MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 9:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn mar 17, 2003 9:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
HISTORIA:
Więc po remoncie coś stukało w głowicy, miałem przejechać 500 km i przyjechać na regulację zaworów co poczyniłem, trochę było dobrze i znów coś napier....., pojechałem, a on mówi, że nie wie dlaczego. Więc się wk... zdajłem pokrywę patrzę, a jedna krzywka cała wyświecona! ZAWÓR NIE MA LUZU. Pozostałe do poprawy. Ustawiliśmy, skręciliśmy ale wciąż doprowadzający mnie do szału stukot został. Przejechałem na tamtej jego regulacji jakieś 8000 km
PYTANIE: co mogło się stać z zaworem (np. wypalił się lub dostał tłokiem) i on tak napierd....., a może coś innego.
Przepraszam za słowa ale już mnie ten brak kompetencji i odpowiedzialności doprowadza do ..........
Przejadę trochę i jeszcze raz zdejmę głowicę i zobaczę jak to wygląda ale proszę o komentarze i radę.
Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2003 12:03 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Jaki remont robiłeś?
szlifowałeś zawory i gniazda?
Który zawór był podparty?wydech?ssanie?
Jakie masz zawory wydechowe(chodzi o średnicę trzonka) 9 czy 11mm?
Po remoncie przejechałeś z 1000 km na benzynie? [zlosnik]
Ile pali gazu w mieście?
Jakie luzy były ustawione?
chodzi na 6 cyl?
Jak masz zużytą krzywkę to ustawianie luzu nic nie da będzie stukać.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2003 10:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Cześć
Remont dotyczył zrobienia kompleksowo głowicy, wymiana pierścieni bez szlifu i wymiana panewek głównych.
Podparty był wydechowy.
Średnicy nie znam bo ich nie widziałem, nawet nie wiedziałem że jest różnica. Jeżeli jest to ważne to spróbuję ustalić.
Po remoncie przejechałem jakieś 500 na paliwie, ale okazało się że zalewa się (palił jakieś 35/100) i paliwo przedostało się do oleju!!! Mechanik nie widzi w tym swojej winy, przed remontem palił 12 l/100 paliwa!!!
Mam wrażenie że pali dużo, ciężko mi to ustalić bo tankuję na różnych stacjach i wydawało mi się że oszukują, na trasie jakieś 13l/100. Myślę że możemy przyjąć że z 19-20 w mieście.
Po remoncie jakie luzy były nie wiem, teraz ustawiliśmy 10 na ssących i 25 na wydechowych.
Raczej chodzi na 6 ale nigdy nie mów nigdy, mam wrażenie że czasem się któryś "wyłączy", nie wiem który.
Krzywki widziałem, wyglądają elegancko, na oko, podobno mechanik je wymienił, ale starych mi nie chce pokazać bo mówi że nie trzyma starych części [oczko]
Proszę o komentarz i z góry dziękuję.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2003 10:40 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Po pokazaniu klientowi rzeczywiscie sie nie trzyma. Po pokazaniu klientowi!

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2003 9:37 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Powiem, że nigdy tamtych wałków nie widziałem, chyba że ostatnio jak zdjąłem pokrywę [zlosnik] , bo podejrzewam że nie były wymieniane. Ostatnio wjechałem do tego mechanika pokazać, że coś stuka i pytam go jak wygląda zniszczony wałek, powiedział że mi zaraz pokaże, poszedł za warsztat i przynosi mi jakiś inny, już zardzewiały z wyrobionymi krzywkami, a dwo miesiące temu, jak chciałem zobaczyć swoje, mówił mi że nie trzyma starych części!!! ;) Myślę że zostałem po prostu oszukany dlatego nie ma się co dziwić, że wydając 3500 zł jestem zdenerwowany, auto nie jest w porządku! :evil:
Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2003 1:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
georem pisze:
Powiem, że nigdy tamtych wałków nie widziałem, chyba że ostatnio jak zdjąłem pokrywę [zlosnik] , bo podejrzewam że nie były wymieniane. Ostatnio wjechałem do tego mechanika pokazać, że coś stuka i pytam go jak wygląda zniszczony wałek, powiedział że mi zaraz pokaże, poszedł za warsztat i przynosi mi jakiś inny, już zardzewiały z wyrobionymi krzywkami, a dwo miesiące temu, jak chciałem zobaczyć swoje, mówił mi że nie trzyma starych części!!! ;) Myślę że zostałem po prostu oszukany dlatego nie ma się co dziwić, że wydając 3500 zł jestem zdenerwowany, auto nie jest w porządku! :evil:
Pozdrawiam

Smierc frajerom!! :lol: [zlosnik]
I kto to mowi :roll:

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2003 1:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Witam
Z tego co napisałeś to ten mechanik to niezły kombinator ale chyba trochę przegiął [zlosnik]
Sam prowadzę warsztat samochodowy i zawsze mam stare części jak oddaję samochód klientowi mam je nawet pare dni dłużej dopóki ich nie zabierze złomiarz.
Tak wogóle dobre wałki do M110 stają się deficytowym towarem i ciężko je dostać.
O średnicę trzonka pytam bo wczesne M110 miały 11mm i zawory były wypełnione sodem dla chłodzenia i są odporniejsze na przegrzanie.
Spalanie LPG ok 20 w mieście uważam za optymalne ale nie więcej niz 20 [zlosnik]
Ja luzy ustawiam na "lużne" 005 na ss i "ciasne" 015 na wydechu ale trzeba do tego mieć b.dobry rozrząd i "ucho" do silnika tzn. słuchać jak pracuje w czasie jazdy.
Takie luzy jak pisałeś zaleca producent ale moim zdaniem na dobrze rozchodzonym motorze można je trochę zmniejsztć.
Benzyny pali za dużo i jeżeli palił mniej przed "remontem" to sprawa jest oczywista.
Pozdrawiam i jakby coś to pytaj...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2003 2:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Więc co do wałków to mam jeszcze jedne bo kupiłem sobie już silnik na części, zastanawiam się nad przełożeniem całej głowicy jężeli stukot nie ustanie, ustawię luzy tak jak radzisz.
A jeżeli by się okazało że pali więcej w mieście to może o czymś świadczyć?
A ta oczywista sprawa to ?? co się stało, niestety aż tak się nie znam na mechanice, jestem geodetą :lol: ,
czy jeżeli sprawdzę sprężanie to coś wyjdzie, zaraz po remoncie sprawdzałem i mam zapisane.
dzięki i pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2003 12:02 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Gazu pali optymalnie a więcej to już nie da rady finansowo [zlosnik] a z benzyną oczywista jest wina mechanika,ciśnienie oczywiście sprawdz i coś sie wyjaśni.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2003 9:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ok, dzięki, ak sprawdzę to się odezwę.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2003 1:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
marcin280e pisze:
Gazu pali optymalnie a więcej to już nie da rady finansowo [zlosnik] a z benzyną oczywista jest wina mechanika,ciśnienie oczywiście sprawdz i coś sie wyjaśni.


Marcin a te wartości luzów które podałeś ustawiać na zimnym czy ciepłym silniku, może jutro się za to zabiorę.
Z góry dzięki i pozdrawaim

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 24, 2003 11:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Na zimnym oczywiście po co parzyc dłonie [zlosnik]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 25, 2003 9:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
marcin280e pisze:
Na zimnym oczywiście po co parzyc dłonie [zlosnik]


Więc dziś z Kominem otwarliśmy go,
nie było najgorzej, na ss ciasne 10
a na wydechach trochę różnie, ale nie tragicznie, było między 15-25, ustawiliśmy wszędzie normalne 15.
Co się okazało że stukot pozostał i stwierdziliśmy że to nie regulacja zaworów, sprawdzę jeszcze sprężanie, ale jak one będzie OK to ręce mi opadną. Jadę na kilka dni do Łodzi, więc kilka dni nie będę sprawdzał netu, pozdrawiam i do ???
Pozdrawaim Remik

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2003 8:37 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
marcin280e pisze:
Na zimnym oczywiście po co parzyc dłonie [zlosnik]


Cześć
Więc sprężanie sprawdziłem i jest: 12/11,5/11/11,5/11/11,5 i nic się nie okazuje z tego.
Stukot wciąż jest i bierze olej przez uszczelniacze, czy wlanie bardzo gęstego oleju zmniejszy lub nawet ustanie brać ten olej?
Ręce mi opadają, pozdrawaim

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 09, 2003 10:17 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

georem pisze:
Więc sprężanie sprawdziłem i jest: 12/11,5/11/11,5/11/11,5 i nic się nie okazuje z tego.
Stukot wciąż jest i bierze olej przez uszczelniacze, czy wlanie bardzo gęstego oleju zmniejszy lub nawet ustanie brać ten olej?
Ręce mi opadają, pozdrawaim


Jezeli cieknie przez uszczelniacze, to lepiej je poprostu zmienic. A co do stukotu, to pojedzcie do warsztatu wyposazonego w stetoskop - ustalicie chociaz okolice z ktorej stuka.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl