MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 10:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt mar 24, 2006 8:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
kindzior pisze:
dzięki KRUSZYN, a zawiecha? jakieś problemy, denerwujące stukanie niewiadomo skąd?


wiesz co po wymianie przegubow byla cisza :)opony mialem tam takie jak fabryka przykazala nie bujalo nim i nawet fajnie trzymal sie drogi ..(czyt. nie wychylal sie przy ostrych zakretach jak np 123 :P )nie wiem czy to bylo charakterystyczne ale przy uruchomieniu sie ABSu slychac bylo takie jakby chrobotanie odczuwalne na kierownicy ale mimo wszystko bardzo milo wspominam to auto i jezeli kiedys bede potrzebowal mula roboczego z odrobina mocy i napewno duza przestrzenia( przy zlozonych siedzeniach wchodzilo tam rusztowanie 5poziomowe( zlozone oczywiscie) razem z dechami :D albo moglo spac spokojnie 2 ludzi :D) to bedzie to omega i napewno nie B :/ ( przejechalem sie taka nowa z silnikiem 2.0 tez kombi i bylem zdegustowany ... ,,A,, zdecydowanie lepiej brykalo ...

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 25, 2006 9:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 19, 2005 11:17 am
Posty: 356
Lokalizacja: Reda
Cytuj:
nie było tam 2.0 16V. w omedze B, owszem, ale nie w A.

Słusznie :oops: dalbym sobie co nieco obciąć, że był w A.
Ale faktycznie tylko w Omedze B był motor 2.0 16V.

_________________
- S210 300 TURBODIESEL '97 Avantgarde


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 25, 2006 4:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
MercSwir pisze:
Nilovitz pisze:
jak masz siano na paliwo to kup 2,6 dualram



Popieram (co to dualram??) :o [zlosnik]


Popierasz a nie wiesz o co chodzi? dosyć dziwne ...

W temacie... Omega A (tyle co wiem)
Rdza rdza i jeszcze raz rdza ... 2.0 w zupełności wystarcza do normalniej jazdy ... kupić ładny zadbany egzemplarz i cieszyć się jazdą

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 26, 2006 5:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 17, 2005 1:40 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Rzeszów
mam takie auto
150 tysięcy u mnie, wcześniej 200tysięcy
usterki:
- zerwany pasek rozrządu - nowy 47zł i jeździ dalej (50 tysięcy wstecz)
- przegnił bak po opaską (naprawione poxiliną)
- klocki, oleje, płyn do spryskiwacza

auto katowane, jeździ w firmie - wielu kierowców
rdza - bezwypadkowe, więc rdza tylko w newralgicznych punktach (dół klapy, nalot na podłużnicy pod bagaznikiem)

auto wygodne i ekonomiczne, pakowne!!, tanie w zakupie i eksploatacji. Trwałe jak cholera.
rocznik 90', silnik 2.0 8V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 26, 2006 8:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
misiak123 pisze:
MercSwir pisze:
Nilovitz pisze:
jak masz siano na paliwo to kup 2,6 dualram



Popieram (co to dualram??) :o [zlosnik]


Popierasz a nie wiesz o co chodzi? dosyć dziwne ...

W temacie... Omega A (tyle co wiem)
Rdza rdza i jeszcze raz rdza ... 2.0 w zupełności wystarcza do normalniej jazdy ... kupić ładny zadbany egzemplarz i cieszyć się jazdą


jezdzilem sedanem A 2,6 DUALRAM, oraz A kombi 3,0 DUALRAM (ok 200KM) - byly tez 4 litrowe wersje tych silnkow zdaje sie w samochodzie Lotus jak mnie nic nie myli...
auta mialy gazowe amortyztory, komputer i inne frykasy,
bardzo przyjemne w jezdzie i uzytkowaniu, ale bagaznik w kombi to dosyc plytki jak i w innych autach(?) kombi


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 26, 2006 11:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Mój kolega jeździ nacodzień OMEGAMI A zarówno 2,0 jak i 2,6. Auto duże, pojemne, głośne, plastikowe, potwornie zardzewiałe i wcale nie muszą być powypadkowe. Rdzewieją drzwi, progi, bagażnik, podłużnice, zbiorniki paliwa................. Dość tanie w utrzymaniu, do zajechania na śmierć idealne bym powiedział. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 1:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Znalezienie obecnie Omegi A, szczegolnie kombi, w stanie uzywalnosci graniczy z cudem. [zlosnik]

Wiekszosc to zajezdzone smiecie, czesto ze zlamanymi tylnymi podluznicami. Oczywiscie nie oznacza to, ze nie da sie takiego auta znalezc w stanie godnym zainteresowania. Ceny sa raczej symboliczne. [oczko]

Znam te auta calkiem dobrze - po pierwsze z racji tego, ze moj ojciec przez wiele lat jezdzil tylko omegami (na 2,3TD z 91 roku stawialem swoje pierwsze kroki jako kierowca w 92 roku [zlosnikz] ), a po drugie dlatego, ze sam mam omege w garazu (aczkolwiek B).

Co do trwalosci - corrodus ferrus to najwiekszy wrog tego auta. Nawet bezwypadkowe samochody rdzewieja w zastraszajacym tempie. Plastiki (szczegolnie w omedze A) sa ekstremalnie tandetne. Jednak prawidlowo serwisowane auto nie powinno sprawiac wiekszych klopotow.

Motory - IMO czterocylindrowe silniki w tych autach to pomylka. To samo dotyczy wyjatkowo 'niekulturalnego', rolniczego wrecz diesla. Trzymaj sie z daleka. Optymalnym motorem jest C30SEJ [mocarz] (R6 3.0 24v) . Z automatem.

Biorac pod uwage obecne ceny, warto pomyslec o omedze B - jest troche lepsza pod wzgledem trwalosci, a i szansa na znalezienie czegos przyzwoitego wieksza. Ponownie, 4-cylindrowe motory nie maja sensu. Szukaj X30XE (V6 3.0) albo Y25DT (R6 2.5d). Szczegolnie ten drugi motor, autorstwa Steyera (a nie BMW, jak twierdzi wielu niewiedzacych) jest godny polecenia dla 'oszczednych'.

Ja mam X25XE (V6 2.5). Zapewnia bardzo dobra kulture pracy i przyzwoite osiagi, ale rakieta nie jest (tylko 170KM przy 1610kg to malo). Omega jest ciezkim samochodem - mimo, iz jest duzo mniejsza od mojego 126, jest tylko kilkadziesiat kilogramow lzejsza...

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 9:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 02, 2005 9:11 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Garmisch
na łódzkiej autogiełdzie znalazłem tylko dwie omegi kombi: '88 1.8 i '90 2.0 - odpowiednio 4 i 4,5k pln.
ta pierwsza: zero rdzy, w środku jak z salonu, pan mówił, że nigdy nie malowany - mnie wydaje się inaczej ale może się nie znam ://
ta druga: bardziej "normalny" wygląd czyli trochę rdzy poszła na zamianę.
szkoda, że obydwie pierwszoseryjne...

Nilovitz pisze:
bagaznik w kombi to dosyc plytki

taa, w pasku '92 jest głębszy

psinthos pisze:
Biorac pod uwage obecne ceny, warto pomyslec o omedze B

mimo wszystko A jest dużo tańsza i mi wystarczy.

_________________
W123 D30 był...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 7:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 02, 2005 9:11 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Garmisch
Witam, no i zamiast omegi jest...

Obrazek

a najlepsze jest to

Obrazek

Twardy jak cholera - nie dziwne po trzech latach za sterami wygodnego W123... Ale i tak mi się podoba :)

PS wiem, wiem strasznie kaszaniaste fotki
pozdrawiam

_________________
W123 D30 był...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 8:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 21, 2004 10:39 am
Posty: 196
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Hej, co do omegi to polecam w 10000000000000% ! Jej wadą jest współpaca z rudym. Ale ogólnie autko warte polecenia. Jak znajdziesz oczywyście w miare dobrym stanie. Wszystko o omedze dowiesz się na www.bestiales.pl < na forum. Miałem 3 Omegi a, i kilka Omeg b i byłem naprawdę zadowolony. Często ludzie śmieją się z opla że to jedno wielkie g.... Niech przejadą się Omegą B 3.0 MV6 najlepiej w manualu to na pewno zmienią zdanie..... Pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 9:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
kindzior pisze:
Witam, no i zamiast omegi jest...


A tej masce co się stało, wystraszyła się czegoś [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 9:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
georem pisze:
kindzior pisze:
Witam, no i zamiast omegi jest...


A tej masce co się stało, wystraszyła się czegoś [szalone]


Nie, zeźliła się, bo to jest "böser Blick". To tłumaczy też twardszy zawias.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 9:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Kacper pisze:
Często ludzie śmieją się z opla że to jedno wielkie g.... Niech przejadą się Omegą B 3.0 MV6 najlepiej w manualu to na pewno zmienią zdanie..... Pozdr.

Cześć!
Opel to rzeczywiście g***o.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 14, 2007 9:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Kacper pisze:
Często ludzie śmieją się z opla że to jedno wielkie g.... Niech przejadą się Omegą B 3.0 MV6 najlepiej w manualu to na pewno zmienią zdanie..... Pozdr.


W moim miasteczku jezdzila taka na taryfie. Moze salaciarz jechal zbyt zachowawczo, a moze bylem zbyt pijany zeby dostrzec zalety tego samochodu, ale dla mnie to i tak byla taczka. Co innego omega C, w tym wypadku do zawieszenia zadnych uwag nie mam.Stara miotla B chociazby byla po tuningu irmschera, mojego uznania nie znajdzie. Do codziennej eksploatacji z pewnoscia sie nadaje, ale bez zadnych zbednych wodotryskow. Zreszta to samo mowia dlugoletni uzytkownicy tych aut, wszystko mniej wiecej w porzadku, ale w uwielbienie dla tego auta chyba trudno popasc. :roll:

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 9:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
kindzior pisze:
nie chodzi o spalanie tylko o trwałość. nawet tutaj na forum czytałem, że liczy się tylko 2.0 8V - chodziło o omegę B.
mnie interesuje 2.0(bez gazu) lub 2.3td
TYBERIUSZ - wygrzebałem stare "Samochody Swiata '91" i nie było tam 2.0 16V. w omedze B, owszem, ale nie w A.


były te silniki, tylko pewnie zadko, były rowniez montowane w vectrach A, astrze gsi A, kadecie

polecam 2.0 8V, mam taki sam w vectrze, ponoc najlepszy silnik z całej gamy, do tego swietnie rozłozony moment obrotowy, dobrze ciagnie w szerokim zakresie obrotów, co prawda omega jest ciezsza od astry, alr nir powinno byc zle, kiedys jezdziłem taką omega w 2.0 i było ok <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
kruszyn pisze:
ja brykalem w robocie 2.0 kombi i szczerze auto naprawde fajne ..... duuuzeeeee :D zwinne i do tego po trasie spadalo spalanie do 7l :) nie brykajac wiecej jak 120 :) w miescie okolo 10 chyba ze mocniej dusilem z obciazeniem .... z rzeczy ktore byly zrobione przed rok mojego ujzedzania to wydech 2 przeguby i tarcza sprzedla ..... wykonanie ... plastik jak kazdy opel ale idzie sie przyzywczaic ... ogolnie oceniam bardzo dobrze ;)
a co do senatora .......... poraza mnie wyglad przekladni automatu :/ plastikowy horror :/ i wydaje mi sie ze omega jednak ladniejsza..... chociaz 3l senator ... jest co depnac :D ( i co zalewac)


to ty chyba plastiku nie widziałes, w firmie jezdze nowymi toyotami corollami, wykonczenie woła o pomste do nieba, tam to jest dopiero plastik i tandeta

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl