MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 3:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 01, 2006 6:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Witam Wszystkich Czcigodnych Posiadaczy i urzytkowników MB [zlosnikz]

Jestem na forum po raz pierwszy wiec z gory przepraszam za ewentualne wpadki.:oops:
Mam do was pytanie i prośbe zarazem.Mianowicie jakies 2 tygonie temu zakupilem 123 300D.- podkreslam ze jest to moja bierwsza "beczułka" wiec jescze za dobrze sie nie orientuje co i jak.;)Auto jak na swoj wiek i wyposarzenie wg mnie wporzadku - jak by ktos chcial podejrzec to prosze http://public.fotki.com/mrocznagaleria/w123/ Jednak okazalo sie ze po prostu bierze mi olej - po przejechaniu ok 500 km spalił mi 1,5L oleju.Moje pytanie to co o tym myslicie , jaka moze byc tego przyczyna czy pierścienie juz sa zuzyte- zwłaszcza olejowe czy moze gładz cylindrów jest "wysłuzona" Autko ma niby przejechane 500k km,cisnienie na rozgrzanym wacha sie od 1,5 do 2,2 oczywiscie na biegu jałowym, po przygazowaniu natychmiast wraca na 3. Przy zmianie biegów z 3 na 4 troche szarpie jakby sie dlawilo, ale to moze to powierze dostaje sie?? z zapalaniem nie ma problemu. Co o Tym myślicie. Prosze o odpowiedz


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 7:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Nie lubię filozofować nie mając do tego podstaw (podstawy by były po rozebraniu silnika ;-) ) ale mnie to wyglada na zapieczone pierścienie (pewnie głównie olejowe). Bo skoro pali ładnie tzn. ze kompresje ma przyzwoitą.

PS.
Nie jestem biegły w dieslach

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 7:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Tez mam taką nadzieje ze pierścionki , była by to wersja optymistyczna i mało kosztowna :lol: Dzieki za zainteresowanie

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 8:49 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Pierscienie lub glowica jesli tyle pali. Jesli ma spory przebieg to wymiana piersionkow moze nie na za dlugo pomoc.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 9:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Myslisz <<ludan >>ze moze byc za duzy prog na cylindrach ??

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 9:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
drakoz pisze:
Myslisz <<ludan >>ze moze byc za duzy prog na cylindrach ??


Duzo rzeczy moze byc. Nikt Ci nie oceni stanu silnika na tel, czy przez www [oczko]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 2:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
laudan pisze:
drakoz pisze:
Myslisz <<ludan >>ze moze byc za duzy prog na cylindrach ??


Duzo rzeczy moze byc. Nikt Ci nie oceni stanu silnika na tel, czy przez www [oczko]



hehe masz racje,ale chcialbym wiedziec czego moge sie spodziewac ;) dzieki i pozdrawiam

Dodano po 2 godzinach. 46 minutach.:

A moze ktos jeszcze ma jakies pomysły - co z tym fanem zrobic ;)

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 1:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jak dla mnie, to po tym co jest w/w nie miałbym zbyt optymistycznego nastawienia, ale z racji humorystycznego nastawienia do świata jestem pewien, że on poprostu ten olej gdzieś gubi :D

-życzę taniego rozwiązania problemu

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 2:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
:) ja takze jestem optymista, ale juz wkrotce przekonam sie czy oby nie za duzym ;) auto za tydzeń idze do mechanika i on oceni :>

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 11:51 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 20, 2006 1:19 am
Posty: 19
Lokalizacja: opolskie
Póki co abys nie tracił kasy na wymiane pierścieni i innych rzeczy proponuje wymiane uszczelniaczy zaworowych-mały koszt -malo roboty a mozliwe, że problem z olejem zostanie rozwiązany. W 70 % jeżeli twierdzisz,że ładnie odpala to powinno rozwiazać twój problem.Powodzenia!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 03, 2006 12:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
bobo116 pisze:
Póki co abys nie tracił kasy na wymiane pierścieni i innych rzeczy proponuje wymiane uszczelniaczy zaworowych-mały koszt -malo roboty a mozliwe, że problem z olejem zostanie rozwiązany. W 70 % jeżeli twierdzisz,że ładnie odpala to powinno rozwiazać twój problem.Powodzenia!



Dzieki za podpowiedz... napewno nieomieszkam sprawdzic;)A Jak myslisz sprawdzenie ciśnienia w cylindrach przyniosło by jakies efekty - co do oceny?

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 03, 2006 1:02 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 20, 2006 1:19 am
Posty: 19
Lokalizacja: opolskie
Oczywiscie, zawsze bedzie wiadomo w jakim stanie jest silnik. Jeżeli cisnienie bedzie normalne bodajże większe od 18(18 to remont) do 24 to masz pewność , że układ "tuleja - cylinder" jest okej.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 03, 2006 1:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Sproboj zalac nafta cylindry zanim pojdzie do mechanika. Jak pierscienie zapieczone, to masz 10% szans ze pomoze ;-). Niech ktos dokladnie opisze jak to sie robi bo nie pamietam.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 03, 2006 5:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Ach zapomnialem jeszcze dodac ze autko dymi niebieskim dymem - co prawda nie unośi sie chmura dymu i takze jadac nie wiadac,ale jednak... i troche czuc spalony olej :(
Byłbym wdzieczny jesli ktos podał by mi ile tej nafty musialbym zalac do cylindrów.Dzieki - Pozdrawiam i uciekam do pracy. :/

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 03, 2006 9:53 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 20, 2006 1:19 am
Posty: 19
Lokalizacja: opolskie
Moim zdaniem nie zalewaj cylindry naftą, jeżeli przemyjesz pierścienie to spadnie kompresja.Najpier sprawdź kompresje tak jak jest, jezeli będzie okej to wymieniaj uszczelniacze zaworowe a jeżeli będzie kiepska to wtedy możesz zalać i poczekać czy coś pomoże. Ale z reguły pierścienie zapiekają się wtedy kiedy samochód długo stoi, lub jeżeli zostały przegrzane cylindry i pierścienie straciły sprężystość.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl