MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 6:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 21, 2005 9:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Czy do benzyny montowano obrotomierze zamiast zegarka, a moze sa obrotomierze razem z zegarkiem?

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
Post: śr gru 21, 2005 9:18 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
pszamrej pisze:
Czy do benzyny montowano obrotomierze zamiast zegarka, a moze sa obrotomierze razem z zegarkiem?


Hej! Obrotomierze w 123 były tylko i wyłącznie z zegarkiem i owszem montowano je zamiast tarczy zegara. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 9:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
czy obrotomierz musi byc do konkretnego silnika czy wszystkie od 123 beda pasowac?
czy montaz zamiast zegarka stwarza jakies powazniejsze problemy?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 9:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
pszamrej pisze:
czy obrotomierz musi byc do konkretnego silnika czy wszystkie od 123 beda pasowac?


Niestety trzeba mieć obrotomierz z tej samej wersji silnikowej co w Twoim aucie.

pszamrej pisze:
czy montaz zamiast zegarka stwarza jakies powazniejsze problemy?


Zamiana samej tarczy nie stwarza żadnego problemu - kilka śrubek i po kłopocie.

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 9:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Cem pisze:
Zamiana samej tarczy nie stwarza żadnego problemu - kilka śrubek i po kłopocie.


tak ale chodzilo mi o podlaczenie do silnika, przy kazdym silniku jest na to wydzielone miejsce?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 2:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
pszamrej pisze:
tak ale chodzilo mi o podlaczenie do silnika, przy kazdym silniku jest na to wydzielone miejsce?


Do tarczy obrotomierza dochodzą trzy kabelki - jeden od zegarka i dwa pozostałe od obrotomierza (jeden plusowy, drugi od cewki albo od modułu zapłonowego). Natomiast masa to cała tarcza.

Tutaj masz schemacik. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 2:24 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Cem pisze:
Niestety trzeba mieć obrotomierz z tej samej wersji silnikowej co w Twoim aucie.

Nie wiem Cem, czy czasem się tutaj nie mylisz. Tadziora kiedyś pisał, że z tyłu jest potencjometr, którym można sobie "doregulować" obrotomierz do rodzaju silnika (zdaje się, że w jakimś ogłoszeniu o tym wspominał, ale zakładam, że nie pisał tego tylko jako chwytu reklamowego i tak jest w istocie :roll: ).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 2:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
wojz pisze:
Nie wiem Cem, czy czasem się tutaj nie mylisz. Tadziora kiedyś pisał, że z tyłu jest potencjometr, którym można sobie "doregulować" obrotomierz do rodzaju silnika (zdaje się, że w jakimś ogłoszeniu o tym wspominał, ale zakładam, że nie pisał tego tylko jako chwytu reklamowego i tak jest w istocie :roll: ).


Niewykluczone, ale nie chciałbym się bawić w przerabianie czerwonego pola na zakresie obrotów. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 3:09 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Cem pisze:
nie chciałbym się bawić w przerabianie czerwonego pola na zakresie obrotów. ;)

Takie podejście do tematu, mocno zawęża możliwości obserwacji tej, jakże upragnionej przez niektórych, wskazóweczki [zlosnik] [oczko]

Innymi słowy - jak już rzeźbić, to na całego [hehe]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 5:59 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Kryterium doboru jest ilość cylindrów (w benzyniaku). Nie musi być ta sama wersja silnika.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 6:23 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Odszukałem ten opis tadziory, na giełdzie. Zacytuję, bo z giełdy za chwilę zniknie, a może ktoś będzie miał ochotę się do tego ustosunkować (ładne słówko [zlosnikhihi] ). Ile w tym prawdy - nie wiem, ale taka opinia się na forum pojawiła (i nikt jej nie zanegował), więc ją przypomniałem ;)
tadziora pisze:
Piotr735 pisze:
Czy ten obrotomierz napewno pasuje do 280?
Witam bedzie pasował na 100% niby z 230 nie pasuje do 280 ale juz to rozparcowałem...Kazdy silnik typu np. 2,0 2,3 2,5 2,8 ma inna predkosc biegu jałowego i po w pieciu pokazywał albo za mało albo za duzo.A wystarczy od tyłu wyregulowac potencjometrem i po kłopocie.Sam mam nawet przerobiony obrotomierz z beznyny w moim dieslu [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Ostatnio zmieniony śr gru 21, 2005 8:11 pm przez wojz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 6:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
no dobra zalozmy ze mozna doregulowac ale jak bez obrotomierza ustalic np predkosc biegu jalowego?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 8:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Stroboskopem, np. w pierwszym lepszym zakładzie diagnostycznym.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 21, 2005 8:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
a czy dobra bedzie zwykla lampa stroboskopowa do ustawiania zaplonu?
jesli tak to jak za jej pomoca mierzy sie wolne obroty?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 9:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
pszamrej pisze:
tak to jak za jej pomoca mierzy sie wolne obroty

Nie wiem. Mój magik od silników sam mieszał, tyle że kręciłem się w pobliżu.
Jesli się pomyliłem :oops: , to znaczy że uzywał diagnostatu do kontroli wolnych.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl