MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 3:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 18, 2005 1:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Odpaliłem dzisiaj moją mercedes 124 2,5D jak zwykle odpalam. Świece grzały się kilka sekund kontrolka świec zgasła hebel i mruczy. Pochodził z 3 minuty rozgrzał się deczko i pojechałem na CPN 500 metrów zatankować. Palę maszynę na nowo. Kontrolka świec zgasła po kilku sekundach hebel i mruczy. Ale w tym momencie zapala się ponownie kontrolka od świec. Zgasiłem przekręcam kluczyk i już kontrolka świec się nie zapaliła. Po rozruchu natomiast zapala się i świeci kilkadziesiąt sekund po czym gaśnie. Byłem na mieście załatwić kilka spraw i sytuacja cały czas się powtarza. Po kluczyku brak kontrolki po odpaleniu natomiast zapala się i świeci przez kilkadziesiąt sekund po czym gaśnie. Domyślam się że coś padło. W 123 2,4D miałem taki objaw jak padł bezpiecznik świec. Czy w 124 2,5D jest tak samo ?. Jeśli tak gdzie jest bezpiecznik świec żarowych w 124 2,5D bo za diabła go nie znalazłem żeby sprawdzić ? :(

_________________
MB 124 2,5D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 1:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
było to juz opisywane wielokrotnie...poSZUKAJ.Powiem tylko ze na 995 spaliła sie swieca jedna i juz...wymienic i bedzie ok...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 1:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
MERCEDES 4 EVER pisze:
było to juz opisywane wielokrotnie...poSZUKAJ.


Szukałem zanim napisałem ;) Znalazłem opisany podobny problem tyle że u mnie kontrolka zapala się od razu i gaśnie po 15-20 sekundach dlatego ten opis troszkę się różni od tego co dzieje się u mnie.

SławeK pisze:
Też znam ten problem w silniku 250D. Otóż jest tak, jeśli spali sie jedna lub więcej świeca to po przekręceniu stacyjki nie zapala się kontrolka. Ale odliczasz czas ok 10-20s i zapalasz auto. Reszta świec po przekręceniu kluczyk i mimo nie świecącej kontrolki GRZEJE ! Po zapaleniu silnika po ok.1nim zapala sie kontrolka sama i po następnej minucie sama gaśnie. TO JEST WŁASNIE SYGNALIZACJA ŻE PRZEPALONA JEST ŚWIECA ! I tak to działa..


Być może w różnych modelach różni to się troszkę czasowo ale sprawdzę na razie świece.

_________________
MB 124 2,5D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 1:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
TAk jak u mnie tez tak miałem z tydzień temu, sprawdź za pomoca prostownika świecei wymień wadliwą. Ja kupiłęm Bosha i jest ok


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 7:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
patryk pisze:
TAk jak u mnie tez tak miałem z tydzień temu, sprawdź za pomoca prostownika świecei wymień wadliwą. Ja kupiłęm Bosha i jest ok


Ja kiedys w dieslu jak padla jedna świeca to sprawdziłem miernikiem ustawionym na oporność i wykazało na której nie ma obwodu.Wymieniłem i wuala.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 8:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
stanleym126 pisze:
Ja kiedys w dieslu jak padla jedna świeca to sprawdziłem miernikiem ustawionym na oporność i wykazało na której nie ma obwodu.Wymieniłem i wuala.


Więc na 100% jest to świeca. Byłem go teraz odpalić. Wystygł porządnie więc kluczyk policzyłem do 10 hebel i gada. Kontrolka się zapaliła i wyraźnie czuć że nie pali na jeden garnek. Pochodził chwilę , poszarpał i chodzi OK. Zamawiam ze dwie świece bo to nic innego. Dzięki za rady.

Jak najlepiej sprawdzić świece aby namierzyć powaloną. Mam miernik.
Jaki zakres oporności ustawić ?

_________________
MB 124 2,5D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 12:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
odpuść miernikowi.
otwórz czarną skrzynkę na przednim błotniku (sterownik grzania świec).

wyciągnij wtyczkę. kwałkiem przewodu zetknij gruby przewód z końcówkami przewodów w gnieżdzie. tam gdzie nie iskrzy świeca jest spalona numerek przy dziurce wskaże świeće upaloną. Cylindry numerowane są od chłodnicy .

poćwicz opcję szukaj...

Jeśli chcesz zrobić to lepiej (sprawdzić sprawność/zużycie świec) wykorzystaj miernik i opcję szukaj :lol:

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 4:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
gorex pisze:
wyciągnij wtyczkę. kwałkiem przewodu zetknij gruby przewód z końcówkami przewodów w gnieżdzie. tam gdzie nie iskrzy świeca jest spalona numerek przy dziurce wskaże świeće upaloną. Cylindry numerowane są od chłodnicy .


Dzięki. Znalazłem tą wtyczkę , sprawdziłem i wiem że uwalona jest piąta świeca bo nie iskrzy. Dzisiaj dojechały świeczki i jadę na wymianę. Dostęp do nich dla mnie katastrofa więc niech to fachowiec zmieni.

_________________
MB 124 2,5D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 5:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
nie jest znowu taka katastrofa z tym dostępem. wystarczy wymontować filtr powietrza lub odkręcić kolektor dolotowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 7:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 24, 2005 4:51 pm
Posty: 33
Lokalizacja: zamość
potwierdzam słowa Sokola wymiana nie jest tragedią,lecz niezłą gimnastyką bez zdejmowania kolektora ssącego [usmiech] ,robiłem to w swoim MB wymieniłem cały komplet(filtr powietrza jednak trzeba wymontować)

_________________
mesio 124 250 D AUT. 92r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 23, 2005 8:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
Z tym wymontowaniem akurat piątej świeczki mechanik poradził sobie bez demontowania czegokolwiek w 30 minut. Ona jest dość dobrze dostępna bo siedzi na wierzchu między silnikiem a płyta grodziową. Jest tam na tyle dużo miejsca że podziałał kluczem nasadowym z knarką. Świeczka zamontowana i wszystko wróciło do normy :) Menio dostał prezent pod choinkę i też zadowolony bo nie trzęsie już przy odpalaniu :) .Dzięki też za kolejne uwagi. W przypadku wymiany jeszcze jakiejś innej niż piąta wiem że trzeba co nieco wymontować :)

_________________
MB 124 2,5D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 24, 2005 9:58 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lis 14, 2005 7:46 am
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Sokol pisze:
nie jest znowu taka katastrofa z tym dostępem. wystarczy wymontować filtr powietrza lub odkręcić kolektor dolotowy.


Świece powinny być przykręcone ZTCP siłą ok 2,5 kg więc bez problemu idą przy użyciu zestawu nasadka, przegub, przedłużka, knara i bez odkręcania filtra czy kolektora.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl