MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 11:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lut 16, 2006 8:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Witam Wszystkich
Jeżeli chodzi o wypowiedzi moich poprzedników odnośnie utrzymywania układu WN w czystości to popieram Ich w 100%
Niedawno miałem taką sytuację że jeśli była odwilż to moja pociecha 123 nie chciała odpalić a jak już po ciężkich bólach zagadała to chodziła nie na wszystkich garach.
Z kolei jeśli był mróz zagadał szybciej ale jeśli silnik trochę się rozgrzał i mróz zamienił się w wodę silnik gasł.
Dodam że jak kupiłem ten samochód to układ WN (cewka, kable i kopułka)były pokryte czarną tłustą mazią.
Postanowiłem wyczyścić to wszystko benzyną ekstrakcyjną (wziąłem pędzelek i wszystko starannie odtłuściłem), odczekałem pół godzinki i maszyna kręci do dziś na dotyk a wcześniej rozładowywałem akumulator.
Życzę powodzenia

P.S.
Nie było potrzeby wymiany kabli i kopułki a co za tym idzie ograniczenie niepotrzebnych jak na razie wydatków.


Na górę
Post: czw lut 16, 2006 9:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 08, 2003 4:10 pm
Posty: 114
Lokalizacja: waw.pl
AndyS pisze:

To jest przekaźnik ten z bezpiecznikiem. Wiadomo że jak go wyjmę to silnik nie działa. To zielone to śniedź. Dodam że przkaźnik obok (pompy paliwa) też jest "trafiony" chociaż w mniejszym stopniu. Jak zwykle - WILGOĆ
I tyle w kwestii przypomnienia tematu. Może to komuś pomoże :)

Pozdrawiam


Niestety u mnie przekaźnik był w porządku, kopułka i kable WN również, świece świeżo wymieniane, a mimo to nie palił.

Po wielkich bojach ze sprawdzaniem KE we własnym zakresie (oczywiście żadnej usterki nie wykryłem), po próbach odpalenia zdecydowałem się na warsztat.
W poniedziałek zaholowałem auto na Mińską do ASEKO.
Pierwsza rzecz na jaką wpadli, był to przekaźnik srebrny za akumulatorem. Wyjmowałem go do sprawdzenia, niestety już włożyć poprawnie nie umiałem. Szef stwierdził, że coś się przy wyjmowaniu z wtyczką stało i dlatego nie chce wejść, wyszło na to, że coś popsułem przy jego wyciąganiu. Mniejsza o to przekaźnik założyli, ale i przed i po wyciągnięciu było tak samo - nie gadał.

Nie wiem jakie badania i sprawdzenia robili na warsztacie, ale diagnoza była tak nieprawdopodobna, że nie mogłem uwierzyć. Samochód nie chciał palić, bo miał tyle wody w tłumikach, że po zamarznięciu zatkało układ wydechowy.[galy] Z czymś takim się jeszcze nie spotkałem.
Teraz mam 2 dziurki w tłumikach i sprawny samochód.
Swoją drogą chyba za małe przebiegi robię, wydech nie zdoła się nagrzać żeby woda wyparowała, skutkiem czego zostaje w układzie. Wystarczy tylko mróz...

Po wielu atrakcjach z wodą i mrozem związanych życzę wszystkim i sobie udanej eksploatacji gwiazd w warunach zimowych. [oczko2]

_________________
pozdro
Szydlo

MB W201 190E 1989 - auto power
VW Passat 1.9TD 1991 - skradziony
MB W123 240D 1980 biały granat - ex
Trabant 601S - kury sie w nim niosą - ex


Na górę
Post: czw lut 16, 2006 9:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Szydlo pisze:
Samochód nie chciał palić, bo miał tyle wody w tłumikach, że po zamarznięciu zatkało układ wydechowy.[galy] Z czymś takim się jeszcze nie spotkałem.

Faktycznie - nieprawdopodobne!! Aż nie chce mi sie wierzyć że to prawda! A może była "pierdułka" i nie wiedzieli co wymyśleć ;) (żartowałem).
Czapka z głowy dla tego który do tego doszedł. Muszą "chłopaki" mieć duuużo praktyki. Miałem coś takiego na statku ale chyba bym na to nie wpadł... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 16, 2006 9:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Szydlo pisze:
Samochód nie chciał palić, bo miał tyle wody w tłumikach, że po zamarznięciu zatkało układ wydechowy. Z czymś takim się jeszcze nie spotkałem.



Powinieneś go przegonić przynajmniej raz w tygodniu na trasie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl