MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 7:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 9:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Wymienialem same membrany i to nieoryginalny zestaw, na razie kupilem 20l benzyny zobacze jak pali, na benzynie chodzi idealnie, trzyma rowno niskie obroty i moc ma, ssanie tez dziala prawidlowo.
Tak sie zastanawiam czy parownik jest odpowiedni do 2.3, moze ma za mala wydajnosc ( Lovato pneumatyk ), poszukam moze znajde gdzies cos na ten temat.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 4:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
tak jak myslalem na benzynie tez zre ok 20l, teraz trzeba znalezc przyczyne dzieki ktorej pali na gazie i benzynie ok 20l, podsuwajcie mi jakies pomysly


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 9:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
troche poszperalem na temat gazu i wychodzi mi ze mam nie dogrzany silnik, temperatura stoi ciut za pierwsza kreska to wychodzi ok 65 C, chyba zdecydowanie za malo, powinno byc ok 90 C, mysle ze to moze byc przyczyna nadmiernego spalania gazu, a czy benzyny tez?
moze ktos poleci jakis dobry termostat, gdzie kupic?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 07, 2005 7:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 9:45 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Dzierżoniów
Prawdopodobnie przyczyną tak dużego spalania jest wadliwy termostat, spuśc ok 2l płynu z chłodnicy, odkręć cztery śruby od pokrywy termostatu, i masz go na wierzchu... na zimnym silniku powinien być zamknięty, jesli jest otwarty to sprawa jasna - jest zepsuty, ale może być tak że jest zamknięty a wraz ze wzrostem temperatury otwiera sie, ale za szybko ....co powoduje niedogrzanie silnika, możesz wyciagnąć go (termostat) i wrzucic do garnka z wodą i na gaz.. wraz ze wzrostem temp. tj. od 80c - 90c powinien się otwierać jesli tak sie dzieje jest wporzadku... . termostat WAHLER - taki mam w mojej MB ma oznaczenie 87c ale czy jest oryginalny..i poprawny, tego nie wiem... koszt takiego to ok 40- 50 zł. popytaj w sklepach motoryzacyjnych.
nie jestem fachowcem..

_________________
MB 123 230 M115 78r.
VFR 750. Junak 61r.
huberto73@gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 09, 2005 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
z gazem troszeczke doszedlem do ladu, rozebralem i uszczelnilem wejscie do gaznika ( mikser ), teraz pali 17 w jezdzie miejskiej i przy odpalaniu na gazie, to juz niezle, ale powalcze dalej, jeszcze jakby mi smierdzi przy samym reduktorze

co do spalania benzyny to mysle ze powodem moze byc za wysoki poziom paliwa w komoze plywakowej, ktory sam zle ustawilem ( mierzylem polozenie plywaka nie w tym miejscu ), w kazdym razie zmienie to i wtedy zobaczymy

co do termostatu to jest chyba dobry, silnik sie grzeje szybko, teraz gdy zaslonilem polowe chlodnicy temperatura staje na ok 100 C, chyba troche odslonie chlodnice aby bylo ok 95 C

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 23, 2005 4:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
a wiec posumowujac temat, M115 moze spalic w jezdzie miejskiej do 15 l/100km gazu, co stwierdzilem wlasnie dzisiaj.

jakie byly przyczyny wiekszego spalania?
bylo ich troche, m in :
zawieszony ( otwarty ) termostat
kat wyprzedzenia zaplonu 40 ( teraz jest ok 12 )
calkowity brak luzu na zaworach
brak rezystora przed cewka wysokiego napiecia
nieprawidlowy dolot powietrza ( dzialajacy termostat )
no i uszczelnienie instalacji gazowej

w tej chwili instalacja jest ustawiona przeze mnie ( na oko czy moze raczej ucho ), ale w niedlugim czasie moze przejade sie na analizator i zobaczymy moze zejdzie jeszcze nizej, chociaz to juz chyba nie mozliwe ( ksiazkowe spalanie benzyny w cyklu miejskim to 14,7 l/100 km )

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 23, 2005 7:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 9:45 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Dzierżoniów
nieprawidlowy dolot powietrza ( dzialajacy termostat )

możesz szerzej o tym..?

_________________
MB 123 230 M115 78r.

VFR 750. Junak 61r.

huberto73@gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 23, 2005 7:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
w obudowie filtra powietrza znajduja sie 2 doloty, jeden zimnego powietrza i drugi cieplego z kolektora
co do tego pierwszego to zastosowalem zwylke kolanka pcv i kawalek rurki laczacej fi 50 i skierowalem wlot zimnego tak, ze zasysa powietrze ( jest skierowany w strone kabiny ) a nie powietrze podczas szybszej jazdy jest wdmuchiwane do niego
co do dolotu znad kolektora to zostal wogole zdemontowany, a przewod podcisnienia dochodzacy do termostatu wyjety i zaslepiony srubka, co pozwolilo na stale zamkniecie tegoz termostatu.
wszystkie te zabiegi zostaly wykonane po to, aby przez caly czas jazdy samochodem do gaznika ( miksera ) docierala mniej wiecej stala ilosc powietrza o jednakowej ( niskiej ) temperaturze, co pozwoli na w miare stale warunki spalania mieszanki gazowej.
mam nadziej ze opisalem wszystko w miare przejrzyscie :)

aha, jeszcze zapomnialem dopisac ze uszczelniony zostal przewod serwa hamulcowego, ktory to powodowal gasniecie samochodu podczas wyrzucenia na luz przy wiekszej predkosci jazdy - teraz jest ok, probowalem przy 130, wczesniej gasl nawet przy 80

o dopiero zauwazylem ze mamy takie same cacka :))

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 12, 2006 8:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Po dlugiej walce wreszcie przyszly efekty, spalanie gazu zredukowalem do 15l - miasto ( jazda i odpalanie tylko na gazie ) i 11-12l trasa przy ok 90km/h, czyli jest tak jak powinno byc ksiazkowo. [zlosnik]

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 13, 2006 1:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
nie wiem skad sie bierze to stwierdzenie o elektryce przy gazie. chyba wymyslono je by lepiej sprzedawaly sie kable, swiece. Ja mam w Golfie (wół roboczy) instalacje zaplonowa w oplakanym stanie i nie bylo nigdy problemu z paleniem, duzym zuzyciem gazu itp.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 13, 2006 6:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
faktem jest ze do zaplonu mieszanki benzynowej wystarczy slabsza iskra niz w przypadku gazu, wiec przynajmniej teoretycznie ma to swoje uzasadnienie, ja w kazdym badz razie powymienialem przewody i swiece, a takze zaplon na elektroniczny co bylo chyba modyfikacja przynoszaca najwiecej korzysci.

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl