MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 12:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 12, 2006 10:09 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam serdecznie
Od 2 dni mam problem z ciśnieniem oleju
Na zimnym silniku na biegu jałowy wszystko ok cisnienie ok 1,8 - 2,0
Przy obrotach ok 2500 ciśnienie max
po kilku minutach ciśnienie spada podczas jazdy ok 3000 obrotów ciśnienie 1,8 - 2,0
Czy ktoś zna przyczyne?
Poprzednim razem kiedy miałem taką sytuację ustabilizowało sie po wymianie oleju teraz mam przejechane 2000 km na tym oleju.
Czy zapowiada sie remont silnika?
Auto ma przebieg 297 tys
Proszę o pomoc

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 12, 2006 10:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
vpiqs pisze:
Na zimnym silniku na biegu jałowy wszystko ok cisnienie ok 1,8 - 2,0

A powinno być 3!!

Ja niedawno też tak miałem. Prawdopodobnie tylko zawiesił Ci się zaworek, lub coś ze sprężynką. U mnie podobno sprężynka straciła sprężystość :) Niby pierdoła ale miske olejową trzeba zdjąć. Poczytaj tu:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... enie+oleju
No i koniecznie napisz co było, kiedy już rozwiążesz problem.

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 12, 2006 12:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie starszcie chłopaka remontem silnika.
U mnie było tak samo wskaźnik dopiero na bardzo wysokich obrotach dochodził do 3.
Podczas jazdy miał 1-2.
Radzę wykręcic przewód którym olej płynie do wskaźnika i przedmuchać go sprężonym powietrzem.
U mnie z filtra oleju odpadł kawałek jakiegos syfu i przytkał węzyk.
Po wymianie oleju i filtra oraz po przedmuchaniu węzyka wszystko wróciło do normy.Może to tylko to.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 12, 2006 1:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Cześć
Może masz tak samo jak u mnie, a mianowicie podejrzewam że dostaje mi się paliwo do oleju i bardzo go rozrzedza.
Zobacz czy może nie przybywa Ci oleju. U mnie przed wymianą i na rozrzedzonym oleju smarowanie na biegu jałowym na zimnym silniku było 1,5 - 2, a na silniku rozgrzanym smarowanie spadało do 0,3 - 0,5.
Po wymianie oleju i filtra smarowanie wskoczyło na 3(zimny silnik) i ok 2(rozgrzany) - na biegu jałowym. Po muśnięciu pedału gazu od razu idzie na 3.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 12, 2006 2:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Oleju nie przybywa, kolor oleju w normie tzn nie kawa z mlekiem wiec płyn chłodzący raczej sie nie dostaje do układu smarowania.
Natomiast znika płyn chłodzący ale to raczej jest związane z jego wyciekiem bo czasami widac go pod samochodem:)

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 14, 2006 7:46 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Wczoraj zabrałem sie za zaworek ciśnienie oleju (przy misce olejowej).
Po wykręceniu śruby i wyjęciu sprężyny, "tłoczek" wyszedł bez jakichkolwiek problemów. Po dokładnych oględzinach były na nim ślady niewielkich obtarć, został więc przeszlifowany papierem 800. Mechanik srwierdził że nie to jest przyczyną małego ciśnienia oleju:( i zaczął montaż. Po chwili usłyszałem ale zaraz przecież ta sprężyna powinna stawiać opór przy dokręcaniu, a tego nie robi. Po naciągnięciu sprężyny i założeniu okazało się że na zimnym silniku mam cisnienie 3 czyli max
po rozgrzaniu przy 2000 obrotow 3 ale na wolnych mam tylko 1 - 1,1.
Na 300 tyś planuje wymiane łańcucha i pierścionków co Wy na to?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 15, 2006 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 18, 2006 2:12 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Czyli przy zimnym 3, na gorącym przy niskich obrotach 1,9 a przy wysokich znowu 3 to jest idealnie??? Czy coś jeszcze muszę poprawiać u "Myszy"?

_________________
------ W123 QP "Smoczyca" ------
---- Ex W124 QP "Nietoperz" -----
--------- W140 "Helga" -----------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl