MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 11:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 12, 2006 7:39 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:23 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Racibórz
Witam
Mam mercedesika 123 300d i mam z nim następujący problem
A mianowicie podczas mocniejszego skręcania w prawo lub w lewo mam wrażenie że koła zaraz mi sie wyłamią objaw jest taki że całe auto przeskakuje albo sie np doprzodu sunie na śniegu
Podczas skręcania toty kół są takie że bardzo mocno schodzą się do siebie (pojawia sie bardzo dóża zbierzność)
W zawieszeniu nie ma żadnych luzów jedyne co może być powodem to to że autku mi troche za nisko przód siedzi,
Czy miał ktoś taki problem i jak ewentualnie go rozwiązał???

_________________
......to że czegoś nie wiem, to nie znaczy że inni tego nie wiedzą......


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 8:49 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
hmmm dziwne rzeczy opowiadasz ....
Blaster pisze:
Podczas skręcania toty kół są takie że bardzo mocno schodzą się do siebie (pojawia sie bardzo dóża zbierzność)

przy skrecie koła pochylają sie na bok jeden lub drugi w celu pomniejszenia promienia skręty ae zeby sie zbiegały pierwsze słysze.

Mam pomysł
zmiesz odległość kół jak są wyprostowane przed kołęm i za kołem zobaczymy jaką masz zbieżność/rozbieżność

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 12, 2006 8:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
HmmmBlaster a to jest twój pierwszy mercedes?? Bo amm wrazenei że twoj samochód zachowuje się normalnei tylko ty nei jesteś przyzwyczajony do neimeickeij myśli technicznej i stąd te obawy. Kola "kładą" sie na ziemie w celu lepszej przyczepności opony z podlożem na zakrętach

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 2:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Może zamiast drążków są wstawione teleskopy klapy bagażnika poloneza [zlosnik] Pardon... :)

naprawdę dziwna sprawa, ale najwyraźniej chodzi o normalne dla MB pochylenie kół przy skręcie.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 6:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
MercBeginner pisze:
normalne dla MB pochylenie kół przy skręcie.


... i to znaczne pochylenie.
Generalnie dol jest blizej srodka auta niz gora. Przechylaja sie do srodka zakretu.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 8:54 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:23 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Racibórz
MacKuz pisze:
Mam pomysł
zmiesz odległość kół jak są wyprostowane przed kołęm i za kołem zobaczymy jaką masz zbieżność/rozbieżność

Zbieżność przy wyprostowanych kołach jest ok
a problem pojawia się przy skręcaniu koła aż przeskakują

To nie jest tak że mój pierwsz merc bo mam jeszcze 123 220D tylko jego rzywot dobiega końca i mimo iż to grat i to po kilku poważnych wypadkach to taki problem w nim nie występuje dlatego jeste zdezorientowany o co chodzi
Mam z tym problem już okoł 2 lata w w końcu myśle sobie że czas coś z tym zrobić

[/quote]

_________________
......to że czegoś nie wiem, to nie znaczy że inni tego nie wiedzą......


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 1:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 10, 2005 2:30 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Slask górny
sprawdz górne gumy

_________________
MB 124 300 td automat ,sprzedany !
potem CLK 3200 cm
teraz okular 2001 rok 2.7 cdi
vin-WBD2100161B476884
http://www.youtube.com/watch?v=NNi2tJ7H7FM
http://www.youtube.com/watch?v=ui5K4TrSGMI


Na górę
 
 Tytuł: Mialem to samo
Post: wt lut 14, 2006 9:23 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lut 08, 2006 9:39 am
Posty: 1
Lokalizacja: Świdnica
Koledzy,ktorzy odpowiadają na twoje zapytanie nie mieli widocznie nigdy podobnej dolegliwości.Ja w moim poprzednim autku mialem.Problem polega na tym,ze masz wylamane,lub wcale nie masz ograniczników skretu.Jesli są uszkodzone-to kola w twoim samochodzie w zasadzie nie mają najmniejszego problemu,aby ustawic sie zupelnie "bokiem"-sprawdz i poinformuj


Na górę
 
Post: wt lut 14, 2006 9:12 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 11, 2006 6:23 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Racibórz
robertino41 pisze:
Koledzy,ktorzy odpowiadają na twoje zapytanie nie mieli widocznie nigdy podobnej dolegliwości.Ja w moim poprzednim autku mialem.Problem polega na tym,ze masz wylamane,lub wcale nie masz ograniczników skretu.Jesli są uszkodzone-to kola w twoim samochodzie w zasadzie nie mają najmniejszego problemu,aby ustawic sie zupelnie "bokiem"-sprawdz i poinformuj

Witam
Zdońżyłem zaóważyć że nie mieli takiego problemu
Ogeaniczniki są na swoich miejscach całe i zdrowe i koła nie ustawiają się bokiem
Problem jest taki że skręcają się nierównomiernie: tzn a oko w porównaniu z 2 moim mercem przy maksymalnym skręce np w prawo prawe koło (po str pasażera) wykręca się za mało w drógą strone jest tak samo tylko problem jest z lewym kołem

Nie wiem jak to możliwe lub ewentualnie jak to się reguluje

_________________
......to że czegoś nie wiem, to nie znaczy że inni tego nie wiedzą......


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr lut 15, 2006 12:10 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Krzys 124 dość enigmatycznie stwierdził że:

krzys124 pisze:
sprawdz górne gumy


i jeżeli chodzi mu o silentblock górnego wahacza to całkowicie się z nim zgadzam, z drugiej strony twierdzisz że:
Blaster pisze:
W zawieszeniu nie ma żadnych luzów


w związku z tym że uszkodzenia zawieszenia i układu kierowniczego są raczej dosyć łatwe w diagnostyce (wystarczy druga osoba do kręcenia fajerą , kawałek kanału i zwykła breszka czyli łomik czyli kawałek pręta :lol: ) a Ty ryzykujesz życie swoje i innych użytkowników dróg już przynajmniej od niedzieli , proponuję Ci wizytę u najbliższego mechanika, który w 5 minut ustali usterkę lub rozwieje Twoje wątpliwości.
Sorry, ale mamy ostatnio drobne problemy z limitem transferu a Twój problem wydaje mi się bardzo łatwy do rozwiązania na miejscu a trudny na odległość, zamykam wątek.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl