MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 1:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 18, 2006 12:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Witam ... niedawno załozyłem zimówki do QP, 15 calowe felgi od w124, albo w201, i przykręciłem je takimi długimi śrubami od alufelg ( z tyłu dałem którkie sruby z uwagi na hamulec postojowy)

I teraz naruwa sie pytanie ... jak jadę z predkości a większą niż 5 km/h w zakręt na parkingu, to coś mi stuka ... jakby jedna za długa śruba ... sam nie wiem ...
ma kto sjakis pomysl ?zanim wjade na podnosnik to sprawdzic ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 12:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Witaj Erio. Stuka Ci z pewnością dlatego że felga od 124 ma ET które w W123 wchodzi na styk i jest bardzo mała przestrzeń pomiędzy rantem wew. felgi a gałką i dlatego przy zakręcie może Ci obcierać o gałkę a jeżeli jedziesz prosto to jest dobrze. Ile ja się już naprzerabiałem tego tematu z ET i felgami to łoooo. A zaczęło się od tego że do mojej byłej coupejki kupiłem właśnie stalówki od 124 z oponami (tanio) zadowolony zmieniłem szybciutko i kupa obciera o gałe. Z felgami tak jest a szczególnie w alu z rantem że trezba uważać bo nieraz et 35 na dwóch różnych felgach i jedna pasuje a inna będzie obcierać. W Twoim wypadku pozostają dystanse. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 12:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Przy ET 35 do Benza w 123 polecam dystanse 5 mm. Może w niektórych egzemplarzach wystarczy mniej. Ciekawe, że stuka. Bo u mnie bez pierścieni najzwyczajniej ocierało a na kierownicy czułem wyraźne dragania. Może to nie kwestia szerokości felgi ( i ET ). A jakie ET mają te koła? Bo jeżeli minimum 35 to i tak dystanse musisz założyć.

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 1:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Radunio pisze:
Przy ET 35 do Benza w 123 polecam dystanse 5 mm.

Przy jednych potrzeba przy innych nie n.p przy lorinserach 17" nic nie trze i jest ok ET 35 a przy borbetach 16" ET 25 trze. Tak jak mówię wszystko zalezy od kształtu (budowy) felgi. A to z tym stukaniem u Erio ja mialem identycznie jak do diesla załóżyliśmy 16 remotec'a (et 35) tarło nawet na prostym dystans 50mm było dobrze na prostym ale właśnie przy wchodzeniu w akret z większą prędkośćią zaczynąło trzeć., dopiero 1cm dystans i było ok. Najlepiej będzie (jeżeli to to oczywiśćie) to sprawdzić tak odkrecić felgę z przodu (lub po prostu z kanłu) sprawdzic czy wew rant felgi nie jest przytarty. pOdejrzewam że pomiędzy gałka a wew rantem felgi jest taka odległoś że nawet "paznokcia " ciężko wciśnąć.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 1:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
ok ... jakie dystanse w takim razie proponujecie ... jaka grubość.
Teraz pójdą na przód, a na lato wstawie je do Baroków 14 cali orginalnych na tył. IMO będzie o wiele ładniej się prezentował i prowadził.

10mm, czy 20mm ... chodzi o to żeby z tyłu auto zauważalnie lepiej wyglądało ... 30mm to juz chyab stanowczo za dużo.

art ... wypowiedz sie ... ty masz w tym temacie doswiadczenie ( pamiętam felgi na mercach z twojej stajni)

to jedno z niewielu odstępstw od org. jakie mogę zaakceptować.

PS.

dystanse powinny być stalowe czy aluminiowe ... wujek ma tokarkę cyfrową to moze mi zrobi ;) ma ktoś wszstkie wymiaty ... ewentualnie czy może suwmiarką zmierzyć to co ma ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 1:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
art pisze:
dystans 50mm

Tu miałeś chyba na myśli 5 mm, zgadza się?
art pisze:
przy lorinserach 17" nic nie trze i jest ok ET 35 a przy borbetach 16" ET 25 trze

To zapewne dlatego, że Borbety powinny pozostać na Golfach itp a Lorinsery to marka zacna, no i koła przeznaczone są tylo i wyłącznie do Benzów. [zlosnik] Choć i ja mam dedykowane do Merca, ale nie tak przedniego producenta ( nie mam na myśli stylizacji !!! bleeeee) i nie pasowały od razu, ale to zrozumiałe ze względu na za DUŻE ET. A tak poważnie
to ciekawe co piszesz. Nie wiedziałem, że taka rozbieżność występuje w tej materii. I jak tu precyzyjnie coś dobrać? Wszystko trzeba montować i sprawdzać na żywo...
Ja mam 5cio ramienne 16tki od okulara i 5 mm wystarczyło, ale zanim je zamontowałem, przekonałem się na własne uszy, że jednak bez nich się nie obejdzie. Co ciekawe, w różnych egzemplarzach różnie wyregulowane są te drążki. Czasami można założyć te same felgi do 2 i w jednym będzie tarło, a drugim już nie. Dobrze przed rozpoczęciem jazdy przeprowadzić " test kartki". Jeśli gładko przesuniesz ją pom. drążkiem i ratem to można spróbować jazdy, ale WOLNO!! Inaczej "zaorasz" felgę! W końcu to delikatny stop.
Jeżeli na przód wstawisz 5 mm, bo takie powinny wystarczyć, to na tył koniecznie szersze :) Chyba, że jest tak jak mówi art i konieczne będą 10 mm. Prawda jest taka, im szersze dystanse, tym większe obciążenia dla podzespołów np. łożysk. Dobierz dystanse wg. reguły przód węższy, tył szeroki. Tak i wygląd lepszy i bezpieczeństwo większe. Sam na wiosne będę montował dystanse na tylniej osi i zastanawiam się nad 25 mm, może 20 mm. Muszę to wymierzyć. Zbyt duża, rzucająca się dysproporcja w klasycznym sedanie to niespecjalnie dobry pomysł ;)

Ups. pominąłem pytanie omateriał...Już się poprawiam. Zdecydowanie aluminium!! Już pisałem, że im większe odsadzenie koł od standardowego miejsca, tym szybciej padają łożyska. To samo dotyczy masy koła, a na nie składa się przecież dystans ( naturalnie bardzo upraszczam tą kwestię :) ) Aluminiowe dystanse będą dużo lżejsze, a tym samym korzystniej wpłyną na pracę zawieszenia.

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Ostatnio zmieniony sob lut 18, 2006 2:33 pm przez Radunio, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 2:09 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
erio pisze:
załozyłem zimówki do QP, 15 calowe felgi od w124, albo w201

ET powyżej 40, więc za duże. Z przodu bez dystansów raczej się nie obejdzie.
Założyłeś alu, czy stalówki (chyba alu, skoro śrubami od alusów przykręciłeś...)? Alu 15 otworowe mi się strasznie podobają (wg mnie W123 będzie na takich felgach wyglądał świetnie [ok], odwrotnie niż na "barokach" [no] )

erio pisze:
dystanse powinny być stalowe czy aluminiowe ... wujek ma tokarkę cyfrową to moze mi zrobi ma ktoś wszstkie wymiaty ...

Metodą gospodarczą można takie dystanse w prosty sposób zrobić ze starych tarcz hamulcowych ;) . Zwłaszcza jak się ma dostęp do tokarki z kumatą obsługą. Takie trochę durciarstwo, ale daje radę [oczko] .


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 5:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
erio pisze:
art ... wypowiedz sie ...

Ja ci Erio proponuję po prostu zmierzyć jaki dystans będzie Ci potrzebny i zrobić jak najmniejszy jaki się da żeby nie obcierało ( Po pierwsze dlatego najmniejszy że jeżeli ma iść tylko na przód to przednia oś względem tylniej będzie koślawo wyglądać a po 2 tak jak mówił wcześniej Radunio większe obciązenie dla el. zawieszenia). I własnie tak jak chcesz zrobić najlepiej na lato wrzucić je na tył do baroków od razu będzie się lepiej qp przezentować.
Ja mam chyba z 6 par dystansów i wszystkie stalowe dorabiane na tokarce ogólnie dają rade. Ten pomysł z tarczami hamulcowymi o którym mówił Wojz też nie jest zły ale jeżeli masz dostęp do tokarza to lepiej dotoczyć.
Radunio pisze:
Tu miałeś chyba na myśli 5 mm, zgadza się?

Dokładnie to miałem na myśli ale napisało się co innego tak samo jak kiedyś pisałem coś tu na forum o fuchs'ach a napisało mi się sachsa'ch a temat akurat też dotyczył felg i mieli ze mnie wtdy poelwkę [zlosnik] .
Radunio pisze:
Nie wiedziałem, że taka rozbieżność występuje w tej materii.

Ja też dlatego pewnosci nigdy na 100% nie ma isam wymiar ET może byc zgubny.
Radunio pisze:
Sam na wiosne będę montował dystanse na tylniej osi i zastanawiam się nad 25 mm, może 20 mm.

Ja w Qp mam 20mm i jest git przód nominalny wygląda fajnie ale tu dużo zależy tak jak samych felg tak jak słusznie zuważyłes żeby dysproporcja nie była zbyt duża.

Tu daje linki tam są zdjęcia w niebieskiej qp jest dystans 20mm z tyłu. W zielonym sedanie 15mm tył 10 mm przód a et 35.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Pozdrawiam.

EDIT:
Radunio pisze:
że Borbety powinny pozostać na Golfach itp

Ah jeszcze zaponiało mi się napisać. Generalnie się zgadzam ale model borbet A szczególnie ten w którym przód ma 7,5" a tył 9" jest moim zdaniem całkiem fajny i fajnie się na qp przezentuje. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 6:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
art radzę używać opcji "zmień" , szczególnie w takich sytuacjach, jak ta, czyli przy zapominaniu ;) Zaoszczędzi to miejsca no i Tobie niepotrzebnych upomnień ze strony modów. Szczególnie teraz, gdy w jednym z wątków zrobiło się nieciekawie, właśnie z tego powodu. To tyle co do kwestii użytkowania samego forum.
Auta na fotkach cudne! Nisko, szeroko i nic poza tym [ok] Jak dla mnie bomba, choć wiem, że pisząc te słowa narażę się więkoszci forumowiczów
[zlosnik] Szkoda, że zdjęcia leżą z kompozycją. Masz lepiej wykadrowane i w wysokiej rozdzielczości? Może mógłbyś mi podrzucić je na maila? Do celów dydaktyczno- estetycznych :) bigbenzo@wp.pl Będę wdzięczny!

Moja koleżanka ma poprzedniego SLa na takich Lorinserach, tyle że w 19 calach. Śliczne felgi [ok]

A co do Borbetów, żartowałem przecież :) Zwyczajnie, kojarzą mi się z innymi markami.

Pozdrawiam

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Radunio pisze:
Masz lepiej wykadrowane i w wysokiej rozdzielczości? Może mógłbyś mi podrzucić je na maila?


Nie ma sprawy tylko muszę zrobić nowe bo tym apratem którym były robione są sredniej jakości. Ale wlaśnie w tym tygodniu kupuje nowego "aparata" więc jak będzie pogoda to pstryknę i podeśle. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 6:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 02, 2006 5:57 pm
Posty: 78
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdź, czy to nie stuka ciężarek do wyważenia koła?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 6:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
art pisze:
Radunio pisze:
Przy ET 35 do Benza w 123 polecam dystanse 5 mm.

Przy jednych potrzeba przy innych nie n.p przy lorinserach 17" nic nie trze i jest ok ET 35 a przy borbetach 16" ET 25 trze. .


w 17tce nigdy nie będzie tarło bo jest ona na tyle duża że gałka się w niej chowa ;)

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 9:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Panowie do W 123 zaklada sie felgi 15' od C Klasy i wszystko pieknie pasuje bez zadnych dystansow, ocierania i innych problemow.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 9:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Panowie, nie odpowiada się na posty z lutego... [oczko]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl