MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 11:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 07, 2005 9:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Jakie moga byc powody stapiania sie ( chyba ) stopki przerywacza, regulator napiecia i kondensator przy aparacie zaplonowym wymienione.

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 09, 2005 12:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
nikt nie wie co moze byc przyczyna podwyzszonej temperatury aparatu zaplonowego?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 09, 2005 8:05 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Może masz po prostu założoną cewkę z układu elektronicznego (bezstykowego); uzwojenie pierwotne ma mniejszą oporność, i wypalać styki przerywacza musi.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 10, 2005 9:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
cewka jest taka tradycyjna, dluga cylindryczna,firmy Bosh, po zmierzeniu opornosci omomierzem wyszlo mi 1.7 Oma
ale mam podejrzenie co do przewodu laczacego cewke z kopulka, jego opornosc wyszla ok 1.5 Oma, nie powinno byc ok 1 KOma?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 10, 2005 12:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
pszamrej pisze:
taka tradycyjna, dluga cylindryczna,firmy Bosh

Kształt cylindryczny cewki IMO jeszcze nie jest jednoznaczny z tym, że nie jest od zapłonu bezstykowego.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 10, 2005 1:14 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Przewód cewki z kopułką jest zazwyczaj bezoporowy.

Pomiar oporności uzwojenia niskiego napięcia musi być wykonany b. dokładnie: zewrzyj kable miernika ze sobą, i otrzymany wynik odejmij od pomiaru.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 10, 2005 2:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
tak i zrobilem, pierwszy pomiar 1.7 drugi po zwarciu kabli 0.4 czyli po odjeciu wychodzi 1.3 Oma, a powinno byc chyba 1.1?

po drugie przy uruchomionym silniku niskie napiecie na cewce waha sie w granicach 2 - 2.5 V, ile powinno byc prawidlowo?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 11, 2005 3:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
dzis mialem wlaczony sam zaplon bez uruchamiania silnika przez pare minut, stopke przerywacza stopilo do konca, wyglada na to ze dzieje sie to nie podczas jazdy tylko podczas wlaczenia samego zaplonu

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 6:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
czy przy cewce powinien znajdowac sie jakis opornik?
u mnie nie zauwazylem zadnego, byc moze to jest powodem stapiania sie przerywacza?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 8:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
w stykowym ol. 3.5 ohma a rezystor powinien być [ stojąc twarzą do sil. ] po prawej stronie na nadkolu - biała ceramika z dwoma mocowaniami pod śrubokręt na oczka piątki , wielkości duzego kciuka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 9:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
rozumiem ze 3.5 Oma to opor tego rezystora?
jutro sprawdze, dzis juz za ciemno, ale na 90% nie ma go.
zalozmy, ze go nie ma, czy to moze byc przyczyna topienia przerywacza?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 9:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
w zasadzie chodziło mi o oporność pierwotnego [ mierzone pomiędzy 1 a 15 , cewka bez kabli jeżeli jest mniejsza op. to razem z rezystorem , oparnoś pierwotnego nie może być zbyt wielka bo nie będzie wytworzona dostatecznie mocna iskra , zwróć uwage na luzy wałka aparatu zapoł. a także na to czy wielkość garbików jest jednakowa , najlepszym rozwiązaniem byłoby przeszczepienie aparatu bezstykowego i końcówki mocy [ szre pudełko lub czarny prostokacik na dwie wtyki od 102 problem poleba na zamianie płetwy z trybikiem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 10:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
opornosc uzwojenia pierwotnego na cewce wyszla 1.3 Oma, czyli wg tego co piszesz powinien byc jeszcze opornik, dobrze mysle?
czy mozna dokupic sam opornik, a moze sa cewki o wiekszej opornosci ktore pracuja bez opornika?

co do wymiany aparatu, czy wymaga to rozbebeszania silnika?

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
cewki są dostęne o dość zróżnicowanych parametrach w zależności od kompletacji ukł. zap. [ projektu ] ciebie leczy cewka typu wczesny polonez koszt w sklepie ok. 60 - 70.- a co się tyczy zamiany ap. zap. to największy problem stanowi zamiana napędu , bo średnice są zdajesie podobne [ trybik na płetwe ]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 8:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
ok dzieki bede probowal zmienic cewke

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl