MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 11:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 05, 2006 7:14 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Dwa dni temu zszedłem do szwedki po 1,5 miesiecznej hibernacji na dworze odpaliła od strzału ale że zeszło mi zupełnie powietrze z przedniego koła podłączyłem malutki kompresorek do zapalniczki i przez około 30 minut dymałem kółeczko.

Po nadymaniu zabrałem kontrolnie akumulatorek do doładowania.

Dzisiaj rano schodze podłączam bateryjke kręce kręce kręce i nic :(.

Myśle paliwa nie ma pojechałem puzone zakupiłem 5 literków wlałem do szwedki dalej kręce i nic - zupełny brak chęci do współpracy.

Szukam szukam i co widze bezpiecznik spalony - ten co jest przed zasilaniem cewki (mam teki nie jest on w standardzie :) )
no to wynieniam - przekrecam kluczyć i ciach bezpiecznik do kosza.

Dzwonie po roadrunnera, przywozi drugą cewke podłączamy i dalej nic - już lekko załamany jestem.

Bartek mówi wyciągamy cewke z mojego 124 jak pomyslał tak zrobił podłączamu jego cewke pstryk i szwedka działa - mam jasność szlak trafił cefke.

Teraz pytania
1. Czy obojętne jaką cewke kupie może być np od poloneza ??? czy innego cuda czy musi być dedykowana do M110

2. Czy to normalne że cewka spaliła sie jak auto stało ze zgaszonym silnikiem i włączonym zapłonem przez 30 minut to norma czy mam coś nawalone z instalacją. Wyznam że jedną cewke już mi elektrycy wymienili bo też zeszła tylko że w czasie jazdy.

Poprzednio miałem taką normalną walcowatą w warsztacie założyli mi od W124 taką w kształcie kostki - z tego wnioskuje że to w sumie ryba plum jaką cewke założe.

Doradźcie.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 8:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
MacKuz pisze:
tego wnioskuje że to w sumie ryba plum jaką cewke założe.

chyba nie bardzo, kumpel ma VOLVO coś tam combi. Pochował cewkę i w zamian założył właśnie od Poloneza.
I bujał się pół roku bo samochód raz odpalał, a raz nie i nikt nie wiedział dlaczego. W ASO wymienili mu stacyjkę jakieś moduły i nic.

Dopiero jakiś łebski fachowiec zapoznał się z cewką i stwierdził, że tak być nie może. I to że VOLVIAK raz pali, a raz nie było właśnie jej zasługą.
Po prostu się grzała i do czasu gdy nie osiągnęła skrajnej temperatury działała dobrze, jak przekroczyła to musiała odpocząć. Co najciekawsze jeśli samochód jechał to nie przeszkadzało. Odpoczywała dopiero po odłączeniu zapłonu i ponownej próbie uruchomienia.
Finał był taki, że zamówił u Wikingów nową sztukę coś około 280 zł (bo to model zbliżajączy się do zabytku) i od tego czasu wszystko działa OK.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
Post: ndz lut 05, 2006 9:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 15, 2003 10:50 pm
Posty: 104
Lokalizacja: dolnośląskie
MacKuz pisze:
2. Czy to normalne że cewka spaliła sie jak auto stało ze zgaszonym silnikiem i włączonym zapłonem przez 30 minut to norma czy mam coś nawalone z instalacją. Wyznam że jedną cewke już mi elektrycy wymienili bo też zeszła tylko że w czasie jazdy.


Normalne. Cewka pracuje impulsowo czy jakoś tak (po to jest przerywacz albo inne ustrojstwo zamiast niego) i przy przekręconym kluczyku a zatrzymanym silniku może ją poprostu szlag trafić z przegrzania [skoczek3].
Sprawdzone na własnej skórze choć w innych autach.

_________________
Pozdrawiam ja i mój "Kubuś"
(MB W123 300TD 83r.)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 10:19 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz pisze:
może być np od poloneza

Nie żebym coś miał do Polenezów, ale do Merca... Oj Maciuś... [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 10:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Idzik pisze:
MacKuz pisze:
może być np od poloneza

Nie żebym coś miał do Polenezów, ale do Merca... Oj Maciuś... [oczko]


... i chłodnicę od Żuka [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 11:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
spręzyny od żuka

_________________
... jasiu powiedz panu co on może panu majstrowi ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 7:30 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
no to wsadziłem kij w mrowisko :D :D :D

to sie nazywa TJUNING :D :D :D

pytanie było zadane raczej z ciekawości bo na prundzie w autach to raczej sałabo jak na razie sie znam.

Ewentualnie chciałem sie dowiedzieć czy można doonać szybkiej naprawy tymczasowej np na trasie wymieniając cewke na inną bardziej dostępną w PGRrze np.

Sebian pisze:
... i chłodnicę od Żuka

hmmm a wiesz że jak byś sie uparł to by podeszła do twojej eminencji :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 8:16 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
MacKuz pisze:
Sebian pisze:
... i chłodnicę od Żuka

hmmm a wiesz że jak byś sie uparł to by podeszła do twojej eminencji :D


Tylko po co? :P

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 8:17 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Sebian pisze:
Tylko po co?


znasz takie magiczne słowo tjuning [zlosniki]

Ma kto sprzedać taką cewke ?

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 8:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Mercedesy nie tolerują cewek od poloneza. Moja zarżnęła 3 sztuki, po czym zacisnąłem ząbki i kupiłem Beru. Od tej pory (koło roku) chodzi i nie marudzi. Tobie też to polecam. Niby to samo ...a nie to samo.. [zlosnik]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 8:26 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
damian pisze:
kupiłem Beru


Jak to wyglada kosztowo?

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 8:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz pisze:
z tego wnioskuje że to w sumie ryba plum jaką cewke założe.


Żadna ryba i tym bardziej plum, jak walczyłem z silnikiem po zakupie eSy, to jeden z takich mechaników też mi założył cewkę z ... 4 liter wyciągniętą. Było opisane w moim wątku.

Silnik się dławił po wciskaniu gazu do końca, nie chciał odpalać jak się rozgrzał do 80 stopni. Wrzuciłem spowortoem starą, wymieniłem oporniki ( tak jak kazali ) i do tej pory nic sie nie dzieje.
Nie kombinuj załóż taką jaką trzeba.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 8:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
MacKuz pisze:
Jak to wyglada kosztowo?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83786977
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84407820
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84408101
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84408301

dzisiaj zamówiłem listewki na grila do mojej Szarotki i jadę po nie do ASO, jak chcesz to zapytam o cenę cewki :) (to słowo jakoś minie śmieszy).

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 9:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
w polonezie są dwa rodzaje cewek w mb podobnie pierwotne ok 3,5 ohma do stykowego i ok. 1 ohn do bezstykowego zależy jeżeli masz stykowy powinien by tam także rezystor zabezpieczający od strony plusa zacisk 15 a także od rozusznika idzie dodatkowy kabelek od autonatu który zapina plusa bezpośrednio z ' rozrusznika ' podczas krecenia [ dwa miejsca na malutkie śrubki na automacie {elektromagnesie } rozrusznika ] pomija rezystor w tym momencie , a póżniej tzn. po rozruchu daje po rezystorze , trzymanie fury na zapłonie tak czy siak nie jesst zdrowe , aby uruchomi zapalniczke wystarczy pierwszy stopień kluczyka bez świecenia kontrolkami

_________________
... jasiu powiedz panu co on może panu majstrowi ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 9:11 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Masz moduł zapłonowy wbudowany w dużą puszkę aluminiową i jak tłumaczył mi jeden Pan to te moduły nie mają jakiegoś układu odcinającego prąd po jakimś tam czasie ( nie pamiętam). U mnie z tego powodu na klapie do teraz są czarne sople po erupcjach cewek. Gość w Kluczu ma na pewno w granicy 100-130 zł

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl