Maniek pisze:
michau napisał:
1. Jak zdjac uszczelki drzwi (tak, zeby sie nie zniszczyly) i jak je potem zalozyc?
Ja zaczynam od dołu, tam najłatwiej wychodzi zwłaszcza na narożnikach. Najlepiej jest wyciągać któtkimi kawałkami nax 5 - 10 cm a nie na zasadzie że złapie za jeden koniec i wyjdzie cała. Jeszcze lepiej jest znaleźć sobie narzędzie którym będziesz uszczelkę wypychał z rynienki, są takie miejsca gdzie idzie opornie. Pamietaj o wkręcie mocującym słupek w drzwiach tylnych (pod misiową uszczelką w której porusza się szyba) gdyż koliduje z uszczelką drzwiową. Wykręć go najpierw. Uszczelka w przedniej częsci drzwi przednich jest częściowo wklejona częsciowo trzymana metalową listwą mocowaną kołkami. Nie znam metody wyjęcia tych kołków. Proponuje rozwiercić i zastapić nowymi. W tylnych drzwiach nie ma już takiej listwy, są za to kołki i wychodzą bez problemów kombinerkami.
Montaż uszczelek poprzedź nasmarowaniem ich olejem albo fluidolem i upychaj czymś tepym. Na bierząco kontroluj i poprawiaj jesli okaże się że nie zakłada się równo.
Cale szczescie nie zamierzam wyciagac calych uszczelek, a jedynie w dolnej czesci, tak by zadbac o rynienki. ranty i narozniki drzwi
Maniek pisze:
michau napisał:
2. Jak zdjac/zalozyc zewnetrzne uszczeli zgarniajace szyb przednich i tylnych?
W przypadku przednich drzwi zdejmij lusterko, wiesz jak?
Kawałek listywy czy deseczki przyłóż doczołowo do listwy chromowanej od spodu i puknij młotkiem - dalej sobie poradzisz bo wszystko zobaczysz. Kup też nowe wsuwki blaszane dla tych listew
Wiem, jak zdjac lusterko, takze dalej chyba sobie poradze skoro tak mowisz. Wlasnie chodzilo mi glownie o to, jak zdjac chromowana listwe.
Maniek pisze:
michau napisał:
5. Jedne drzwi mam zdecydowanie nizej w stosunku do innych. Czy ma ktos sprawdzona metode na wyregulowanie zawiasow?
Luzujesz sruby i ustawiasz. One mają swobodę ruchu w pionie i w poprzek osi samochodu. Gorzej gdy chcesz przesunąć drzwi wzdłuż osi auta, wtedy trzeba podkładki kombinować.
Na szczescie musze wyregulowac je w pionie. Wtedy dojdzie tez chyba regulacja zamka?
Maniek pisze:
michau napisał:
6. Pytanie moze troche smieszne: czy male latki (okolo 5cmx5cm) w miejscach, ktore nie sa mocno obciazone mozna wstawic uzywajac tylko cyny (bez spawania)?
Mozna. Boisz się spawania? Spaw ciągły, czołowy, oszlifowany nie będzie Ci korodował szybciej niż miejsce obok. Poniżej zdjęcie spodu drzwi w115 łatana chyba jeszcze za komuny:
Nie tyle sie boje, co nie mam umiejetnosci i sprzetu do spawania.
Maniek pisze:
michau napisał:
7. Zakladajac, ze mam na aucie (w komorze silnika) miejsca doszyczone z rdzy do golej blachy, jak to zabezpieczyc? Jaki podklad, jaki lakier na to etc. Ogolnie chcialbym w miare mozliwosci uzyskac garsc informacji z dzidziny lakiernictwa
Generalnie trzeba po czyszczeniu miejsce umyć, położyć coś reagującego z rudym i lakier ewentualnie poprzedzony jeszcze podkładem pod nim.
Ja to robiłem nastepującymi środkami:
1. Czyszczenie
2. Mycie nitro
3. Brunox Epoxy
4. Corrina
5. Jak to były zgrzewy, zakładki blach itp to uszczelniałem masą BOLL w tubie ale jak ona się nazywa to nie pamietam
6. Pomalowałem autorenolakiem bo wypatrzyłem w ich zestawie kolor bardzo podobny do 737
Reasumujac:
1. Gola blacha
2. Zmywacz, ale slyszalem, ze nitro sie nie nadaje, bo jest tluste
3. Brunox epoxy - to jest podklad, grunt, a moze to to samo? Nadaje sie na metale niezelazne?
4. Co to corrina?
5. Ta mase mozna lakierowac?
5. A jak wyglada sprawa z metalikiem? Ile warstw lakieru, jakiego, w jakich odstepach czasowych etc?
wojz pisze:
Domyślam się, że to drzwi kierowcy i tylko przy otwartych (albo inaczej - niedomkniętych). Nie wiem, czy regulacja coś da, możliwe, że jest wytarta oś (albo część zawiasu w której jest ona umieszczona). W takim wypadku górny zawias raczej do wymiany.
Akurat sa to drzwi pasazera ale rzeczywiscie widac to najlepiej, kiedy sa niedomkniete.
adler1934 pisze:
http://lakierowanko.forumsplace.com/index.html
Błotniki możesz śmiało zdejmować.Ale może lepiej nie wiedzsieć co jest pod spodem?
Dzieki za link.Pytanie, czy bez problemu je potem zaloze tak, aby byly ladnie spasowane. Jednak wole wiedziec, co jest pod spodem
Dzieki Panowie za rzeczowe odpowiedzi, czekam na jeszcze
Pozdrawiam