MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 2:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lut 17, 2006 9:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
kielbik pisze:
Byc moze amerykanskie wersje modeli z silnikiem OM 617 rowniez mialy te wszystkie wyznaczniki luksusu, moze europejskie tez? (Sebi, jak to bylo?). Przyznam sie, ze w ogole nie wiedzialem, ze takie samochody byly exportowane do USA


Były i miały aluminiowe kratki wlotu powietrza do kabiny, drewno na desce, kwadratową kratkę głośnika, listewki na kieszeniach drzwiowych, długie rękojeści przy tylnych drzwiach. Mowa oczywiście o W 115 300 D. Poniżej wklejam zdjęcia potwierdzające, że nie kłamię. Nawiasem mówiąc to najładniejszy 300 D jakiego widziałem na zdjęciach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Choć nie przepadam za wersjami zza oceanu to muszę przyznać, że to auto ma swój urok, wygląda naprawdę dobrze.

kielbik pisze:
Pioterek o niczym nie zapomnial, to ja sie zagalopowalem a teraz sprawdzilem dokladnie: podwojne zderzaki z przodu i dlugie z tylu mialy, tak jak pisales, tylko modele od 250 wzwyz i wszystkie Coupé


Powoli, podwójne zderzaki z przodu i długie z tyłu miały wszystkie cuope oraz limuzyny 280 (M 110) i 280 E (M 110), natomiast zarówno 250 (M 114) jak i 250 2.8 (M 130) miały tylko podwójne przednie zderzaki, a tylne standardowe. To jeśli chodzi o I serię. Co do II serii to podwójnych zderzaków nie było, natomiast długie pozostały tylko w tych modelach co w I serii, czyli we wszystkich coupe oraz w limuzynach 280 (M 110) i 280 E (M 110).

kielbik pisze:
(a wspomniane W115 300D jakie mialy zderzaki?)


adi pisze:
"Normalne" czyli krótkie.


300 D miało drugoseryjne zderzaki amerykańskie, czyli mocno wysadzone (na teleskopach), z nakładkami gumowymi. Chyba żaden inny element w /8 USA nie wzbudza tyle kontrowersji co te drugoseryjne zderzaki (nawet przednie lampy nie są tak kontrowersyjne). Oczywiście MB nie zastosował ich bez powodu, był to wymóg przepisów, wedle których zderzak miał wytrzymać uderzenie z prędkością 8 km/h nie odkształcając się.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 17, 2006 9:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
300 D miało drugoseryjne zderzaki amerykańskie, czyli mocno wysadzone (na teleskopach), z nakładkami gumowymi. Chyba żaden inny element w /8 USA nie wzbudza tyle kontrowersji co te drugoseryjne zderzaki (nawet przednie lampy nie są tak kontrowersyjne). Oczywiście MB nie zastosował ich bez powodu, był to wymóg przepisów, wedle których zderzak miał wytrzymać uderzenie z prędkością 8 km/h nie odkształcając się.


Tak tak wiem o tym... chodzilo mi o to ze nie byly to tak zwane wąsy jak np W114 280

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 17, 2006 10:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Mitu pisze:
Choć nie przepadam za wersjami zza oceanu to muszę przyznać, że to auto ma swój urok, wygląda naprawdę dobrze.


Każde nowe (fabryczne) tak wygląda trudno zaprzeczyć.

Sprawdziłem w folderach reklamowych MB oto przykład 200/220 maja w kolorze nadwozia :-(

Obrazek

Mało tego nasze 1 seryjne 230 lang tez tak ma:

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 1:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
Mitu pisze:
300 D miało drugoseryjne zderzaki amerykańskie, czyli mocno wysadzone (na teleskopach), z nakładkami gumowymi. Chyba żaden inny element w /8 USA nie wzbudza tyle kontrowersji co te drugoseryjne zderzaki (nawet przednie lampy nie są tak kontrowersyjne). Oczywiście MB nie zastosował ich bez powodu, był to wymóg przepisów, wedle których zderzak miał wytrzymać uderzenie z prędkością 8 km/h nie odkształcając się.


Przypomniało mi się jak na amerykańskim forum mercedesa ktoś pytał o europejskie zderzaki, na to drugi mu odpowiedział, cytuję : " przecież europejskie wersje nie miały zderzaków [zlosnik] "

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91
BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 1:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Mitu pisze:
wygląda naprawdę dobrze

kazde zadbane auto wyglada dobrze ale stan tego egzemplarza robi ogromne wrazenie

Mitu pisze:
Powoli, podwójne zderzaki z przodu i długie z tyłu miały wszystkie cuope oraz limuzyny 280 (M 110) i 280 E (M 110), natomiast zarówno 250 (M 114) jak i 250 2.8 (M 130) miały tylko podwójne przednie zderzaki, a tylne standardowe. To jeśli chodzi o I serię. Co do II serii to podwójnych zderzaków nie było, natomiast długie pozostały tylko w tych modelach co w I serii, czyli we wszystkich coupe oraz w limuzynach 280 (M 110) i 280 E (M 110).

Zgadza sie, bylo dokladnie tak jak piszesz. Tez to wiedzialem tylko jakos nie potrafilem tak dobrze tego opisac.

Mitu pisze:
Chyba żaden inny element w /8 USA nie wzbudza tyle kontrowersji co te drugoseryjne zderzaki (nawet przednie lampy nie są tak kontrowersyjne)

Jakie znow kotrowersje?! Przeciez chyba wszyscy sa zgodni co do tego, ze amerykanskie lampy sa paskudne a drugoseryjne amerykanskie zderzaki sa wrecz K O S Z M A R N E. To samo dotyczy zreszta wszystkich europejskich i japonskich samochodow w wersjach przeznaczonych na rynek amerykanski

Bader pisze:
" przecież europejskie wersje nie miały zderzaków "

amerykanie...



W kazdym razie jezeli chodzi o temat postu to problem zostal chyba definitywnie rozwiazany (lacznie z uwzglednieniem nietypowych wersji nadwozia i wyposazenia)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 1:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
kielbik pisze:
Mitu pisze:
Chyba żaden inny element w /8 USA nie wzbudza tyle kontrowersji co te drugoseryjne zderzaki (nawet przednie lampy nie są tak kontrowersyjne)

Jakie znow kotrowersje?! Przeciez chyba wszyscy sa zgodni co do tego, ze amerykanskie lampy sa paskudne a drugoseryjne amerykanskie zderzaki sa wrecz K O S Z M A R N E. To samo dotyczy zreszta wszystkich europejskich i japonskich samochodow w wersjach przeznaczonych na rynek amerykanski


Właśnie na tym polegają kontrowersje, że wielu osobom wersje zza oceanu się podobają - sam bym chyba nie pogardził czarną W116 SEL z hamerykańskimi zderzakami ;)

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91

BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 12:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
kielbik pisze:
Pioterek pisze:
tylko silnik R6 nawiązywał do bardziej wypasionych braci, a cała reszta wyglądała jak w W115

Zapominasz o podwojnym przednim zderzaku w pierwszej serii: byl wspolny dla wszystkich W114

Pozdrawiam


Witam,

Niestety z tym się nie zgodzę - IMO przedni podwójny zderzak w pierwszej serii W114 był tylko w 250/280 sedan/coupe - 230/8 nie miała takiego gadżetu, a szkoda... No i szkoda, że w drugiej serii w ogóle z tego zrezygnowano - było to wg mnie super wyróżnienie tych autek.
Poszukaj dobrze a zobaczysz - 230/8 i 230.6 to takie 115-tki z silnikiem R6 [zlosnik] tylko może częściej montowano w nich wspomaganie i tylną ogrzewaną szybę z pionowymi paskami grzejnymi (mam taką w swojej) - reszta jest jak w W115.

A do Twego poprzedniego posta o kratce i innych gadżetach wyróżniających W114 chcę dodać mały update:
czyli moja W114 nie ma takich rzeczy jak mają W114 od 250 w górę:
1. Podwójnego zderzaka z przodu,
2. Chromowanej kratki podszybia (a ściślej aluminiowej jak napisałeś)
3. Chromowanych obudów popielniczek tylnych,
4. Deski z drewnem i tapicerowanej kratki głośnika,
5. Włącznika i lampki oświetlenia w tylnej części nadwozia nad szybą tylną,
6. Tapicerowanych boczków tunelu środkowego,
7. Dadatkowej plastikowej maskownicy kolumny kierowniczej,
8. Chromowanych obramówek przy rączkach dachowych,
9. Chromowanych pasków na kieszeniach drzwi przedni - w miejscu przetłoczenia w normalnej kieszeni,
10. Długich rękojeści w drzwiach z tyłu (takich jak przednia prawa)
11. Chromowanych obramówek wokół szyb drzwiowych - przód i tył (takie cieniutkie paski wokół ramy dochodzące do przetłoczenia na ramie drzwi -
szer. ok. 5 - 6 mm) - tutaj nie jestem pewny czy 250 też to miały,

Dodatkowo co wyróznia 280:
12. Tylny trzyczęściowy zderzak,
13. Ściana grodziowa silnika jest płaska - u mnie jak w pozostałych W115 i W114 są rurki wzmacniające,
14. Mocowanie akumulatora w 280 - jest z drugiej strony (prawej)
15. Podwójny układ wydechowy od początku do końca,
16. Większe zaciski hamuclowe z przodu (klocki jak dobrze pamiętam jak w bece),
17. I pewnie jeszcze coś [zlosnik]

Pozdrawiam

P.S. A poza tym to już wszystko inni napisali. [smiech]

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 18, 2006 1:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
kielbik pisze:
Jakie znow kotrowersje?! Przeciez chyba wszyscy sa zgodni co do tego, ze amerykanskie lampy sa paskudne a drugoseryjne amerykanskie zderzaki sa wrecz K O S Z M A R N E. To samo dotyczy zreszta wszystkich europejskich i japonskich samochodow w wersjach przeznaczonych na rynek amerykanski


O gustach się nie dyskutuje ;) . Na spoty w Warszawie przyjeżdża kilku fanów amerykańskich wersji MB, a szczególnie /8. Cenią sobie bardziej wersje USA niż zwykłe i maja do tego prawo. Osobiście wolę wersje zwykłe, ale zarówno wersje USA, francuskie czy włoskie mają swój urok. Poza tym dzięki tylu odmianom jednego typoszeregu nie grozi nam monotonia i każdy może znaleźć coś dla siebie. Co do innych marek to uważam, że często wersje USA wyglądały dużo lepiej niż wersje zwykłe.

Pioterek pisze:
10. Długich rękojeści w drzwiach z tyłu (takich jak przednia prawa)


Moim zdaniem to było można sobie domówić do każdej wersji, ale standardowo miały to 250 (M 114), 250 2.8 (M 130), 280 (M 110), 280 E (M 110).

Pioterek pisze:
11. Chromowanych obramówek wokół szyb drzwiowych - przód i tył (takie cieniutkie paski wokół ramy dochodzące do przetłoczenia na ramie drzwi -
szer. ok. 5 - 6 mm) - tutaj nie jestem pewny czy 250 też to miały,


Miały również 250. Standardowo dostawały je te same wersje co rękojeści (patrz wyżej).

Pioterek pisze:
Dodatkowo co wyróznia 280:
13. Ściana grodziowa silnika jest płaska - u mnie jak w pozostałych W115 i W114 są rurki wzmacniające,


Poza tym fartuchy były inaczej ukształtowane.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 19, 2006 3:32 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Pioterek pisze:
Niestety z tym się nie zgodzę - IMO przedni podwójny zderzak w pierwszej serii W114 był tylko w 250/280 sedan/coupe - 230/8 nie miała takiego gadżetu

to juz ustalone:

Mitu pisze:
Powoli, podwójne zderzaki z przodu i długie z tyłu miały wszystkie cuope oraz limuzyny 280 (M 110) i 280 E (M 110), natomiast zarówno 250 (M 114) jak i 250 2.8 (M 130) miały tylko podwójne przednie zderzaki, a tylne standardowe. To jeśli chodzi o I serię. Co do II serii to podwójnych zderzaków nie było, natomiast długie pozostały tylko w tych modelach co w I serii, czyli we wszystkich coupe oraz w limuzynach 280 (M 110) i 280 E (M 110).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 19, 2006 3:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Bader pisze:
Właśnie na tym polegają kontrowersje, że wielu osobom wersje zza oceanu się podobają

z ta "koszmarnoscia" to mial byc zart. Rozumiem doskonale, skad sie biora i na czym polegaja w/w kontrowersje.

Pozdrawiam

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl