MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 2:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 26, 2006 6:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 15, 2003 10:50 pm
Posty: 104
Lokalizacja: dolnośląskie
Witam ponownie.
Pytania mam następujące: czym, jeżeli wogóle rózni się pompa wspomagania kierownicy w dieslu i benzynowcu? Czy występowały różnice w zależności od serii? Domyślam się że przekładnia jest taka sama (a może i tu występują różnice?)
Z góry dziękuję za wyjaśnienia.

_________________
Pozdrawiam ja i mój "Kubuś"
(MB W123 300TD 83r.)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 26, 2006 8:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
W 123 250 i 280 jest taka sama pompa jak w diesel.Pompy od diesli różniły sie jednak kołami pasowymi.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 26, 2006 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 15, 2003 10:50 pm
Posty: 104
Lokalizacja: dolnośląskie
Koło pasowe to chyba nie problem, zawsze można założyć to które było (tak myślę bo tego jeszcze nie przerabiałem :-?)

_________________
Pozdrawiam ja i mój "Kubuś"

(MB W123 300TD 83r.)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 26, 2006 9:07 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Mam nurtujące mnie pytanie w temacie kól pasowych i wspomagania - otóż jaki wpływ na jego pracę będzie miało założenie koła pasowego od 300 do 240D?
3.0 ma zdaje się kółko mniejsze, więc we wspomaganej dwieścieczterdziestce z takim mniejszym kołem, będzie ciężej kierownica chodziła? Dobrze kminię, czy słabo raczej? :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 26, 2006 10:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Kierownica będzie chodziła tak samo, ale nie wiadomo czy pompa to wytrzyma, bo mniejsze koło pasowe zwiększy liczbę obrotów pompy, wzrost ciśnienia w układzie itd ... może całość będzie działać prawidłowo ale to już chyba trza by sprawdzić doświadczalnie :-)

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 26, 2006 10:33 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
gekonos pisze:
nie wiadomo czy pompa to wytrzyma, bo mniejsze koło pasowe zwiększy liczbę obrotów pompy, wzrost ciśnienia w układzie itd

Nie rozumiem dlaczego miałaby nie wytrzymać, skoro pompy są takie same :-? . To w 300 wytrzyma, ale już w 240 klęknąć by miała? Dziwne to tłumaczenie, co najmniej.

gekonos pisze:
może całość będzie działać prawidłowo ale to już chyba trza by sprawdzić doświadczalnie

Doświadczam - mam taki zestaw zestrugany u siebie, dlatego pytam. Po założeniu wspomagania różnica była kolosalna, ale teraz coś mi się ciężko kręci jakoś. Ogólnie słabowatym i postury mizernej :lol: , ale bądź co bądź bez większego wygięcia jednym palcem powinno się dać zakręcić. A u mnie palec wygina :roll: . I szukam dziury.
Tym bardziej, że kierownik mniejszy chciałem przyinstalować [jezyk2]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 26, 2006 10:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Jeśli pompa ta sama, to skąd ta różnica w kołach pasowych? a tym bardziej że oba silniki to diesle ... zgupiałem :oops:
jeśli zmniejszyła się średnica koła na pompie to wolniej tłoczy płyn i być może wspomaganie będzie słabiej dzialało

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 8:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
A może w środku pompa różni się częściami składowymi? A numer modelowy pompy ten sam?

Ja przy okazji mam pytanie takie: gdzieś w sieci znalazłem kiedyś opis wymiany płynu w układzie wspomagania. Stało tam, iż płyn można spuścić odkręcając przewód powrotny płynu i kierując go do jakiegoś zbiornika a następnie uruchamiając na krótką chwilę silnik aż do momentu gdy przestanie spływać z owego przewodu płyn. Czynność tą należało wykonać po uprzednim wymontowaniu filtra oleju w obudowie pompy. Zabieg ten umożliwiał całkowite spuszczenie płynu zarówno z pompy jak i przekładni. Następnie zalecano zalanie pompy świeżym olejem poniżej poziomu otworu powrotnego i uruchomienie ponownie silnika, i ponowne całkowite spuszczenie płynu. Dzięki temu możliwe było przepłukanie przekładni z pozostałości po starym oleju.
Teraz moje pytanie: czy uruchomienie silnika w powyższej sytuacji (czyli otwarty dekiel pompy i przewód powrotny z przekładni skierowany do jakiegoś zbiornika) jest możliwe i czy płyn nie zostanie rozpryskany po mojej twarzy i całej komorze silnika?

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 9:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Nie zostanie rozpryskany ze zbiornika z płynem, a co do węża to zależy jak go skierujesz :-) Po zalaniu pompy płynem i odpaleniu silnika aby cały układ "przeszedł" nowym płynem należy pokręcić kierownicą kilka razy od oporu do oporu

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 5:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Zabrałem się dziś za wymianę ATF w pompie wspomagania kierownicy. Przeczytałem wcześniej opisy jak postępować i tak przygotowany przystąpiłem do pracy. Pierwsze zdziwienie: po ściągnięciu dekielka przygotowany byłem za to, iż zobaczę nakrętkę przytrzymującą sprężynę a tutaj zamiast tego nacisnęta na trzpień jest okrągła blaszka z nacięciami, które klinują się na owym trzpieniu! Jak taką blaszkę ściągnąć aby jej nie zniszczyć?

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 6:17 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Student pisze:
Zabrałem się dziś za wymianę ATF w pompie wspomagania kierownicy

Ja to samo robiłem wczoraj :lol: . Po założeniu mniejszej kierownicy trochę ciężko mi się kręciło, poza tym już strasznie pompa jęczała - stwierdziłem, że pewnie filterek jest całkowicie zapakowany i ma duży opór.

Student pisze:
Jak taką blaszkę ściągnąć aby jej nie zniszczyć?

Spoko, bez paniki. Wystarczy włożyć w nacięcia mały śrubokręt i lekko odgiąć blaszki (u mnie wystarczyło jedną i to dosłownie unieść na chwilę) do góry, a następnie np. kombierkami wyciągnąć ten patent do góry. Nie zniszczy się, przed powrotnym założeniem ściśnij go kombinerkami, żeby przygiąć "ząbki". Po nasunięciu trzyma i ani drgnie. Tak w ogóle, to wydaje mi się, iż producent przewidział ww element, jako część jednorazową [zlosnik] .

Student pisze:
Przeczytałem wcześniej opisy jak postępować i tak przygotowany przystąpiłem do pracy.

Też poczytałem wcześniej ale i tak robiłem po swojemu. Cały płyn z pompy wyciągnąłem wielką strzykawką z wężykiem, z przekładni wyleciał po kilkukrotnym obróceniu kierownicą. Założyłem węże i nie montując filterka zalałem ATFem i pokręciłem parę razy kierownicą, żeby przepłukało cały układ. Następnie olej znów w całości spuściłem, wyczyściłem co się dało, założyłem filtr i zalałem już na gotowo.

Efekty - lżej się kręci, to na pewno, ale jakiejś super dużej różnicy nie ma.
Pompa też jeszcze sobie czasem pisknie, niestety. Jakby co, mam w zapasie swoją orgyginalną niewspomaganą przekładnię [ok] [hehe]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 9:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
wojz pisze:
z przekładni wyleciał po kilkukrotnym obróceniu kierownicą


Robiłeś to na uruchomionym silniku?

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 9:58 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Student pisze:
wojz pisze:
z przekładni wyleciał po kilkukrotnym obróceniu kierownicą


Robiłeś to na uruchomionym silniku?

Student

Nie, wszystko na wyłączonym. Bez sensu na zapalonym - jeśli chodzi o przekładnę to nie miało różnicy, bo przecież węże porozpinane.
A z pompy tak jak pisałem - odciągnąłem strzykawą. Nie będę robił eksperymentów z kręceniem rozrusznikiem, bo w pojedynkę to trochę nieporęcznie, na dodatek naczynie do zlewania miałem mało "ergonomiczne". I tak musiałem piaskiem podjazd posypać :D
Silnik zapaliłem dopiero po zalaniu wszystkiego "na gotowo" i wykonaniu kilku męczących, pełnych obrotów kierownicą. Po odpaleniu znów kilka obrotów, mała dolewka i na tym koniec.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 10:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
no więc właśnie - bo są różne szkoły... ja to jestem jak komisarz Przygoda - pedant, szczególarz - dlatego chciałbym dokładnie wypłukać cały układ. Skoro twierdzisz, że można to zrobić na unieruchomionym silniku to tym lepiej bo nie mam nikogo do pomocy. Dziękuję za radę!

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 30, 2006 10:12 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Student pisze:
chciałbym dokładnie wypłukać cały układ

A to Ty też masz zamiar najpierw urządzić płukanie, czy masz na myśli spuszczenie możliwie jak największej ilości starego ATFu?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl