MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 11:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 03, 2006 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
Moze ten post juz byl kiedys ale nie znalazlem go ;-) Juz drugi raz mam amortyzatory przednie twardsze z podkladkami utwardzajacymi.Niby dobra sprawa bo super sie prowadzi po zakretach ale sprawa komfortu jest mizerna.Czasem zdejmuje odboje gumowe z podkaldka ale wtedy obcieraja Mi nadkola koła.I moje pytanie jest czy na amortyzatorach tych miekkich dalej bede obcieral nadkola?? I czy wogle jak sie bedzie prowadzil?? Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 4:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zmień spręzyny.
Tak, na miekkich będa dalej obcierały.
Masz już skończone sprężyny,także teraz margines do ocierania jest na gumie tzw.odboju amortyzatora.
Kup nowe spręzyny dobrane po vinie i zakładaj amortyztory jakie chcesz.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 11:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
niekoniecznie, bo jak wymieni sprezyny to moze mu dalej obcierac, mi nadkole scinalo opone i wymiana amortyzatora wlasnie tu pomogla a nie sprezyny!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 11:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
bary123ce pisze:
niekoniecznie, bo jak wymieni sprezyny to moze mu dalej obcierac, mi nadkole scinalo opone i wymiana amortyzatora wlasnie tu pomogla a nie sprezyny!

A jakie kupiles amortyzatory jak mozesz podaj marke i model.Umnie na dniach zakladam odboje gumowe bo wczoraj prawie przetarlem nadkole.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 12:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
nie mam pojecia, bo kupilem uzywke w dobrym stanie, chyba Sachs, bo prawy mialem w bdb stanie.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 12:28 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
bary123ce pisze:
nie mam pojecia, bo kupilem uzywke w dobrym stanie, chyba Sachs, bo prawy mialem w bdb stanie.


Aż sprawdziłem adres w wyszukiwarce, czy to na pewno w114-115.org.pl.........


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 12:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
wojz pisze:

Aż sprawdziłem adres w wyszukiwarce, czy to na pewno w114-115.org.pl.........


I co napewno?Czy może się pomyliłeś?
A może to ukryta kamera?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 1:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
Nie wydaje mi się, że za wysokość ustawienia odpowiadają amortyzatory. Na pewno mają wpływ na zachowanie się pojazdu a w szczególności na nierównościach i zakrętach. Czyli mają tłumić drgania podczas jazdy i gwałtone ugięcia przy nierównościach i przechyłach na zakrętach. Nie mają nic natomiast do ustawienia pojadzu. Owszem jesli załozy się amortyzatowy dłuższe niż są przewidziane to nie mając swojego zakresu pracy dają sugestię podwyższenia zawieszenia.
Jednak to sprężyna ustala wysokość pojazdu i od jej parametrów zależy czy zawieszenie jest za niskie czy za wysokie. Wymieniałem ostatnio cały komplet sprężyn a mając zmianę silnika w pojeździe problem pojawił się spory odnośnie przodu pojazdu.
Kiedy zamawiałem sprężyny, oczywiście do przodu, padło pytanie jaka średnica samej sprężyny, jaka średnica pręta zktórego jest nawinięta oraz jaka wysokość. Poza tym nalezy też nie zapominać o twardości czyli obróbce termicznej mającej istotny wpływ na tzw stan spoczynku jak i na zachowywanie się na naprężenia powstające przy przechyłach nadwozia.
Tzw. używka nie zawsze jest rozsądnym wyborem. Tylne u mnie zostały wymienione ze względu na przód. Wypracowane na tyle, że samochód siadał znacznie nawet przy obciążeniu ok 80 kg dwojga pasażerów.
Sprężyny przód zapłaciłem po 100zł/szt a na tył po 95zł/szt. Sądzę, że nie są to duże kwoty za równe zawieszenie.
Ted43


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 8:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
:) w poprzednim aucie tez mialem z tylu wypracowane ze ciagle opadal przy malym obciazeniu ale w tym obecnym nie ma takiego efektu.No ale z przednimi sprezynami to mam podobnie jak w poprzednim.Jeszcze nie obtarlem rantu blotnika ale nadkola to regularnie.Tez sie zastanawiam czy te rzemieslnicze nadkola za nisko nie siedza.Przy montazu czuc bylo ze producent nie zrobil ich za dokladnie do karoserii.Ogolnie to szybko jezdze po zakretach a ze dosyc miekki jest mercedes to mam problem :( Pochwal sie czy z nowymi sprezynami jest spore ugiecie z przodu :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl