MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 11:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 16, 2003 11:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Witam i odrazu przechodze do sedna sprawy.Otóz od jakiegoś czasu moje hamulce w aucie bardzo ciezko pracuja.Wczoraj wymieniłem serwo bo myslałem ze cos sie z nim stało....ale duzej zmiany nie wyczułem..niestety..a objawy są takie pedał jest twardy podczas hamowania i trzeba uzyc duzej siły zeby samochód zatrzymać.Pompa jest sprawna serwo również.Jeżeli ktoś miał podobne niemiłe doświadczenie i może wiedzieć"co w trawie piszczy" niech da znać bo ja juz ręce rozkładam... :cry: Z góry dziękuje

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 16, 2003 11:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Witam.
Miałem podobny przypadek w swoim aucie.Okazało sie ,że wspomaganie było za słabe.Winne były zaworki w wacum pompie .Po wymianie OK.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 17, 2003 9:02 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Zaworki tez zmieniłem i membranę gumową w vacum pompie też i nic to nie dało [szalone] może gdzieś dochodzi lewe powietrze ale nie mam pomysłu gdzie i jak....

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 17, 2003 12:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
POPEY pisze:
Zaworki tez zmieniłem i membranę gumową w vacum pompie też i nic to nie dało [szalone] może gdzieś dochodzi lewe powietrze ale nie mam pomysłu gdzie i jak....


Szkoda kasy. Ja mam to samo, szczególnie rano. Padnięta pompa podciśnienia. Nic nie daje wymiana membrany itp. W środę lub czwartek odstawiam autko na remont. Za nową pompę zapłacę 750zł. [szalone] A potem spokojna jazda do Niemiec. [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 17, 2003 6:30 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Sebian pisze:
A potem spokojna jazda do Niemiec. [oczko]


Ty to chyba na jakieś saksy jeździsz [zlosnik]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 18, 2003 12:55 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
No nic dzisiaj..ale ni eo tej porze :) wymieniać bede ta nieszczesna popmę i zobaczymy jaki da to efekt....mam nadzieje ze zamierzony i że już bedzie wszystko grało

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 18, 2003 2:41 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
POPEY pisze:
No nic dzisiaj..ale ni eo tej porze :) wymieniać bede ta nieszczesna popmę i zobaczymy jaki da to efekt....mam nadzieje ze zamierzony i że już bedzie wszystko grało


Dobrze wiesz, od jak długiego czasu zwlekam z tą pompą. Ale (odpukać) wolę zrobić, niż miałoby mi w pewnej chwili naprawdę zabraknąć hamulcy. I tak z rana mam totalny beton. Mało tego, z tego co sie dowiedziałem, podobno totalna rozpierducha pompy może się okazać zgubna dla rozrządu - łańcuch znajduje sie ok. 1cm od ww. pompy i istnieje duże ryzyko dostania się gruzu z np. rozpieprzonego łożyska itp.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: wt lut 18, 2003 7:59 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
POPEY pisze:
Witam i odrazu przechodze do sedna sprawy.Otóz od jakiegoś czasu moje hamulce w aucie bardzo ciezko pracuja.Wczoraj wymieniłem serwo bo myslałem ze cos sie z nim stało....ale duzej zmiany nie wyczułem..niestety..a objawy są takie pedał jest twardy podczas hamowania i trzeba uzyc duzej siły zeby samochód zatrzymać.Pompa jest sprawna serwo również.Jeżeli ktoś miał podobne niemiłe doświadczenie i może wiedzieć"co w trawie piszczy" niech da znać bo ja juz ręce rozkładam... :cry: Z góry dziękuje


No panowie sprawa jest poważna mam taki sam objaw

Po samym starcie heble są jakby OK ale po kilku minutach jazdy pedał robi sie strasznie wysoki i słabo hamuje - chyba zdechło serwo albo pompa podciśnienia i tu moje pytanie jak sprawdzić te dwa elementy ??

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 18, 2003 11:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
No to panie Macieju mam dla Ciebie smutną wiadomosć.Trzeba wymienić sławna już w tym odcinku vaqu pompe...co dzis składnie uczyniłem dzieki pomocy Wojtasa ,który mi takową użyczył i bardzo mu za to dziękuję [zlosnikok] [pub] . Choć nie powiem byłem do tego sceptycznie nastawiony..ale po założeniu...panowie niebo a ziemia az mi sie humor poprawił 8) hamulce żyleta...juz pare razy zostawiłem czarne slady na asfalcie :) hehe swoja droga trudno sie było przestawic z mocnego kopniecia w pedał na delikatne wrecz dotykanie go.
A jak sprawdzic pompe..to nie mam pojęcia [szalone] nawet nie wiem dlaczego sie zepsuła i jak ewentualnie naprawic swoja..może Mackuz zaworki juz nie pracuja tak jak powinny? albo cos z łożyskiem..no nie wiem..(oczywiscie zaworki w vaqu [zlosnik] )
Ale powracając, wymiana nie trwa długo..dostep do dwóch śrubek jest utrudniony ale było oki..no i nie zapomnijcie o solidnym uszczelnieniu pompy z reszta ustrojstwa [zlosnik] . A w 124 to wymiana tego chyba jest jeszcze prostsza..Sebian przyjedz to Ci zmienie ....pojezdzisz odrazu pośniegu...albo zgadajcie sie z Mackuzem i.....hehehe zrobimy mały spocik naprawczo-poznawczy. 8)
No to życze udanej naprawy i ...powodzenia
O własnie sobie przypomniałem ze zepsute vaqu syczało mi podczas naciśniecia na hamulec był to charakterystyczny "syk syk" :lol: a serwo...to chwilka robótki dokładnie 4 srubki mocujące serwo do ściany grodziowej, 1 sruba mocujaca serwo do pedału hamulca i 2 śrubki od pompy hamulcowej..a może sie zdarzyc ze podczas wyciagania trzeba będzie odczepić jeszcze jakis przewód hamulcowy...i sprawa załtwiona......dobrze ze mi sie przypomniało i mysle ze coś Wam to pomoże [zlosnikz]
Więc jeszcze raz powodzenia a teraz zasłużony [pub] Calsberg
Nerka

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 18, 2003 11:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Panowie ,jednego nie rozumiem ,co pada w tej vacum pompie czego nie da sie naprawic (wymienić).Dlaczego od razu trzeba wymienic całą pompę.Ja wymieniłem membranę (tylko oryginał) i zaworki i jest ok.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 18, 2003 11:34 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
POPEY pisze:
A jak sprawdzic pompe..to nie mam pojęcia [szalone]

Manometrem:) Gosc w warsztacie mial taki specjalny zrobiony do sprawdzania vacum pompy, naciska patrzy i wyrok:)

Z tego co wiem to winny jest mechanizm krzywkowy, ktory jak sie porzadnie wyrobi to nie pomaga wymiana membrany.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 19, 2003 8:21 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Popey może wiesz ile orientacyjnie kosztuje taka pompa podcisnienia
nowa, uzywana i czy ewentualnie wchodzić w uzywaną ??

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 19, 2003 9:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
He he to miałeś szczęscie Idzik ze tylko pierdółki poszły [zlosnikz] choć jak wiadomo i bez tego nie działa :( Całkiem możliwe ze krzywka sie wyrabia ale wtedy już sie chyba nic nie da z tym zrobić ...A membranę wymieniałem w starej pompie i nawet zaworki nowe były i nie działała [szalone] . A cena to nie wiem ,napisz mi do jakiego silnika a moze od mojego by pasowało? to sie zobaczy pozdrawiam.

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 19, 2003 3:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
POPEY pisze:
No to panie Macieju mam dla Ciebie smutną wiadomosć.Trzeba wymienić sławna już w tym odcinku vaqu pompe...co dzis składnie uczyniłem dzieki pomocy Wojtasa ,który mi takową użyczył i bardzo mu za to dziękuję [zlosnikok] [pub] . Choć nie powiem byłem do tego sceptycznie nastawiony..ale po założeniu...panowie niebo a ziemia az mi sie humor poprawił 8) hamulce żyleta...juz pare razy zostawiłem czarne slady na asfalcie :) hehe swoja droga trudno sie było przestawic z mocnego kopniecia w pedał na delikatne wrecz dotykanie go.
A jak sprawdzic pompe..to nie mam pojęcia [szalone] nawet nie wiem dlaczego sie zepsuła i jak ewentualnie naprawic swoja..może Mackuz zaworki juz nie pracuja tak jak powinny? albo cos z łożyskiem..no nie wiem..(oczywiscie zaworki w vaqu [zlosnik] )
Ale powracając, wymiana nie trwa długo..dostep do dwóch śrubek jest utrudniony ale było oki..no i nie zapomnijcie o solidnym uszczelnieniu pompy z reszta ustrojstwa [zlosnik] . A w 124 to wymiana tego chyba jest jeszcze prostsza..Sebian przyjedz to Ci zmienie ....pojezdzisz odrazu pośniegu...albo zgadajcie sie z Mackuzem i.....hehehe zrobimy mały spocik naprawczo-poznawczy. 8)
No to życze udanej naprawy i ...powodzenia
O własnie sobie przypomniałem ze zepsute vaqu syczało mi podczas naciśniecia na hamulec był to charakterystyczny "syk syk" :lol: a serwo...to chwilka robótki dokładnie 4 srubki mocujące serwo do ściany grodziowej, 1 sruba mocujaca serwo do pedału hamulca i 2 śrubki od pompy hamulcowej..a może sie zdarzyc ze podczas wyciagania trzeba będzie odczepić jeszcze jakis przewód hamulcowy...i sprawa załtwiona......dobrze ze mi sie przypomniało i mysle ze coś Wam to pomoże [zlosnikz]
Więc jeszcze raz powodzenia a teraz zasłużony [pub] Calsberg
Nerka


A nie mówiłem? [zlosnik] Ja juz jutro poczuję luksus posiadania hamulcy, podnoszenia świateł i opuszczania tylnych zagłówków [zlosnik] A co do spociku, to zobaczymy - może z Niemiec będę wracał przez Wrocek, to z 9 na 10 marca możemy się spotkać. Ale to tylko plany...

Ja, ja - Carlsberg rulezzz... [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 19, 2003 4:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
MacKuz pisze:
Popey może wiesz ile orientacyjnie kosztuje taka pompa podcisnienia
nowa, uzywana i czy ewentualnie wchodzić w uzywaną ??


No to teraz wygodnie usiądź, bo w zależności od wariantu upadniesz [zlosnik], albo się zerwiesz i polecisz po Carlsberga [oczko]

W silniku 300D od beczki (chyba takowy masz w swojej 116) były stosowane 2 rodzaje pomp podciśnienia: tłokowa i membranowa. Poznasz łatwo: jeśli masz 1 wyjście z pompy, to tłokowa, a jeśli dwa - membranowa. Membranowa ciągnie dodatkowo z filtra powietrza. Jeśli masz membranową, to problem jest malutki - albo wymieniasz membrankę za 30-40zł, albo kupujesz używaną pompę za całe 50zł.

Byłeś już w garażu? Sprawdziłeś? [zlosnik] Jak masz tłokową, to zapomnij o dostaniu używanej i/lub o jakichkolwiek częściach do niej. Skazany jesteś na zakup nowej w cenie (siedzisz już?) 1200zł [szalone]

A jak nie byłeś jeszcze w garażu, to się módl, żeby były 2 wyjścia. [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl