał u mnie na lpg

Dodano po 1 minutach.:

co radzicie? co lepsze do gazu m115 czy m123?

_________________
[palacz] czarny MB 123coupe + 16'' Borbet


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 24, 2006 8:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
To jest silnik 2,0l na gaźniku.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 24, 2006 9:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
miałem 2,5 M123 z LPG i był bezproblemowy. nie wiesz co to regulacja czy cośtam, nie będzziesz się udzielał w dyskusjach: "tam mają lepszy a tam gorszy gaz" [zlosnik] chodzi na każdym bez problemu- ale pali jak smok!!! z manualem 13-15 trasa 20 miasto - regulacja nie pomaga on poprostu tak ma palić wg. danych fabrycznych w mieście ok 17l benzyny ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 24, 2006 9:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 05, 2002 1:45 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
dzięki za info - silnik odpada

no a powiedz Sokol jak z osiągami, jak to jeździło? bo mam 2,8 na gazie i troche sie boje tego 2,5 bo ma solexa :(

_________________
[palacz] czarny MB 123coupe + 16'' Borbet


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 25, 2006 1:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Napewno M-123 to najgorszy silnik z palety W123.
Najstarszy konstrukcyjnie i najmniej ekonomiczny.
Osiągi jak M102 2.3,a zuzycie jak M-110.
Gdybym miał wybierać to M-115 zamist M-123.Napewno ekonomiczniejszy ale lekko słaby 94 KM jak dobrze pamietam.M-123 ma ich 140 ale te spalanie .Najlepszym rozwiązaniem może być M-102 o pojemności 2.3 z wtryskiem.
136 koni zuzycie jak M-115 które masz,czyli dwulitrowe.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 25, 2006 3:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
A co czyni M115 bardziej zaawansowanym od M123? Moze jedynie fakt, ze ma troche malo lozysk glownych (4! [totalszok] ).

M123 to 6 cylindrow i zapewnia DUZO lepsza kulture pracy niz kosiarkowe czworki. Owszem, nie jest ekonomiczny, ale IMO jest napewno lepszym silnikiem niz 115.

W porownianiu z M102 2.3, M123 faktycznie jest nieco archaiczny, ale to nadal 4 cylindry i IMO kultura pracy jest zdecydowanie wyzsza. M102 jest za to mniej paliwozerne. Z gaznikowym 2-litrowym M102 nie ma M123 co porownywac, bo osiagi sa znacznie slabsze.

Jezeli z M110 zostaly juz tylko resztki, a pod reka jest zdrowe M123, ja bym wsadzal je bez zastanowienia (auto i tak 'nieco' odbiega od stanu fabrycznego [zlosnik] ), wiec dalsze skundlenie wiele nie zmieni [oczko] .

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 25, 2006 4:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Zarówno M 123 jak i M 115 to przestarzałe konstrukcje w porównaniu z M 110 i M 102.

M 123 to tak naprawdę zmodyfikowany M 180, który w ofercie MB pojawił się po raz pierwszy w 1951 roku (!) :o . M 123 tak jak napsiał psinthos jest podparty w 4 miejscach co nie wróży mu ponadprzeciętnej żywotności (jak na motor MB rzecz jasna). Pół miliona dla M 123 to przebieg kwalifikujący go do remontu kapitalnego. M 180 to niewątpliwie motor bardzo udany, ba nawet jeden z najlepszych w historii MB. Był produkowany przez ćwierć wieku! :o Oczywiście, przeszedł sporo modyfikacji przez te wszystkie lata i z 80 KM (W 187) wzmocniono go do 120 (W 110/111/114). Dano mu drugie życie w postaci M 123 właśnie. CO prawda M 123 trafiał już tylko pod maski W 123, ale do samego końca produkcji i do tego był jedynym silnikiem benzynowym w wersji lang W 123 (analogicznie M 180 w wersji lang W 114). 6 cylindrów zawsze było prestiżem do momentu W 124 kiedy to pod maski klasy średniej trafiły V8, ale to temat nie na to forum na szczęście (jestem alergikiem - mam alergię na plastik [hehe] ).

M 115 natomiast to zmodyfikowane M 121. W przypadku 200 to osiągi obu są takie same, tak jak spalanie z resztą. A M 121 to 1955 rok jeśli mnie pamięć nie myli w W 121 po raz pierwszy (190 SL). M 115 do mocarzy nie należy i nigdy nie należał. Już w czasach 190 SLa narzekano na zbyt słabe osiągi w tym aucie, a były to lata 50-te. Z resztą pamiętam jak na początku lat 80-tych. mój Ojciec jeździł Skrzydlakiem z motorem M 121 (200, czyli wersją odczuwalnie mocniejszą od 190) i musiał się mocno spocić, aby nie dać się 125p co prawda nowemu, ale zawsze. Górnozaworowa warszawianka też nie była całkowicie bez szans, choć jej kierowca mało nie urwał mieszadła przy kierownicy wachlując spod świateł [zlosnik] . Wracając do M 115 to wsławił on się tym, że był pierwszym motorem 4-cylindrowym MB o tak dużej pojemności - 2277 ccm. Jak widzicie MB się nie wysilał, a i tak był najlepszy [zlosnik] .

Moim zdaniem jak ktoś szuka najlepszego motoru benzynowego do W 123 to niech to będzie M 102 2.3, bo osiągi takie jak w M 123, a spalanie mniejsze lub M 110, bo spalanie chyba jednak i tak mniejsze niż w M 123, a osiągi lepsze. Tak naprawdę jedyne co przemawia za M 123 to akustyka, przy której żaden inny z palety W 123 jest marny. M 123 brzmi jak stara dobra szóstka. A M 115, szczególnie 200 (tak jak M 102 200) jedzie słabo i pali tyle co M 102 230 E, a może i ciut więcej.

Powodzenia.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 25, 2006 10:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Mitu pisze:
M 123 tak jak napsiał psinthos jest podparty w 4 miejscach co nie wróży mu ponadprzeciętnej żywotności (jak na motor MB rzecz jasna). Pół miliona dla M 123 to przebieg kwalifikujący go do remontu kapitalnego. M 180 to niewątpliwie motor bardzo udany, ba nawet jeden z najlepszych w historii MB. Był produkowany przez ćwierć wieku!


Witam,

No ale M180 też ma cztery podpory, zatem udany jest jak M123 albo przynajmniej bardzo blisko, czyli jest udany. M123 to IMO próba wyciągnięcia ze starej sprawdzonej konstrukcji czegoś więcej, możemy dyskutować czy udana czy nie [zlosnik]
IMO zwiększenie pojemności do 2,5 l oraz zamiana dwóch pojedynczych gaźników dwugardzielowych Zenith na jeden podwójny czterogardzielowy Solex dała słabe efekty - moc wzrosła nieznacznie, ale spalanie dosyć sporo [szalone] .
IMO zywotność obu motorków jest podobna, ale nie skazywałbym M123 na miano motoru nieudanego - po prostu przy innych z palety montowanych w W123 wypada raczej kiepsko pod kątem spalanie/moc i to tyle. [oczko]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 25, 2006 11:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Pioterek pisze:
po prostu przy innych z palety montowanych w W123 wypada raczej kiepsko pod kątem spalanie/moc i to tyle. [oczko]

Pozdrawiam


Silnik to nie tylko moc/spalanie - to takze kultura pracy, dzwiek etc.
Pod tym wzgledem M123 wypada dobrze. IMO jest cichszy i bardziej 'spokojny' od M110. [smiech] Chociaz dzwiekiem temu drugiemu nie jest w stanie dorownac zadna inna szostka. [cool] [oczko]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 26, 2006 12:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
psinthos pisze:
Silnik to nie tylko moc/spalanie - to takze kultura pracy, dzwiek etc.
Pod tym wzgledem M123 wypada dobrze. IMO jest cichszy i bardziej 'spokojny' od M110. [smiech] Chociaz dzwiekiem temu drugiemu nie jest w stanie dorownac zadna inna szostka. [cool] [oczko]


Wiesz, kulturę pracy, dzwiek etc. pomijam, bo na to patrzą tylko nieliczni fanatycy [zlosnik]
Ale masz rację ofkorsss [oczko] [cool] [zlosnik]

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl