melvis pisze:
Daimler pisze:
Kwestia przyzwyczajenia.Niektórzy wolą przód,inni 4x4, a jeszcze inni tył.Ja jednak wolę napęd na tył bo w takim aucie czuję się najpewniej.
Raczej nie o to chodzi - chyba raczej o napęd, który obiektywnie najlepiej "robi".
Jako nie mający do czynienia z 4x4 na żywo zagłosowałem na napęd tylny, choć zdaję sobie sprawę z wyższości 4x4. Jednak głosowałem na to, co znam. Dlaczego tył, a nie przód? Tył wykazuje większą bezwładność na zakrętach na każdego rodzaju nawierzchni, gdzie ekstremum osiągane jest w warunkach zimowych. Jedyne, co może pomóc w takich sytuacjach, to właśnie napęd na tył. Ciekawe, ale w związku z tym opony w lepszym stanie powinno zakładac się na tylne koła, pomimo tego, że podczas hamowania auto staje dęba, czyli przód przyjmuje większą siłę.