MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 1:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2003 1:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 22, 2002 6:43 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie, właśnie, jak z tymi polskimi tłokami :roll:

_________________
w123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 05, 2003 9:03 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Nie ma polskich tłoków do M110 a nawet gdyby były produkowane w Polsce to sprzedawano by je jako np Mahle.
Tłok Mahle kpl tzn tłok,pierśćienie,swożeń i zabezpieczenia kosztuje w sieci Fota 590 zl sztuka i jest dostępny na zamówienie.
A skąd wiesz ze potrzebne są tłoki i to nowe?
Gdyby nawet pękł w co wątpię to można go zastąpić używanym+kpl nowych pierścieni.
Wg mojej wiedzy i doświadczenia prawdopodobnie masz "obróconą" panewkę na korbowodzie to typowa usterka starych M110 i stosunkowo łatwa do naprawy.
W Lublinie jest M110 na części gdybyś czegoś potrzebował to pisz.
Pozdrawiam.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 06, 2003 5:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 22, 2002 6:43 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
O tej panewce mówił także maechanik. Ale tak czy inaczej chyba bede musiał otwierać silnik więc przynajmniej pierścionki powymieniam na nowe. Dowiedziałem się swoją drgą o ceny tłoków i Mahle 620 zł, a jakieś "inne" 300. Pozdrowionka dla Merc kompanii :)

_________________
w123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2003 9:10 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

marcin280e pisze:
A skąd wiesz ze potrzebne są tłoki i to nowe?
Gdyby nawet pękł w co wątpię to można go zastąpić używanym+kpl nowych pierścieni.


Silnikowi, ktory pewno zrobil w swoim zyciu 0,5-1,0 miliona km przydalo by sie, tymbardziej, ze pewno wszyscy poprzedni remontujacy uwazali tak samo. W dodatku jezeli ma byc to auto do codziennej eksploatacji, a nie jezdzenia na zlot 2 razy w roku.
W innym wypadku nawet nowe pierscienie sa niepotrzebne - przeciez wystarczy owinac tloki pakulami i szybko sprzedac cale auto.

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2003 9:35 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
marcin280e pisze:
A skąd wiesz ze potrzebne są tłoki i to nowe?
Gdyby nawet pękł w co wątpię to można go zastąpić używanym+kpl nowych pierścieni

To że tak napisałem nie wynika z tego iż jestem zwolennikiem owijania tłoków pakułami czy też "dorabiania" panewek z pazłotka po czekoladzie.
Oczywiście jestem za nowymi tłokami gdy z pomiarów cylindra wynika że należy je zastosować.Moja sugestia wynika z tego iż nie spotkałem się z pękniętymi tłokami w M110 a obróconych panewek kilka widziałem.
Zresztą obracamy się w sferze przypuszczeń bo silnik Daniela jest chyba nie rozebrany.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 07, 2003 7:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
marcin280e pisze:
...bo silnik Daniela jest chyba nie rozebrany.

Nieśmiało zaproponuję, że chodzi chyba raczej o silnik jego samochodu ;) [zlosnik] :P

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2003 8:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Więc miałem też problem z silnikiem, z przygody z moim 110 wyciągam takie wnioski:
- wymiana tylko pierścieni, sprężanie na cylindrach między 12 a 12,7, myślę że wystarczy (przed wymianą 8-9)
- wymiana panewek głównych, ciśnienie oleju 1,5-2.
- ważne żeby głowicę zrobić BDB, niestety mój mechanik chciał zaoszczędzić i będzie poprawiał, :cry:
A tak naprawdę to nie wiem czy warto się bawić w remonty, można kupić dobry silnik w granicach 1500 zł, ze skrzynią 2000 zł plus przełożenie.
Powodzenia i życzę solidnego mechanika bo naprawdę dużo od niego zależy. Mój stanie pod ścianą!!! [zlosnikz]
Pozdrawiam remik

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 10, 2003 10:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
[quote="marcin280e
To że tak napisałem nie wynika z tego iż jestem zwolennikiem owijania tłoków pakułami czy też "dorabiania" panewek z pazłotka po czekoladzie.[/quote]

A ja stane w obronie pazlotka po czekoladzie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 12, 2003 3:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 22, 2002 6:43 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
daje sie wyczuc nutke cynizmu w glosie sprzedajacych czesci na szrotach i jakos nie bardzo im ufam. Czekam do soboty na informacje od mechanika, czy silnik jest osiagalny i wtedy zapadnie ostateczna decyzja w sprawie remontu. Tymczasem dziekuje z wszystkie rady :lol: . A propos, nikt mojego silnika, powtarzam "mojego" nie rozbieral. A w silniku od mojej MB tez nikt nie grzebal.
Pozdrwiam serdecznie

_________________
w123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 12, 2003 3:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 22, 2002 6:43 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Gwoli wuyjasnienia, zjadlo mi "gorna" czesc wypowiedzi. Pisalem tam o tym ze w Gorzowie jest mechanik, ktory zaproponowal mi wstawienie 300 D + manualna skrzynie biegow w cenach odpowiednio 1000-1500 zl silnik i ok 200 skrzynia + wstawienie. Bardziej mi sie to oplaca niz remont 2.8. Poza tym bede mial do sprzedania przewody WN Beru i ten silniczek co mi padl. Jakby ktos byl chetny to prosze o sygnal w przyszlym tygodniu.
Pozdraiwma jeszcze raz

_________________
w123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl