MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 1:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 16, 2005 4:53 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lis 11, 2005 1:47 am
Posty: 38
Lokalizacja: Los Angeles
No wiec tak:

To jest 380 SE 8 cylindrow z kwietnia 1984. Bez ABS. Wersja amerykanska. VIN: WDBCA32A8EA074526
Iskra jest. Auto po przekreceniu kluczyka wlacza pompe paliwa na ulamek sekundy i auto kreci wsciekle ale nie zapali.
Troche jakby lapie, pare razy niby chce zakrecic, kaszlnie, ale wystarczy przestac rozrusznikiem krecic i gasnie.

Sprawdzilem pompe w ten sposob, ze wyjalem przekaznik pompy i zwarlem to na krotko.
Pompa chodzi na okraglo, ale auto dalej nie zapali.

Kopulke wyczyscilem, kable sa wmiare, swiece tez i prawde mowiac nie mam pomyslu co dalej.

Nie mam do niego schematu - wiec nie bardzo wiem gdzie zaczac naprawe.
Prosze o jakies sugestie.
Moze ktos ma schemat?


Najwazniejsze pytanie:
Czy on powinien zapalic z wlaczona ciagle pompa i prawidlowa iskra?
(Bez wzgledu na dzialanie CIS-E?)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 12:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Może zacząć od nalania benzynki.........Znajomy tak kiedys odpalał BMW,ktore stalo 8 mieszków pod chmurką.Dałem mu prądu i kręcił normalnie i nawet kilka razy zakaszlał ale nie odpalił. Sugerowałem mu brak paliwka ale czy user BMW to zrozumie;).Po kilku dniech spotkałem go i okazało się ,że odpalił po.... wlaniu paliwka:)
Sugeruję więc to samo......zanim zaczniesz remont generalny wszystkiego:)

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 12:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
agaj666 pisze:
ale czy user BMW to zrozumie;)



zrozumie...;)

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 1:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
tamten nie zrozumial...........no,moze pozniej:)

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN

Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 7:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lis 11, 2005 1:47 am
Posty: 38
Lokalizacja: Los Angeles
agaj666 pisze:
Może zacząć od nalania benzynki.........



Wlalem mu juz 30 litrow benzyny. Jest teraz prawie pelny bak!
Dodatkowo zdjalem jedna srube z rozdzielacza i wyciska paliwo, jak sie wlaczy pompe. Paliwo jest na 100%.

Cholera juz nie wiem co robic?
Czy jest tu ktos, co sie zna na tych 8-cylindrowcach?

W koncu powinien palic z uszkodzona elektronika, czy nie?
Bo to jest wazne - bede krecil rozrusznikiem do konca swiata, a jak on potrzebuje czegos od elektroniki - to nie zapali.

Kurcze naprawde nikt nie ma schematu do 84-84 roku 380??
420-tka tez powinna byc podobna. Dopiero w 1986 sa inne schematy.
500 i 560 ma juz inna instalacje. Niestety.

Ludzie pomocy!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 7:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Mam schematy do tego modelu ,ale jest tego dużo .Załączam spis tych schematów ,napisz które Cię interesują ,to mogę wysłać na maila.

Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 7:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Witaj ostatnio odpalaliśmy kolegi w124 3,0 stał na dworze z 3 miesiące nie jezdzony i tam tez była iskra paliwo dochodziło a silnik nawet nie chciał kichnąć. Sprawdzalismy po kolei wszystko zaczynając się zastanawiać już nad kompletnymi głupotami bo nie pomagało wtrsyniecie paliwa do przepływomierza ani psikanie samostartem a wszystko było niby ok i kable i swiece i podawal paliwo i zaplon dobrze ustawiony ale w koncu po 3 dniach sparawdzania i dlubania zmienilismy palec rozdzielacza i to okazalo sie przyczyną. Jezeli u Ciebie jest porzadek z podcisnieniami masz wszystko dobrze poustawiane (zapłon, skład mieszanki, zawory) podaje paliwo to skupiłbym się na dokładnym obejrzeniu całego układu WN przede wszystkim z kopułką i rozdzielaczem na czele. Pozdrawiam[/list]

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 7:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
odchyl klapke przepływomierza klapkowego, do tego jest śruba, ale może poprostu lekko naciśnij ta klapke, i dopiero odpalaj
- przynajmniej tak jest do w rzędówkach, jak w V nei wiem.
Miałem identyczny problem z M103, a tam tylko klapka się za wysoko unosiła, i blokowało dopływ powietrza, wtryskiwanie paliwa, tez nic nie pomagało. Lub poprostu sie u Ciebei zawiesiła, zatarła - zacznij od tego, banał - a zeszło mi z tym kilka godzin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 7:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lis 11, 2005 1:47 am
Posty: 38
Lokalizacja: Los Angeles
VALENTINE123 pisze:
Mam schematy do tego modelu ,ale jest tego dużo .Załączam spis tych schematów ,napisz które Cię interesują ,to mogę wysłać na maila.

Obrazek




Dzieki!
Wyslalem Ci wiadomosc. Tam jest moj email.
Bardzo dziekuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 7:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lis 11, 2005 1:47 am
Posty: 38
Lokalizacja: Los Angeles
art pisze:
Witaj ostatnio odpalaliśmy kolegi w124 3,0 stał na dworze z 3 miesiące nie jezdzony i tam tez była iskra paliwo dochodziło a silnik nawet nie chciał kichnąć. Sprawdzalismy po kolei wszystko zaczynając się zastanawiać już nad kompletnymi głupotami bo nie pomagało wtrsyniecie paliwa do przepływomierza ani psikanie samostartem a wszystko było niby ok i kable i swiece i podawal paliwo i zaplon dobrze ustawiony ale w koncu po 3 dniach sparawdzania i dlubania zmienilismy palec rozdzielacza i to okazalo sie przyczyną. Jezeli u Ciebie jest porzadek z podcisnieniami masz wszystko dobrze poustawiane (zapłon, skład mieszanki, zawory) podaje paliwo to skupiłbym się na dokładnym obejrzeniu całego układu WN przede wszystkim z kopułką i rozdzielaczem na czele. Pozdrawiam[/list]




Wiesz, ze to moze byc prawda. Ja coprawda sprawdzalem to na sucho (wymontowane swiece) - ale zdarzylo mi sie raz, ze iskra byla slaba po zamontowaniu. Teraz dopiero uswiadomilem sobie, ze to musze sprawdzic!
Cholera pamietam, mialem taki problem z 420 - dopiero wymiana swiec na bezoporowe dala super efekt. Nie pomyslalem o tym wczesniej - dzieki.
Zaraz to ide sprawdzic.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 7:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lis 11, 2005 1:47 am
Posty: 38
Lokalizacja: Los Angeles
Marcin S pisze:
odchyl klapke przepływomierza klapkowego, do tego jest śruba, ale może poprostu lekko naciśnij ta klapke, i dopiero odpalaj
- przynajmniej tak jest do w rzędówkach, jak w V nei wiem.
Miałem identyczny problem z M103, a tam tylko klapka się za wysoko unosiła, i blokowało dopływ powietrza, wtryskiwanie paliwa, tez nic nie pomagało. Lub poprostu sie u Ciebei zawiesiła, zatarła - zacznij od tego, banał - a zeszło mi z tym kilka godzin


Tak tez zrobie. Ide to posprawdzac. Dam znac za pare godzin co i jak.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 11:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
i sprawdz czy masz twarda klape przeplywomoertza ... i sprobuj odpalac przy odkreconym przewodzie paliwowym powrotnym paliwa .. czy wraca paliwko do baki ... mi przez to nie palił M110

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 11:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
świece suche ?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 3:02 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lis 11, 2005 1:47 am
Posty: 38
Lokalizacja: Los Angeles
Ja za chwile zwariuje z tym autem!!!


No dobra, prosze o wyrozumialosc - bo troche sie wscieklem dzisiaj.
Porobilem pare testow i zeznaje co nastepuje:

Wymienilem te swiece na nowe bezoporowe Championy i autko jakby lepiej zapala - no ale gasnie od razu - co juz wiadomo.
W ogole iskra jest caly czas i jest mocna i nie ma watpliwosci, ze dziala super.
Natomiast ewidentnie paliwo nie dochodzi i juz zaczynam od tego kurwicy dostawac, ale przepraszam, nie chcialem brzydko.

W tym miejscu bardzo dziekuje Valentine za schemat - przyda sie.

Otoz paliwo dochodzi od strony pompy i jest duze cisnienie, bo lekkie poluzowanie przewodu daje w efekcie fontanne paliwa.
Jednak z jakiegos powodu paliwo nie dochodzi do silnika!
Cos jakby odcina paliwo po zapaleniu!

Objaw jest dokladnie taki, ze po przekreceniu kluczyka wlacza sie na chwilke pompa, krecimy silnikiem, zapala w zasadzie od dotyku,
po czym chodzi rowniutenko, moze przez pol sekundy a nastepnie paliwo zostaje od niego odciete i mozna sobie krecic i krecic i nic.

Ja dolacze tutaj zdjecie tego ukladu i pokaze. Tam sa takie dwa elementy kolo przeplywomierza - takie jakby gruszki i jeden jakby wtryskiwacz, ale nie wtryskiwacz tylko jakby zawor i ja zastanawiam sie co to jest i moze to odcina?

Ta gruszka to wyglada na jakis regulator cisnienia, ale czy ja wiem, czy to regulator?

Wybadalbym wiecej, ale mi sie zrobilo ciemno i teraz opisuje, bo moze ktos cos wymysli?

Acha, klapka przeplywomierza jest twarda tzn. normalna.
Jak nie bylo paliwa, to ona miekko opada w dol i wisi. Po wlaczeniu pompy paliwo podnioslo klapke i stawia ona wyrazny opor. Jednak jak ja naciskam i krece, to silnik nawet nie kaszlnie. Nic kompletnie. Kreci zupelnie jakby nie dostawal paliwa.

Acha, powtarzam objaw: Zapala na chwile i gasnie, a potem juz nie chce zapalic i dopiero trzeba czekac z 10 minut, wtedy znowu zapali i po pol sekundy zgasnie. Cisnienie na magistrali do przeplywomierza jest super caly czas - a uchylanie przeplywomierza nic nie daje - zero reakcji.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 5:20 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lis 11, 2005 1:47 am
Posty: 38
Lokalizacja: Los Angeles
Prosze tu sa zdjecia:

http://www.classicwebdesign.net/23/1.html

Na tych dwoch grubych przewodach dochodzacych od gory do przeplywomierza jest cisnienie paliwa caly czas.

Natomiast mnie niepokoja te dwa elementy, ktore widac na 2 zdjeciu od gory "za" przeplywomierzem - jedno takie cos "pomiedzy" dolotem paliwa i ma wtyczke z gory a drugie - ta gruszka schowana za dystrybutorem z tylu.
Lepiej ja widac na zdjeciach ponizej. Dochodza do niej 2 rurki paliwowe i jedna od dolu - chyba podcisnienie.
A to z wtyczka - to wyglada na jakis zawor.

Kto mi wyjasni po co sa te elementy i co sie stanie jak sie zepsuja?

Czy ma ktos moze rozrysowany schemat tej czesci ukladu paliwowego?
Co sie stanie jak zdejme te wtyczke z tego "zaworu"?

Jeszcze jedno:

Mnie ktos poradzil, ze to moze "rozregulowal sie" dystrybutor.
Zwrocilem uwage, ze swiece sa jakby mokre od benzyny.
Czy mozliwe, ze jego zalewa paliwem?
Ale co wtedy z tym zrobic?
W ktora strone krecic ta sruba od skladu mieszanki aby ja zubozyc?
Zubazamy w lewo czy w prawo?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl