MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 13, 2005 11:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Witam wszytskich:)
Jestm na forum od niedawna i od niedawna tez jestem właścicielem super fajnego MB 240D z 1984 roku, manual 4-ka z szyberdachem i dalej golas zupełny:).
Niestety mam tez pierwszy powazny problem, MB przestał odpalac.
Przez kilka tygodni uzytkowania działał bez zarzutu i nagle zostawiłem go wieczorem pod domem i rano juz trup.
Autko dostało nowy olej, nowe filtry powietrza i oleju, 4 nowe świece, połaczenia elektryczne sa sprawne, aku nowy (90Ah), automat do swiec działa..mało..
sprawdziłem kompresje i jest ok!!! Ha, a jednak po nocy nie da sie go uruchomic..

Tj. nie odpala tylko po nocy lub dłuższym postoju..mozna podgrzewac świece w nieskończonośc, wykrecic 2 akumulatory i sam nie zapali!
Kreci też wtedy jakoś dziwnie ..hmm "lekko", jak motro-benzyna bez paliwa:)

Niestety , ale zmuszony byłem i jestem odpalac go w sposób drastyczny - poprostu z holu, załapuje wtedy błyskawicznie, właściwie od razu po kilku metrach i pracuje juz potem ok! Pali od razu, od pierwszego strzału itd..a gdy jest gorący oczywisce problemu nie ma wogóle.

Panowie czy problemem mogłyby byc nie/źle wyregulowane zawory, zawory wypalone lub co tam tylko z nimi mozliwe??? Juz sam nie wiem powloli Mnie załamuje..moze jakies zapowietrzenie układu..paliwowego?
Dodam, ze zaczeło sie tak dziac jak wróciłem do domu na totalnej rezerwie jesli ma to cokolwiek wspólnego. Potem oczywisce dotankowywałem go juz kika razy.
Czekam na każa radę!

pozdr

Tomek

_________________
ex:
'84 W123 240D
'88 W124 230 TE

A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 13, 2005 11:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 16, 2003 12:25 am
Posty: 30
Lokalizacja: Żory
Proponuje sprawdzic swiece prawdopodobnie to one sa wszystkiemu winne. Jezeli odpala na cieplo to raczej nie bedzie innej przyczyny

_________________
W-123 200D `79
W-123 300TD `81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 13, 2005 11:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Zawory napewno warto sprawdzić, ale tak się zastanawiam, że to
chyba nie to skoro kompresja jest O.K. - gdyby były źle wyregulowane
to wtedy by nie było odp. sprężania.

Powody nieodpalania to:
- padnięte wtryskiwacze
- słaby akumulator
- zbyt wolno kręcący rozrusznik
- źle wyregulowane zawory
- zapowietrzenie układu paliwowego
(często powodem jest uszczelka pod głównym filtrem paliwa)
- za mały stopień sprężania
- zamarźnięte lub kiepskie paliwo

Innych pomysłów teraz nie mam... sporo z tych rzeczy odrzuciłeś
ale może warto sprawdzić jeszcze raz!



Pozdrawiam - Bartek

P.S. mi ostatnio padły świece i objaw był taki:
kręcił jak głupi a odpalić nie chciał... ale w końcu złapał ;)

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 1:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
MercBeginner pisze:
sporo z tych rzeczy odrzuciłeś
ale może warto sprawdzić jeszcze raz!


No właśnie, sprawdz jeszcze raz świece(i automat), te silniki bardzo ciężko uruchomić gdy nawet jedna z nich jest uszkodzona,
pzodrawiam.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 1:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
Czy po dluzszym postoju rozrusznik kręci z normalną szybkoscią ?

Wojtek123 pisze:
No właśnie, sprawdz jeszcze raz świece(i automat), te silniki bardzo ciężko uruchomić gdy nawet jedna z nich jest uszkodzona,
pzodrawiam.

Ale przeciez nawet przy slabych swiecach, powinno mu wystarczyc pare obrotow wiecej rozrusznikiem żeby zagadał, nawet jak jest zimny, zwłaszcza ze kompresja jak mowisz jest OK

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 7:59 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Co do swiec... u mnie padniety automat nie grzal a auto palilo przy 0* po 5 sekundach krecenia.

Problemy z rozruchem po nocy czy kiku godzinach stania wystepowal w 240TD kolegi... winna byla pompa. Zapowietrzala sie czy cus. Pociagniecie na 3m zapalalo auto od reki.
Wymiana pompy i OK.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
Post: śr gru 14, 2005 8:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
W moim przypadku przy opisywanych sytuacjach przyczyną podobnych objawów było wciągnięcie do układu paliwowego szlamu ze zbiornika. Były w nim różne niespodzianki które go zatkały. Pomogła wymiana obu filtrów paliwa. Niestety także zdarza mi się jeździć do cna co kończy się bardzo nieprzyjemnymi sytuacjami (powrót z grzybobrania z banieczką a potem zajechanie akumulatora).

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 12:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
spróbuj ręczną pompką podpompować paliwo i bedzie wiadomo czy ci się niecoa paliwo ,albo też autostarta w spreyu mu zapodaj i bedzie wiadomo czy to układ paliwowy czy elektryczny

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 3:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
zły początek tłoczenia też może sprawiać kłopoty


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 7:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 13, 2005 11:07 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Wawa
Witam

Zgodnie z radami raz jeszcze przejrzałem 4 swiece, działaja! Przetestowałem nawet te stare , tez grzały, moze nieco gorzej, ale też grzały. Automat działa, choc lampka na desce gasnie po około 7-8 sekundach, a automat gdrzeje jeszcze przez około 20-25 sekund.
rozrusznik nawet po nocy mroźnej kreci jak szalony, wstawiłem rano aku z domu wiec tez był naładowany.

Zaczynam zastanawiac sie czy to nieodpalanie nie jest spowodowane jakaś awaria układu paliwowego. Dzis sam z siebie zaskoczył, zapalił na 2-3 sekundy i zgasł!! ..potem juz dalej to samo..krece grzeje, krece grzeje ,krece i dupa..:(

Zgodnie z radami dobrałem sie wiec do pompki na silniku. Podpompowywałem i próbowałem krecic.. nie zapalił, ale przynajmniej krztusił sie!
W koncu podpompowałem kilkanasce sekund i zaczałem krecic az do skutku...w koncu udało sie zapalił!!! Co prawda kreciłem i kreciłem..skatowałem akumulator, w kocu zaskoczył..bardzo powli tak jakby nie miał paliwa!!!!

Ale chyba dało to jakis efekt, czyli w układzie z jakiegos powodu nie ma paliwa, cofa sie? Poma to trup? Zapowietrza sie?
Dodam, ze jak juz zapali to chodzi potem jak igiełka, kolejne odpalenia sa bezproblemowe. Jezdzi tez ok.
No własnie jak dlugo należy podpompowywac ta pompką zeby w razie czego dostarczyc paliwo/odpowietrzyc??

pozdr
Tomek

_________________
ex:

'84 W123 240D

'88 W124 230 TE



A teraz inne...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 8:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
az z dołu pompy poleci strużka paliwa

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 8:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
witam
a jak pompujesz ta reczna pompka to ona chodzi lekko czy z duzym oporem?
masz zalozony wstępny filtr paliwa??? bo w nim powinien być widać jakiś poziom paliwa io czy z rurki od zbiornika idą bąble powietrza.
wydaje mi sie że przy odpowiednio dlugim pompowaniu paliwo powinno przelewac sie przez pompę i wracac rurka nadmiarową - wtedy pompka reczna powinna chodzić ciężko( z dużym oporem)
pozdro

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 8:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
TomiTurbo pisze:
Zaczynam zastanawiac sie czy to nieodpalanie nie jest spowodowane jakaś awaria układu paliwowego. Dzis sam z siebie zaskoczył, zapalił na 2-3 sekundy i zgasł!! ..potem juz dalej to samo..krece grzeje, krece grzeje ,krece i dupa..


Jak dla mnie może być to zapowietrzanie sie układu paliwowego .
Te objawy na to wskazują

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 8:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Kilkukrotnie spotkałem się z objawami takimi jak opisałeś.Przede wszystkim filtr paliwa.Miałem przypadek,że nawet wymieniony nowy był wadliwy.Innym razem uszkodzony był zaworek przelewowy znajdujący się ztyłu pompy.Napewno musisz szukać w układzie paliwowym.Wszystkie świece od razu się nie przepalają,tak samo nie padną od razu wszystkie wtryski,a nawet jak są słabe,to będzie dymił,ale zapali.Zawory,jeśli są podparte,to nie będziesz miał ciśnienia.Przyczyną mogą być też nieszczelne zaworki w pompce paliwa,lub zanieczyszczony filtr siatkowy w zbiorniku paliwa

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 14, 2005 8:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
wielki3333 pisze:
albo też autostarta w spreyu mu zapodaj i bedzie wiadomo czy to układ paliwowy czy elektryczny

Przy okazji mam pytanie:czy komuś udało się odpalić 123 diesla za pomocą samostartu?

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl