MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 28, 2005 11:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
witam

<< jesli temat sie juz przewinął wcześniej to prosze o link, bo szukalem i nie znalazłem nic.. >>

odebrałem w końcu swoją 115stke od blacharza-lakiernika... zdiąłem koła, postawiłem na klockach i zabralem sie za remont zawiechy i napędu.. ;) chociaż moze kolejność zła... ale cóż inaczej sie nie dało..

problem tkwi w tym jak zdemontować półosie??? powinno być łatwo ale.. w mądrej książce napisali, ze trzeba na lewarku opuścić caly dyfer z połosiami a potem je zdjąc.. [szalone] kurcze trudno mi opisać co ja juz zrobilem.. :cry: moze po prostu ktoś juz to robił i wie co i jak pokolei zrobić, zeby było dobrze...

bede wdzieczny za kazdy podsunięty pomysł..

pozdrawiam Piotrek

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 29, 2005 9:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Odkręć dyfer od belki poprzecznej nadwozia (nie od belki zawieszenia) są to 4 śrubki 13 lub 15 bodajrze, wtedy dyfer spadnie trochę w dół wraz z belką zawieszenia, ale możesz go po książkowemu opuścić na lewarku. Nastepnie odkręć śrubkę w piaście koła tą centralną co ją widzisz po zdjęciu kołpaka z koła. Nastepnie zdejmujesz dekielek dyferencjału i wylewasz na siebie cały olej z niego hyba że wczesniej się ubezpieczysz na tę okoliczność i coś podstawisz. Półośki w dyferku mają zawleczki tzw pierścienie segera które trzeba zdjąć zby się mogły zeń swobodnie wysunąć. Problem może być jedynie ze strony piasty gdyż półosie niechętnie opuszczają tamtejsze wielowypusty i trzeba im czasem jakimś udarem pomóc.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 29, 2005 10:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
hej, wlasnie są tam te cztery sruby mocujące dyfer do belki, ale za cholere dostepu do nich nie ma... [szalone] a czy jak juz mam opuszczony maksymalnie wahacz i wsparł sie na tym ograniczniku miedzy belką to czy uda sie wyjać połoś z piasty ? czy , tak jak mowisz, trzeba caly dyfer opuszczać na lewarku ;) ?? aha a te pierscienie segera na polosiach trzeba zdjąc od wewnątrz deferu czy są jakos na zewnątrz pod tą grubą skorupą ze smaru ??

pozdrawiam

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 29, 2005 10:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
ajjjj chwila... napisales zeby nie odkrecac dyferu od tej belki zawieszenia.. tej takiej wygietej do ktorej zamocowane sa wahacze ??? czyli tylko te cztery sruby ktore trzymaja jakby taki gumowy cuś.. ok rozumiem.. [zlosnik]
wieczorkiem znowu zanurze sie w zimnym i ciemnym garazu i bede dalej walczyl ...

pozdrawiam

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 29, 2005 12:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Piotrek_ddz pisze:
... aha a te pierscienie segera na polosiach trzeba zdjąc od wewnątrz deferu czy są jakos na zewnątrz pod tą grubą skorupą ze smaru ??

pozdrawiam

Od środka niestety dlatego trzeba się babrać i spuszczać olej z dyferka i grzebać w środku :roll:

Cytuj:
ajjjj chwila... napisales zeby nie odkrecac dyferu od tej belki zawieszenia.. tej takiej wygietej do ktorej zamocowane sa wahacze ??? czyli tylko te cztery sruby ktore trzymaja jakby taki gumowy cuś.. ok rozumiem..
dobrze kombinujesz. Zanim odkręcisz te 4 śrubki to można sobie coś pod dyfer podłożyć np lewarek bo jak go oswobodzisz to może trochę łupnąć. Dyfer nadal trzyma się belki i razem z nią opadnie o jakieś 20 cm w dół.
Pozdrawiam i miłej zabawy. [oczko]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 29, 2005 4:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Witam żeby półos gładko i bez problemów wyśłizgneła sie z piasty można odkrecić amortyzator od strony bagażnika wtedy jest większa możliwość ruchu wahaczem i piastą.Baw sie dobrze :)

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 29, 2005 10:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 1:08 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Dzierzoniów
dzieki za podpowiedzi [usmiech]
juz chyba wiem w czym rzecz.. amortyzator juz okrecilem i wahacz opadł maxymalnie w dół.. teraz tylko wybebeszyc ten dyfer i chyba pojdzie...
najgorzej gdy juz wezme sie za robote a tu klucza, itp. brakuje.. a auta nie mam w domku tylko pare kilometrow dalej.. [szalone] no cóż ..ale nikt nie mowił ze bedzie łatwo [zlosnik]

pozdrawiam

_________________
W115 240D 74' Automatic jest 3.0
W126 300 Turbo Diesel 88'
w124 300 TDT 4 MATIC 87'
vw caddy mk1 92'

ex: brunetki blondynki ja wszystkie was dziewczynki... dobrze wspominam :P

.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 16, 2006 2:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Temat powraca własnie zakupiłem nową nasadkę do odkręcenia łożyska w tylnym zawieszeniu W114, 115, 107 123, 126
Wiem że często jest tak że odkręca się to za pomoca innych przecinaków [zlosnik] teraz mnie dopadło i postanowiłem że nie będę kaleczył merca ale zafunduje mu bardziej humanitarne rozwiązanie ;-)


Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 17, 2006 2:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
No i to sie nazywa dbanie o auto , mam taka samą tylko już nadgryzioną zębem czasu ale służy dalej - mozna powiedzieć nie do zdarcia.Gratuluje zakupu

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl