MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 12:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lis 30, 2005 1:21 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Od pewnego czasu interesuje mnie sprawa dwutonowego sygnału. Moje klaksony są już poważnie nadwyrężone i w niedalekiem przyszłości będę je wymieniał, dlatego też zainteresowałem się ich bogatszą wersją 8)
Swoje pytanie miałem skierować właściwe przez PW do kubola, bo widzę, że ma w swoim CE kod 452 i czytałem w archiwum, że mu działa [oczko], ale może ktoś inny też ma jakieś informacje lub zdjęcia.
Jak to jest rozwiązane? Są zamontowane dodatkowe klaksony, czy zamiast standartowych zainstalowane są jakieś inne, wielofunkcyjne? Jeśli to możliwe prosiłbym o fotki. Nie ograniczam się wyłącznie do W123 - nowsze modele również wchodzą w grę.
Dziękuję za ewentualne info w tej, jakże nurtującej mnie sprawie.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 30, 2005 3:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Ups ... to mój pierwszy post?
Więc Witam szanownie wszystkich formowiczów.
Powożę bolidem MB 124 300 TE-24 od poczatku roku.
Ja mam tą opcję w bolidzie.
Nie wiem czy to to samo:
Przelącznik na dwa rodzaje klaksonu: jeden stonowany, aby kogoś pozdrowić, drugi zwykły - wróble z drzew spadaja [zlosnikz] .
Dodatkowe zamontowane sa po prawej stronie silnika, normalne przed chłodnicą.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 30, 2005 3:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ooo czesc MZA -nalezy dodac ze ten cichy fachowo nazywa sie ''autostradowy'' ( w Polsce bezuzyteczny :lol: ) i ze jest na konsoli pstryczek elektryczek do przełaczania miedzy obydwoma. ;)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 30, 2005 8:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
wojz pisze:
Swoje pytanie miałem skierować właściwe przez PW do kubola, bo widzę, że ma w swoim CE kod 452 i czytałem w archiwum, że mu działa , ale może ktoś inny też ma jakieś informacje lub zdjęcia.


a mam, mam, ale muszę się udać za dnia, żeby coś widzieć, do garażu, odkryć bryke i jej pozaglądać pod falbanki, to coś ci powiem więcej i jakieś fotki załączę

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 30, 2005 11:21 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
kubol pisze:
a mam, mam, ale muszę się udać za dnia, żeby coś widzieć, do garażu, odkryć bryke i jej pozaglądać pod falbanki, to coś ci powiem więcej i jakieś fotki załączę

Bardzo się cieszę z tego [ok] . Będę wiedział co gdzie ewentualnie pozakładać.

mza pisze:
Powożę bolidem MB 124 300 TE-24 od poczatku roku.
Ja mam tą opcję w bolidzie.
Nie wiem czy to to samo:
Przelącznik na dwa rodzaje klaksonu: jeden stonowany, aby kogoś pozdrowić, drugi zwykły - wróble z drzew spadaja .
Dodatkowe zamontowane sa po prawej stronie silnika, normalne przed chłodnicą.

Tak jest, o to chodzi. Czy byłbyś tak uprzejmy i trachnął fotkę tych dodatkowych?
Znaleść takie w W124 (i 126) będzie na pewno łatwiej niż w W123, a przypuszczam, że są takie same/podobne.
Jeszcze byłoby fajnie, gdyby ktoś dysponował prostym rysunkiem czy schematem połączenia klaksonów zwykłych, dodatkowych i przełącznika.
To niby nie problem, bo bez schematu też dam sobie radę, ale zawsze miło wiedzieć jak to powinno wyglądać prawidłowo.

mza pisze:
wróble z drzew spadaja

[zlosnikok] To lubię.
Mam taki plan właśnie - jedne jakieś wybitnie głośnie, a drugie standartowe ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 30, 2005 11:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:42 am
Posty: 98
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Holandia
wojz pisze:
Znaleść takie w W124 (i 126) będzie na pewno łatwiej niż w W123,


Ja mam dwu tonowy pstryczek przelaczajacy miedzy titkami, a titki (dwa) sa po prawej stronie przed chlodnica. (w126 560 sec)

_________________
Pozdrawiam Banan i SEC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 30, 2005 11:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Masz tu schemacik dwu-tonowych klaksonów w 126

Obrazek
Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 10:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:42 am
Posty: 98
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Holandia
Aha to znaczy ze w sumie ma 4 klaksony nawet nie wiedzialem :oops:

_________________
Pozdrawiam Banan i SEC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 1:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
ja mam w W126 4 klaskony, normalnie dzialaja 2 (takie trabki plastikowe pod zderzakiem z prawej strony, a po przelaczniu pstryczka "graja" juz 4 - dołaczaja sie bardzo glosne klaksony przed chlodnica.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 01, 2005 1:30 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Tzn, że talerze na wsporniku przed chłodnicą, to są te hipergłośne?
Wczoraj oglądałem W124 z ładnymi & zdrowymi klaksonami. Zdaje się, że wejdę w ich posiadanie [zlosnik].

VALENTINE123 pisze:
Masz tu schemacik dwu-tonowych klaksonów w 126

[oczko] Tradycyjnie [dzieki]

Ale trochę mi pogmatwał ten schemat, konkretnie opis klaksonów.
Two tone horn czyli dwutonowy, a fanfare horn to wg mnie fanfary, czyli sygnał wielotonowy (melodyjka, krótko mówiąc [szalone] ) Jak to rozumieć? :-? Czy nie zwracać uwagi, bo to tylko schemat?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 10:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
wojz pisze:
Tzn, że talerze na wsporniku przed chłodnicą, to są te hipergłośne?

Tak.
Ja przez słowa fanfary rozumiem "te hipergłośne". Melodyjki to sa w hamerykanskich autach... U nas to jest zabronione...("sygnał o zmiennym tonie...")

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 12:37 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Kozmo1 pisze:
Ja przez słowa fanfary rozumiem "te hipergłośne"

To trochę mamy inną nomenklaturę ;)
Dla mnie fanfary to wielotonówka, czyli właśnie
Kozmo1 pisze:
sygnał o zmiennym tonie


Coś takiego u mnie wcześniej siedziało, było podłączone pod alarm & klakson + trójpołożeniowy przełącznik przy lewej nodze, sterujący tym "systemem": klakson zwykły/klakson "pocałuj mnie w d..."/alarm [zlosnik] .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 1:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
wydaje mi sie, ze troche zle rozumujesz. traktujesz sygnal dwutonowy jak o zmiennym tonie, a to nie jest prawda...

sygnal o zmiennym tonie to taki jak np w pojazdach uprzywilejowanych, ale takze sygnaly ktore graja melodyjke., a sygnaly ktore brzmia caly czas tak samo moga byc jednotonowe - 1szt elektycznego urzadzenia, lub np 2 - tonowe - dwa klaksony najczesciej zestrojone w tercji tak zeby dzwiek przez nie wydawany był przyjemny dla ucha, badz tez 4 tonowe tak jest to w moim W126 przy specjalnym polozeniu przelacznika od fanfarów - graka wtedy dwa "cywilne" klaksony pod zderzakiem i dwa "autostradowe" czyt. bardzo glosne.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 1:26 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Kozmo1 pisze:
wydaje mi sie, ze troche zle rozumujesz. traktujesz sygnal dwutonowy jak o zmiennym tonie, a to nie jest prawda

Rozumiem tak, jak napisałem wcześniej - dwutonowy to dwutonowy a nie wielotonowy, bo wielotonowy to fanfary :roll:

wojz pisze:
Two tone horn czyli dwutonowy, a fanfare horn to wg mnie fanfary, czyli sygnał wielotonowy (melodyjka, krótko mówiąc )
&
wojz pisze:
Dla mnie fanfary to wielotonówka, czyli właśnie
Kozmo1 pisze:
sygnał o zmiennym tonie




Nieistotne zresztą, ja nie chcę wkładać badziewnej melodyjki, tylko dodatkowy zestaw klaksonów talerzowych podpiętych pod sygnał dźwiękowy, ale z możliwością ich odcięcia przy pomocy stosownego przełącznika [palacz] .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 02, 2005 1:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Każdy sygnał powyżej jednego tonu to wielotonowy (logiczne, nie? [zlosnikz]), obojętnie czy ma dwa czy cztery czy dziecięć tonów grających jednocześnie.
Co innego jest sygnał o dźwięku modulowanym (czyli melodyjka) - może być zmieniający płynnie ton/dźwięk, jak sygnał policyjny (sinusoida) lub po jednym tonie następuje inny (wzrost "schodkowy"), np. popularna "la kukaracza" [zlosnik] - żeby melodyjka była melodyjką musi być wielotonwa, bo z jednego tonu to se można nagwizdać a nie zagrac melodyjkę.
To moja teoria i według mnie jest oczywiście słuszna [zlosnik] ;)

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl