MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 1:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 7:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
oczywiście, że musi być bez luzu. Olej nie skasuje luzu, poza tym to metoda doraźna, gdy szkoda jeszcze wymieniać sworznai bez luzu.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 10:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Ja uważam,że masz po prostu zużyte przeguby na półosiach napędowych.Sprawdź dokładnie gumy ,pewnie są popękane,dostały piachu i stąd te stukanie.Wymiana jest łatwa ale ..........kosztowna, bo nie wiadomo w jakim stanie kupisz używki.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 01, 2006 11:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
agaj666 pisze:
Ja uważam,że masz po prostu zużyte przeguby na półosiach napędowych.Sprawdź dokładnie gumy ,pewnie są popękane,dostały piachu i stąd te stukanie.Wymiana jest łatwa ale ..........kosztowna, bo nie wiadomo w jakim stanie kupisz używki.


Ale to one maja cos wspolnego ze skrecaniem sie kol?
Jak krece kierownica i jade to one jakos inaczej pracuja niz jak jade na wprost?

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 12:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
Czy zdajecie sobie sprawę z głupot jakie tu wypisujecie !!!! Jeśli sworzeń wachacza zgrzyta i piszczy to wiadomo że za niaedługi czas skończy się jego żywotność i poprostu rozsypie się. Efekt jest aki że wasze koło zatrzyma się w najlepszym wypadku na połamanym nadkolu i pogiętym błotniku i bez pomocy drogowej na pewno się nie obędzie. Aż się boję pomyśleć co by się stało gdyby sworzeń wahacza rozleciał się na wyboju podczas szybkiej jazdy!!!! Koszt swożnia to jakieś grosze, robota prosta!
W MB przednie zawieszenie jest tak zbudowane że sprężyma wciąż naciąga swożeń wachacza wybierając większość słyszalnych luzów i z reguły nie zdajemy sobie sprawy z powagi zagrożenia. To nie jakiś VW Golf gdzie jest kolumna MC Persona na pierwszej nierówności poczujemy luz na swożniu .W Mercu jeździsz sobie spokojnie i nagle trzask i kłopot niebagatelny!!!!
Wiem to wszystko bo dwa razy mi się to przytrafiło na drodze i teraz każdy MB jakiego kupuję ma na wstępie wymieniane sworznie. Koszt to około 130 zł za dwie sztuki, mam domowej roboty urządzenie które pozwala mi wymienić sworzeń na samochodzie bez zciągania wachacza i regulacji geometrii.
Wszyskim pseudo-mechanikom ze strzykawką i olejem życzę powodzenia !!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 9:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
No,ja to pisałem 1.04...........

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN

Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 9:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
agaj666 a ja myslalem ze zle moj podpis przeczytales i udzielasz odpowiedzi na dziwne dzwieki przy skrecaniu w Matizku...ale tam nie bylo problemow jak lecial sworzen, bo stuki slychac bylo odrazu (co i tak nie przeszkadzalo jezdzic z 1,5 miesiaca hehe)...

...przedwczoraj bylo mokro i auto halasowalo, dzis suchutko, a wiec przy skrecaniu aut cichutko [zlosnik]...choc w stu procentach pewien co do takiej zaleznosci nie jestem!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 03, 2006 9:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 25, 2006 9:13 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Przemysl
To na bank sforznie tez mi tak ostatnio piszczało noi przed domem sie rozleciał a wiadomo co dalej :D .Więć radze zmienić szybciej .

_________________
W 124 2.0D :D 1990r . - do sprzedania


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 1:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Podjechalem dzis do mechanika jak uslyszal jak piszczy to powiedzial:
- Wymieniac jak najszybciej.

Takze jutro jade do niego, nie czekam az do Lodzi dojade!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 1:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
trafic1980 pisze:
mam domowej roboty urządzenie które pozwala mi wymienić sworzeń na samochodzie bez zciągania wachacza i regulacji geometrii

Witam
może kolega pokazać zdjęcia tego urządzenia i opisać zasadę działania?
to jest zwykły ściagacz do sprężyn??
Pozdrawiam Kamil

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 9:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Juz nie skrzypi...dzis wymienilem, ale za dwa sworznie z wymiana i VATem ponad 300zl...sam bym nie wymienil, bo nie dosc ze nie umiem, to jeszcze wszystko bylo tak zapieczone (wlacznie ze srubami od kol) ze sporo sily panowie wlozyli w wymiane...ale najwazniejsze ze juz nic nie slychac jak sie kreci kierownica!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 07, 2006 7:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
zebda pisze:
ale za dwa sworznie z wymiana i VATem ponad 300zl

Trochę dużo, ale nie tragicznie...
Dobrze, że wymieniłeś.
A nie mówiłem ;) (1 odpowiedź w tym wątku)...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 12:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Kamaru pisze:
może kolega pokazać zdjęcia tego urządzenia i opisać zasadę działania?
to jest zwykły ściagacz do sprężyn??
Pozdrawiam Kamil


Moze ja opisze. Do wybicia potrzebny mlotek ca 2-3kg i rurka o srednicy wew wiekszej niz kolniez sworznia. Wkladamy pod wachacz rurke aby sworzen znalazl sie wewnatrz i bez litosci walimy w sworzen z gory. Rozpadnie sie ale wyjdzie dolem.
Do zamontowania potrzebna rurka lub dotoczony pierscien o srednicy wew rownej z kolnierzem sworznia. Wkladamy sworzen od dolu w wachacz, wsadzamy rurke lub pierscien z rurka i nieco opuszczamy auto na podnosniku aby rurka/rurka z pierscieniem zaklinowala sie miedzy gleba a wachaczem. Nastepnie stanowczo acz delikatnie stukamy w wachacz az sworzen wskoczy na miejsce. Gotowe.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 6:59 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 11, 2005 9:55 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Chłopie poświęć 80zł na nowy sworzeń i po problemie. A jak nie to później nie narzekaj że laweta wzieła 100zł sworzeń 80zł i w sumie się będzie 180 zł. A może trafisz do warsztatu który powie że sworzeń jest nie do wymiany i trzeba cały wachacz. prowadzę warsztat i sugeruję "jak skrzypi to do wymiany" bo może się okazać że wyskoczy w sobotę przed świętami a w niedzielę i poniedziałek wszyscy mechanicy będą robić pisanki albo wchłaniać jajka.

_________________
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 10:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Oktas pisze:
Chłopie poświęć 80zł na nowy sworzeń i po problemie. A jak nie to później nie narzekaj że laweta wzieła 100zł sworzeń 80zł i w sumie się będzie 180 zł. A może trafisz do warsztatu który powie że sworzeń jest nie do wymiany i trzeba cały wachacz. prowadzę warsztat i sugeruję "jak skrzypi to do wymiany" bo może się okazać że wyskoczy w sobotę przed świętami a w niedzielę i poniedziałek wszyscy mechanicy będą robić pisanki albo wchłaniać jajka.


Mysle ze powinienes czytac uwazniej posty jesli ta uwaga dotyczy mnie...Jezeli jestes w stanie podjedz strona 3-4 posty wyzej i przeczytasz cos, dzieki czemu okaze sie ze twoj post byl zbedny!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 11, 2006 3:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
szeryf pisze:
Moze ja opisze. Do wybicia potrzebny mlotek ca 2-3kg i rurka o srednicy wew wiekszej niz kolniez sworznia. Wkladamy pod wachacz rurke aby sworzen znalazl sie wewnatrz i bez litosci walimy w sworzen z gory. Rozpadnie sie ale wyjdzie dolem.
Do zamontowania potrzebna rurka lub dotoczony pierscien o srednicy wew rownej z kolnierzem sworznia. Wkladamy sworzen od dolu w wachacz, wsadzamy rurke lub pierscien z rurka i nieco opuszczamy auto na podnosniku aby rurka/rurka z pierscieniem zaklinowala sie miedzy gleba a wachaczem. Nastepnie stanowczo acz delikatnie stukamy w wachacz az sworzen wskoczy na miejsce. Gotowe.

Dzięki. Chyba się przymierzę do wymiany w najblizszym czasie.

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl