MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 8:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 03, 2005 11:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 6:21 pm
Posty: 45
Witam,
bylem z tym problemem u Brolera ale powiedzieli mi, ze te modele tak mają = nie wierzę. Problem w tym, ze kiedy odpalam autko (W126 '86 5.0)po nocy czas krecenia rozrusznikiem wynosi okolo 2-3 sekund. Kiedy sie zagrzeje do 80C tez jest miodzio ale kiedy ostygnie do 30-40 C to mam powazne problemy z odpaleniem. Moge krecic i krecic i czasem nie odpali za pierwszym razem. Zdecydowanie pomaga wcisniecie pedalu gazu.
Poradzcie co moze byc poniewaz po Brolerze to nie mam juz wiary w "fachowców".

_________________
OSTRZENIENIE DLA WOOKEE'GO: Za brak umiejetnosci moderowania forum oraz wystawianie negatywow bezpodstawnie!!


Na górę
Post: sob gru 03, 2005 12:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
dejnekas pisze:
bylem z tym problemem u Brolera ale powiedzieli mi, ze te modele tak mają


Hehe - kolejna ciekawa opinia, ktora slysze o tym serwisie. Doswiadczen osobistych wole nie ujawniac :)

dejnekas pisze:
Kiedy sie zagrzeje do 80C tez jest miodzio ale kiedy ostygnie do 30-40 C to mam powazne problemy z odpaleniem. Moge krecic i krecic i czasem nie odpali za pierwszym razem. Zdecydowanie pomaga wcisniecie pedalu gazu.


Wyglada tak, jakby sie zalewal...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 03, 2005 4:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ma gaz??? zreszta to nie wazne-ja tez miałem przeboje i okazało sie ze klapa przepływomierza nie była centyrycznie osadzona i delikatnie sie ocierała o gardziel i dzieki temu miał za bogata mieszanke iciezko palił na ciepłym.Ja bym zaczał od sprawdzenia przepływki i regulacji składu mieszanki.To jest robota na 15 minut a w serwisie boscha chcieli od 50-350 zł.Sam zrobiłem.za 10 zł(koszt uzycia analiazatora)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 03, 2005 5:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 6:21 pm
Posty: 45
Gazu nie ma. Nie mam analizatora a nawet nie wiem jak z niego korzystać. Można jakoś sobie z tym poradzić żeby nie placic w serwisie?

_________________
OSTRZENIENIE DLA WOOKEE'GO: Za brak umiejetnosci moderowania forum oraz wystawianie negatywow bezpodstawnie!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 03, 2005 6:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
wiadomo ze analizatora nie ma nikt w garazu...jedz na jakakolwiek stacje co sie robi przeglady i zrob analize i podaj wyniki to sie moze cos doradzi.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 03, 2005 10:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
MERCEDES 4 EVER pisze:
wiadomo ze analizatora nie ma nikt w garazu...


Ja mam - ale chyba nie dziala - dostalem w spadku :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 03, 2005 11:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ło kurcze ja to bym chciał miec swoj własny -a nie jezdzic do serwisow.Napraw swoj bedziesz monitorował swoje 126.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 04, 2005 8:38 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 6:21 pm
Posty: 45
Trudno chyba trzeba sie bedzie pogodzic z jakims fachowcem. Niestety jak o tym mysle to mam drgawki :)

_________________
OSTRZENIENIE DLA WOOKEE'GO: Za brak umiejetnosci moderowania forum oraz wystawianie negatywow bezpodstawnie!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 04, 2005 10:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
bylem z tym problemem u Brolera ale powiedzieli mi, ze te modele tak mają = nie wierzę


mam dokładnie to samo w swoim i nie znalazłem jak do tej pory lekarstwa na tą doległość a będąc u brolera też przy okazji zapytałem o ten problem i usłyszałem że to może być wiele rzeczy ...

w swoim sprawdzałem i regulowałem skład mieszanki w polecanym przez boscha serwisie niestety nie pomogło akurat na problem z zapalaniem na nagrzanym i przestygniętym silniku :-(
przy okazji podpytam jak sprawdzic i ew. ustawić centralnie tą płytę spiętrzajacą przepływomierza? szczelinomierzem?

_________________
traqutor
DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 9:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:57 am
Posty: 447
Lokalizacja: Rzeszów
w corvettach dzieją sie takie sprawy jak sa silniki na padnieciu bo nie maja kompresji i nie moga zaskoczyć na ciepłym, jak juz zapali to jedzie jak szalona:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 9:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
traqutor pisze:
przy okazji podpytam jak sprawdzic i ew. ustawić centralnie tą płytę spiętrzajacą przepływomierza? szczelinomierzem?


Centralnie nie musi znaczyć idealnie, zasada jest taka, ta płytka NIE MOŻE dotykać gardzieli, bo będą problemy z odpalaniem, wolnymi obrotami itd itp. W M110 np. nie włączy się pompa paliwa jeżeli płytka dotyka gardzieli. Możesz to śmiało zrobić palcami. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 1:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
A czy ktoś z Was czytał instrukcję?

Otóż cytuję:

Uruchamianie i wyłączanie silnika benzynowego
Uruchamianie zimnego silnika
Obrócić kluczyk w stacyjce w prawo do oporu i zwolnić dopiero wtedy, kiedy silnik zacznie równomiernie pracować. Nie należy naciskać na pedał gazu.

Uruchamianie ciepłego silnika
Obrócić kluczyk w stacyjce w prawo do oporu. Nie wciskać pedłu gazu.

Jeżeli po około 4 sekundach silnik nie zaczął pracować, to należy wcisnąc pedał gazu i kontynuować uruchamiania silnika aż do chwili, gdy zacznie on pracować. Po uruchomieniu silnika zwolnić kluczyk i zdjąć nogę z pedału gazu.

Przy bardzo wysokiej temperaturze płynu chłodzącego czas uruchamiania można skrócić wciskając powoli pedał gazu podczas pierwszej próby uruchomienia silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 1:54 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Ricco-HoldingPL pisze:
A czy ktoś z Was czytał instrukcję?

Otóż cytuję:

Uruchamianie i wyłączanie silnika benzynowego
Uruchamianie zimnego silnika
Obrócić kluczyk w stacyjce w prawo do oporu i zwolnić dopiero wtedy, kiedy silnik zacznie równomiernie pracować. Nie należy naciskać na pedał gazu.

Uruchamianie ciepłego silnika
Obrócić kluczyk w stacyjce w prawo do oporu. Nie wciskać pedłu gazu.

Jeżeli po około 4 sekundach silnik nie zaczął pracować, to należy wcisnąc pedał gazu i kontynuować uruchamiania silnika aż do chwili, gdy zacznie on pracować. Po uruchomieniu silnika zwolnić kluczyk i zdjąć nogę z pedału gazu.

Przy bardzo wysokiej temperaturze płynu chłodzącego czas uruchamiania można skrócić wciskając powoli pedał gazu podczas pierwszej próby uruchomienia silnika.


Dobre, niech się uczą [cool]

dejnekas pisze:
bylem z tym problemem u Brolera ale powiedzieli mi, ze te modele tak mają = nie wierzę.


Myślę, że powinieneś uwierzyć. Jest kilka typowych dolegliwości wystepujących w różnych modelach silników MB zaliczanych do klasy pt. "ten typ tak ma" i nic sie na to nie poradzi. Przykład - nieustające wycieki w M110. A poza tym zgadzam się z Ricco, że palić to trzeba umieć [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 3:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
runcajs pisze:
w corvettach dzieją sie takie sprawy jak sa silniki na padnieciu bo nie maja kompresji i nie moga zaskoczyć na ciepłym, jak juz zapali to jedzie jak szalona:)

Witam
Mogę się zgodzić ze stwierdzeniem runcajsa - z mojego doświadczenia silnik o słabej kompresji na ciepło będzie źle zapalał.
Niemniej jednak dejnekas spróbuj jeszcze jednego.
Mojemu koledze (M103) pomogło ustawienie (wyregulowanie) czujnika przepływu powietrza (zrozumiałem że to rodzaj potencjometru). Fachowiec sprawdził miernikiem i stwierdził, że przy zamkniętej klapie przepływomierza czujnik "nie styka" w początkowym skrajnym położeniu. Powiedział, że po dłuższym użytkowaniu to normalny objaw. Odkręcił, poruszał, "psiknął sprayem" (nie wiem jakim), ustawił coś za pomocą przyrządu, dokręcił i już ponad rok jest idealnie. Trwało 20 minut i kosztowało chyba 50zł. A przedtem jedyna rada to kręcenie 20 sek z pedałem gazu "do dechy".
Może o to właśnie chodzi...

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 05, 2005 3:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Zareczam ze Mercedes nie robił zadnego siulnika ktory na ciepło pali po długim kręceniu...Szczegolnie benzyna.Jak silnik ciepły to ma palic od strzała. i koniec!!! jak tak nie jest to jest kicha i tyle.A Broler toniech takich pierdoł nie opowiada bo to sa wierutne bzdury!!! i dotego warsztat z jakims certyfikatem MB-chyba ze poziom cen ASO to tak [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl