MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt mar 03, 2006 1:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 01, 2006 8:21 am
Posty: 20
Lokalizacja: skierniewice
Witam!! jestem 1 raz na na forum-od 2 lat posiadam W123 300TD.chcę wykonać remont kapitalny zawieszenia-pierwszy istotny problem to NIVO.chcę je wyrzucić-kto robił coś takiego?A póżniej mam DUŻO -zapytasów o inne RZECZY ........KORBI.....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 03, 2006 8:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Witaj :)
korbi pisze:
chcę wykonać remont kapitalny zawieszenia-pierwszy istotny problem to NIVO.chcę je wyrzucić-

To nie brzmi, jak opis początku remontu :D

Może na początek zastanów sie nad remontem przez naprawę? Możesz spokojnie wpisać NIVO w wyszukiwarkę i poszukać danych, które:
a) pomogą Ci podjąć decyzję, czy aby na pewno chcesz pożegnać ten użyteczny system;
b) pokrótce opiszą, jak skaleczyć samochód.

korbi pisze:
kto robił coś takiego?

Osoba, kótra nie potrzebuje używać kombi, jako kombi lub niezbyt rozsądna lub niewzykle oszczędna, choć to nie wyczerpuje listy ;) :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: pt mar 03, 2006 11:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 15, 2003 10:50 pm
Posty: 104
Lokalizacja: dolnośląskie
korbi pisze:
pierwszy istotny problem to NIVO.chcę je wyrzucić-kto robił coś takiego?


Nigdy bym tego nie wywalił, NIVO to nie problem a raczej bardzo przydatna rzecz i to nie tylko w przypadku używania autka jako kombi [zlosnik] jak to napisał @Wookee. Wystarczą trzy większe osoby z tyłu i już widać jakie zalety ma NIVO.

_________________
Pozdrawiam ja i mój "Kubuś"
(MB W123 300TD 83r.)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 03, 2006 8:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Mam 240TD... Nivo dziala, wykonalem maly remont pompy, wymienilem olej i filtr. Auto prowadzi sie cudownie.
Jezdzilem 240TD z wywalonym Nivo, zachowuje sie jak pilka made in china.
Jezdzilem 300TD z wywalonym nivo, padal nisko i skakal...

Generalnie:

Lepiej uzywki silowniki i uzywki "gruszki" ale zostaw nivo.
System prosty i trwaly, daje wiele komfortu i wygodyw przewozeniu ladunku.

Wiozlem 2 silniki 300D i skrzynie plus 3 osoby... a Nnienia nadal trzymala poziom. Wspaniala sprawa.
Zastanow sie prosze jeszcze raz nad wywaleniem Nivo.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 8:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Miałem 300TD z wywalonym Nivo. Jeździło się jak limuzyną, ale ja nie przeładowywałem samochodu. Gdybym dłużej miał kombiaczka, to bym powrócił do Nivo. To przydatny wynalazek.

PS - jak już musisz, to przednie spręzyny od 126 będą pasowały na tył do kombi 123 bez Nivo. Ale to rzeźba, a jak większośc rzeźb - może źle się skończyc.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 10:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
korbi pisze:
Witam!! jestem 1 raz na na forum-od 2 lat posiadam W123 300TD.chcę wykonać remont kapitalny zawieszenia-pierwszy istotny problem to NIVO.chcę je wyrzucić-kto robił coś takiego?A póżniej mam DUŻO -zapytasów o inne RZECZY ........KORBI.....



NIVO to najlepszy wynalazek w tym aucie! kto to "wyrzuca" to tak jakby wyrzucil 50% wartosci(charakteru) autka. u mnie chodzi cudownie, zapakuje 7 osob to siedzi jak stuningowany golf a po uruchomieniu silnika i odczekaniu paru sekund pieknie wedruje do gory i jedzie sie pewnie i komfortowo! uwielbiam nivo! chwala inzynierom mb za nie! [dobra_robota] [poklon]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 6:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
aegm pisze:
uwielbiam nivo!


Chyba dodam to do podpisu. Uwielbiam. "W takim zlomie nivo?" poczym auto wedruje w gore i wiezie 2 silniki 300D skrzynie, mnie i brata...

Uwielbiam nivo

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 11, 2006 8:26 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 01, 2006 8:21 am
Posty: 20
Lokalizacja: skierniewice
WOOKEE napisał; To nie brzmi, jak opis początku remontu
Tak wiem ,trochę nietrafne stwierdzenie ale pomimo wszystko" DOSADNE"
Może na początek zastanów sie nad remontem przez naprawę? Możesz spokojnie wpisać NIVO w wyszukiwarkę i poszukać danych, które:
a) pomogą Ci podjąć decyzję, czy aby na pewno chcesz pożegnać ten użyteczny system;
Zastanawiam się nad tym barzo długo.........i naprawdę niewiele ludzi wie co to NIVO......jak to się "JE"><wpisałem w wyszukiwarkę NIVO i albo niemogę znależć bo nieumiem albo to co znajduję nic nowego mi "niemówi"....................kupiłem samochód z zerwanym"cięgnem"regulatora wysokości.....WYMIENIŁEM--jak ja się namęczyłrm zeby TOTO wyregulować........alboWÓZ DRABINIASTY albo PADAKA......dałem spokój,amorki podciekają,przewody niedoodkręcenia "obmykają"się,jak się przyłozę to się rozlecą..................Posiadałem 2 lata CitroenaXM 2.5TD-wiem co to za użyteczny system...............amorki NIVO kosztują 750-1000zł za szt.+przewody+{ewentualnie}rozdzielnik ciśnienia 1500zł.......to trochę dużo.....ekonomicznie nieopłacalne{dla mnie}/\/\/\/\/\ jeszcze muszę zdobyć-lampy tył-półkę maskującą od bagażnika i inne drobiazgi....
b) pokrótce opiszą, jak skaleczyć samochód]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 11, 2006 11:13 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
1. Amorki są regenowalne.
2. Zaworek regulacyjny można naprawić na stole w kuchni, chyba że jest bardzo padniety to w warsztacie z obróbką skrawaniem. 100pln/szt.
3. Regulacja cięgła jest wykonywalna, ale trzeba wiedzieć jak. wystarczy jedna osoba i kanał.
4. System jest o tyle lepszy niż w cytrynie, że nowe części wytrzymują niewiele mniej niz fabryczne. A mam doświadczneie z cytrynową hydrauliką. Tu, w mercedesie, jest proste, łatwe i przyjemne.

Wszelkie szczegółowe pytania - zapraszam

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 1:24 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 01, 2006 8:21 am
Posty: 20
Lokalizacja: skierniewice
Ocet pisze:
1. Amorki są regenowalne.
2. Zaworek regulacyjny można naprawić na stole w kuchni, chyba że jest bardzo padniety to w warsztacie z obróbką skrawaniem. 100pln/szt.
3. Regulacja cięgła jest wykonywalna, ale trzeba wiedzieć jak. wystarczy jedna osoba i kanał.
4. System jest o tyle lepszy niż w cytrynie, że nowe części wytrzymują niewiele mniej niz fabryczne. A mam doświadczneie z cytrynową hydrauliką. Tu, w mercedesie, jest proste, łatwe i przyjemne.

Wszelkie szczegółowe pytania - zapraszam
Próbowałem skontaktować się-wysłałem wiadomość na-PRIV-podałem nr.tel,napisałem ze przyjadę .................i nic CISZA!!!! "OCET" podam swój nr. tel na forum-bo mam szczegółowe pytania ale niemam komu ich zadać...............javascript:emoticon(':(')... 0508-66-99-34 - oddzwonie jak dostane nr tel smsem......dzięki....korbi Osoba, kótra nie potrzebuje używać kombi, jako kombi lub niezbyt rozsądna lub niewzykle oszczędna, choć to nie wyczerpuje listy Bardzo łatwo kpić i deklarować pomoc w"skaleczeniu"--patrz jak wyżej--choć to niewyczerpuje listy..........................miałem lepsze mniemanie-najwidocznie błędne. korbi

Dodano po 14 minutach.:

Bukol pisze:
Miałem 300TD z wywalonym Nivo. Jeździło się jak limuzyną, ale ja nie przeładowywałem samochodu. Gdybym dłużej miał kombiaczka, to bym powrócił do Nivo. To przydatny wynalazek.

PS - jak już musisz, to przednie spręzyny od 126 będą pasowały na tył do kombi 123 bez Nivo. Ale to rzeźba, a jak większośc rzeźb - może źle się skończyc.
jeżeli się na tym znasz? To znaczy sprężyny pomjavascript:emoticon('[oczko2]')imo że przednie pasowały bendą na tył sam KOMBI- ale czy bendą spełniać swoje zadanie? co z amorkami-czy niebendą za długie ,czy i jakie ,gdzie zastosować podkładki.........itp itd??? [oczko2]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 9:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Wookee pisze:
Możesz spokojnie wpisać NIVO w wyszukiwarkę i poszukać danych, które: (...)
b) pokrótce opiszą, jak skaleczyć samochód.

Nie obiecywałem, że Ci pomogę w tym dziele, tylko wskazałem źródło informacji, czytaj proszę dokładnie.

korbi pisze:
Próbowałem skontaktować się

Może dlatego, że Ocet nie odebrał go jeszcze. Jeszcz odrobinę cierpliwości :)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 4:13 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
hmmm.... nawet jeszcze nie dostałem tego priva... ani emalii...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 15, 2006 11:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 01, 2006 8:21 am
Posty: 20
Lokalizacja: skierniewice
b) pokrótce opiszą, jak skaleczyć samochód. [/quote]
Nie obiecywałem, że Ci pomogę w tym dziele, tylko wskazałem źródło informacji, czytaj proszę dokładnie.
skoro piszesz-pokrótce opiszą-to szukałem a i owszem-i jeszcze raz mówię............nie znalazłem nic z opisu -jak skaleczyć samochód-podaj dokładnie{bardzo}gdzie szukać? moze nieumiem&coś pomijam
Może dlatego, że Ocet nie odebrał go jeszcze. Jeszcz odrobinę cierpliwości :)[/quote] wogóle niedoszedł-dlatego podałem swój nr. tel. i tez nic !zero,zero...........................zaraz napiszę osobno do niego na forum...za chwile.............KORBI [szalone]

Dodano po 16 minutach.:

[quote="Ocet"]hmmm.... nawet jeszcze nie dostałem tego priva... ani emalii...[/ quote] OK------OCET------jeżeli niedoszedł to być może coś u mnie w "komp"żle działa[LINUX]...........................................................................................Wszelkie szczegółowe pytania - zapraszam Fajnie fajnie....mam szczeółowe pytanisa! tylko podaj jak się skontaktować&gdzie przyjechać-skoro zapraszasz?????????????? mam mało czasu by podjąć decyzje-niebędzie CO zbierać-po 22gim MUSZĘ cóś robić KORBI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 1:48 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 01, 2006 8:21 am
Posty: 20
Lokalizacja: skierniewice
WITAM BUKOL napisał

PS - jak już musisz, to przednie spręzyny od 126 będą pasowały na tył do kombi 123 bez Nivo. Ale to rzeźba, a jak większośc rzeźb - może źle się skończyc.[/quote] niestety moja walka nieskończona-wymieniłem sprężynki i bez ładunku było ok. po załadunku oklapł-szukam sprężyn grubszych -te są chyba 17sti czy 18stki niewiem jak szukać-wrzyscy teraz umieją szukać w katalogach jak małpy-samochód sprężyna-nic inwencji.....niewiem może od jakiegoś busa który ma gr.dr.dwadzieścia z kawałkiem ....jak nieznajdę i nic niwymyślicie to zostaje regeneracja jak pisał OCET.........................rzucajcie jakąś MYŚL


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 10:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Mam taką prośbę OT.

Jak zaznaczysz tekst myszką, a następnie klikniesz w ten dymek obok ikonki cytuj, to zacytowany tekst w odpowiednich ramkach pojawi się na dole w oknie Szybkiej Odpowiedzi.

Ułatwi to wszystkim czytanie wypowiedzi i pomoc w niezbędnych problemach. Po prostu nie umiem sie połapać w tym temacie [szalone]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl