MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 1:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Vacuum pompa
Post: czw gru 01, 2005 12:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Cześć,

na zdjęciach pokazane są silniki z dwoma różnymi pompami:

Jedna ma dwa wyjścia(jedno do serwa drugie z powrotem do kolektora dolotowego)
Obrazek

Druga zaś ma tylko jedno wyjście- do serwa:
Obrazek

W którym roku zmieniono tą pompe z "podwójnej" na "pojedynczą" (albo na odwrót?) ?
(nie wiem czy to jakaś różnica, ale chodzi mi o silniki OM615 i OM616)

Dziękuje i pozdrawiam!

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 1:40 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
"pPodwójna" jest starszego typu. Obie występowały w silnikach OM616. Wydaje mi się, że zmiana nastąpiła w '79 (lub 80) roku, przy czym z moich obserwacji wynika, że nie należy jednoznacznie łączyć zmiany rodzaju pompy z pojawieniem się silników większej mocy.
Dobrze by było, gdyby ktoś to jeszcze potwierdził/zaprzeczył ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 6:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
wojz pisze:
Wydaje mi się, że zmiana nastąpiła w '79 (lub 80) roku

Też mi się tak wydaje [ok]

wojz pisze:
przy czym z moich obserwacji wynika, że nie należy jednoznacznie łączyć zmiany rodzaju pompy z pojawieniem się silników większej mocy.

Wydaje mi się, że silnik o większej mocy na początku posiadał jeszcze "podwójną" pompę, dopiero później wprowadzono pojedynczą, ale właśnie tego nie jestem pewien

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 6:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 22, 2004 11:10 pm
Posty: 80
Lokalizacja: Gliwice
foto nr 2 jest z modelu z 82roku (jest to foto mojej beczuni jeszcze przed remontem)ale w ktorym roku podwojna pompa zamieniona zostala na pojedyncza to niestety niewiem. Pozdrawiam!

_________________
MB W123 300D 82r.MB W123 240D 81r. VW Golf II 1.4 87r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 7:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Ja miałem podwójną w modelu z 81r.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 8:04 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Wojtek123 pisze:
Wydaje mi się, że silnik o większej mocy na początku posiadał jeszcze "podwójną" pompę, dopiero później wprowadzono pojedynczą

Właśnie tak mam u siebie*.

*prawdopodobnie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 9:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Ogólnie vacum pomp były 3 rodzaje ,od lewej:
-dwumembranowa
-jednomembranowa
-tłokowa
To ,która ,kiedy i jakim silniku była montowana zależy od numeru i typu silnika.


Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 10:01 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM ;) )?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 11:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
wojz pisze:
a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM ;) )?


A czy nie jest tak, że motory palone z kluczyka (OM 615 i 616) miały wiekszą moc. Tzn., cheblowane 200 D miało 55 koni, a kluczykowe 60, a 240 D chelbowane miało 65 koni, a kluczykowe 72? To nie szło w parze?
Do do tej pory żyłem w przeswiadczeniu, że szło... :roll:
Tyle tylko, że 200 D wzmocniono pół roku później niz 240 D.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 12:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
wojz pisze:
VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM )?


Właśnie o to mi chodzi, kiedyś próbowałem się już tego dowiedzieć:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

Ja mam silnik odpalany i gaszony z kluczyka, po czym wnoszę, że jest to 60 konna wersja, ale nie mam pewności, a chciałbym ją mieć [zlosnik]
Pozdrawiam!

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 12:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
VALENTINE123 pisze:
Ogólnie vacum pomp były 3 rodzaje ,od lewej:


Rozumiem, że przynależność elementów 95 i 86 jest dowolna i nie zależy od typu pompy? Tzn że 95 nie występował tylko i wyłącznie z pompą dwumembranową, ale mógł również występować z jednomembranową?

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 12:43 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Mitu pisze:
A czy nie jest tak, że motory palone z kluczyka (OM 615 i 616) miały wiekszą moc. Tzn., cheblowane 200 D miało 55 koni, a kluczykowe 60, a 240 D chelbowane miało 65 koni, a kluczykowe 72? To nie szło w parze?

Nie wiem jak 200, ale w przypadku 240D nie :roll: ...
No chyba, że jednak tak, a ja już się pogubiłem w tym wszystkim [szalone].
Dlatego staram się wyszukać detale i inne takie ;) , które pozwolą jednoznacznie to określić, ponieważ nie wiem czy na podstawie numeru(ów) da się tego dokonać


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 7:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Wojtek123 pisze:
Rozumiem, że przynależność elementów 95 i 86 jest dowolna i nie zależy od typu pompy?

Nie ,odwrotnie .Jest tak jak na rys. rurka 95 jest w komplecie z pompą dwumembranową ,a 86 z jednomembranową.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 7:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
wojz pisze:
VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM ;) )?


Tak,dla 240-tki tak to wygląda:

Diesel engine 48KW(65PS)
-do końcówki numeru silnika 063573 (dla manuala )
-do końcówki numeru silnika 021689 (dla automata)
53KW (72PS)
-od końcówki numeru silnika 063574 (dla manuala)
-od końcówki numeru silnika 021690 (dla automata)

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 03, 2005 1:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
VALENTINE123 pisze:
Tak,dla 240-tki tak to wygląda:


VALENTINE123 a Mogłbyś sprawdzic to samo dla 200D?Byłbym bardzo wdzięczny.Dzięki i pozdrawiam!

_________________
126.034


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl