MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 3:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 28, 2006 11:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Drodzy Koledzy!
Proszę Was o odpowiedź na pytania, ktore to mnie dręczą i spać nie dają...

1)Jakie powinno być ładowanie w [V] na światłach a jakie po ich zgaszeniu??
Ja mam 14,2 i 13,8V czy sa to dobre wskazania?

2)Jaką pojemność akumulatora zaleca producent do 123 300d
Ja posiadam 4 letnią Centrę Futurę 95Ah 900A(rozruch) i czuję że jest nie doładowana, czy zatem mam alternator do bani??

3)Jaką wartość ciśnieniową powinien posiadać korek chłodnicy w 123 300d?
Stary korek jest jakis strasznie ztarty i nic nie da się odczytać...kupiłem 75 bar i powiedzieli mi w sklepie że taki powinien być. Mnie jednak ta odpowiedź nie zadowoliła...słyszałem że powinno być 120 bar--kto miał rację??

4)Czy mogę i czy sprawdzi mi się zastosowanie zbiorniczka wyrównawczego w układzie chłodzącym mojej beki?? jakieś sugestie??

5)Czy da się wymienic zaworki Vacum pompy bez jej demontażu? jak z dojściem?

Pozdrawiam Artur [zlosnik]

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 28, 2006 11:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
ZORTOX pisze:
2)Jaką pojemność akumulatora zaleca producent do 123 300d


88Ah

ZORTOX pisze:
5)Czy da się wymienic zaworki Vacum pompy bez jej demontażu? jak z dojściem?


No nie wiem, myślę, że może i by dało rade, ale chyba po demontażu chłodnicy. bo inaczej tam nie podejdziesz.

Pozdrawiam.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 10:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Dziękuję za odpowiedź..ale czy ktoś zna odpowiedzi na reszte moich pytań?? [zlosnik] :oops:
Z góry dzienxxx

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 30, 2006 7:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Nie wiem czy Ci to pomoże, ale ja mam na światłach (tylko nie pamiętam czy drogowych, czy postojowych) 15,1V i koleś mi mówił że to za dużo, ale pomny moich doświadczeń z przeszłości z maluchem z prądnicą uważam, że w tym przypadku od przybytku głowa nie boli. Co do akumulatora, to instrukcją chyba nie ma się co przejmować bo powstawała w czasach, w których nikt o parametrach dzisiejszych akumulatorów nie śnił (w instrukcji dla mojej 200 kazali wkładać 55ah- i takiego Johann, poprzedni właściciel, włożył), z drugiej strony trzeba pamiętać, że alternator też z tamtej epoki a i wiek i eksploatacja też robi swoje.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 30, 2006 9:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
taa ... jak masz za wysokie napiecie ladowania to elektrolit ci wyparuje i uszkodzisz akumulator ... lepiej pilnuj regulatora napiecia zeby dawal dobre/ nie za duze napiecie ./.. ja jeden aku misialem dokupuwac ;( po 4 miesiacach

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: pn sty 30, 2006 9:45 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
ZORTOX pisze:
1)Jakie powinno być ładowanie w


Jest ok. Ksiazkowe ladowanie to 14.4


ZORTOX pisze:
3)Jaką wartość ciśnieniową powinien posiadać korek chłodnicy w 123 300d?


Sa trzy korki:
100
120
140bar

U mnie 100 byl za slaby, dopiero 120 dobrze trzymal. Tak wiec 75 dobre jest, ale do zuka:)

ZORTOX pisze:
4)Czy mogę i czy sprawdzi mi się zastosowanie zbiorniczka wyrównawczego w układzie chłodzącym mojej beki?? jakieś sugestie??


A w czym on ma pomoc?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 30, 2006 12:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
laudan pisze:
bar

Troszkę nie przesadziłeś? :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 30, 2006 5:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Wookee pisze:
Troszkę nie przesadziłeś? :D


Ze 100 razy [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 31, 2006 1:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 21, 2004 5:43 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
U mnie ładowanie na światłach czy na zgaszonych trzyma zawsze 13.8V nie kumam o co chodzi ale działa więc nie przejmuje się tym...

_________________
Pozdrawiam.
-------------------
w115 200D, w123 250 E, w123 230 E, w123 240 D , R107 560 SL , R107 380 SL

A1BRH+ Blood gruppe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 31, 2006 6:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ZORTOX pisze:
1)Jakie powinno być ładowanie w [V] na światłach a jakie po ich zgaszeniu??
Ja mam 14,2 i 13,8V czy sa to dobre wskazania?


Ładowanie masz OK, ale ja się aku starzeje i rośnie jego rezystancja potrzebuje wyższych napięć do doładowania się, stąd poprostu możesz mieć nie doładowany aku. Gdybyś zmieniał to polecam jakiś obsługowy przyzwoitej firmy...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 31, 2006 6:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
U mnie ładowanie na światłach czy na zgaszonych trzyma zawsze 13.8V nie kumam o co chodzi ale działa więc nie przejmuje się tym...


zależy od aku, ale generalnie powinno być w zakresie 13,9-14,4V inaczej przy niższych nie doładuje aku na full, a przy wyższych można zniszczyć aku...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl