MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 12:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 6:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
wojz pisze:
Patrząc od przodu jedna jest ustawiona prawie w pionie

Taka wlasnie potrzebuje.
W/g ASO jest tylkojeden rodzaj, giety 1--12cm od poczatku :-)

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 10:59 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
qzyn pisze:
wojz pisze:
Patrząc od przodu jedna jest ustawiona prawie w pionie

Taka wlasnie potrzebuje.
W/g ASO jest tylkojeden rodzaj, giety 1--12cm od poczatku :-)


Też mam taką.
Swoją drogą nie próbowałem dociec czym jest spowodowana ta różnica.
Tylko jakieś pogłoski.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 11:35 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
wojz pisze:
Swoją drogą nie próbowałem dociec czym jest spowodowana ta różnica.


Wydaje mi się że sposobem mocowania wspornika do skrzyni biegów, były dwa rodzaje

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 12:56 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Stawros pisze:
Wydaje mi się że sposobem mocowania wspornika do skrzyni biegów, były dwa rodzaje

Wiesz może, czy da się to jakoś uporządkować? Nie wiem, może np automat/manual, rocznikowo, mocniejsze/słabsze 616 [pytanie][pomysl]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 1:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Chodzi chyba o rocznik, młodsze skrzynie maja do mocowania wspornika takie dwa kółka -wieszaki z tulejką gumowo -metalową.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 6:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Temat rozwiazany.

Koncowy - TESH
Pierwszy - Oryginalny MB :-) (tani byl, okolo 260zl. Jaks wyprzedaz i znizka dla MB/8 Club Poland)
Rura - Wallker

Rura jaka ma byc nie wiem. ASO najpierw okrzyczalo mnie, ze 240 Turbo Disel w EPC nie wystepuje, maja tylko240D i 300D lub 300 D z turbina :-)
Koles od czesci u Wróbla niekompetentny i zarozumiały. Bezradny i w dodatku brunet :-)

Rura z ASO, podobno jedyny dostepny typ, miala na calej dlugosci 4 przegiecia. Rura od Tumnikarzy ma jedno przegiecie i pasuje idealnie.
Rocznik Niedzwiedzicy to '84 i silnik 240D. Teraz gra. Wedle EPC jedyna ruznica to "jablko" na koncu. Do VIII '79 byl inny kształt mocowania kolektor-rura.

Zmiany:
auto brzmi ladniej, bardziej dzwiecznie. Jednolity uklad, bez latek i wstawek z rury wodociagowej spowodowal lepsze przyspieszenie, wiecej mocy na kolach przy ruszaniu (innych zmian w aucie niebylo), znaczne zmniejszenie bączka przy mocnym gazowaniu (moze jeszcze czarny do konca ukladu nie dolecial :-), wiele ciszej w srodku i silnik bardziej mruczy niz warczy.

W nieodpowiednim mommencie finansowym cala akcja, ale jakos damy rade.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 22, 2005 11:07 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Stawros pisze:
Chodzi chyba o rocznik, młodsze skrzynie maja do mocowania wspornika takie dwa kółka -wieszaki z tulejką gumowo -metalową.


qzyn pisze:
Rocznik Niedzwiedzicy to '84 i silnik 240D. Teraz gra. Wedle EPC jedyna ruznica to "jablko" na koncu. Do VIII '79 byl inny kształt mocowania kolektor-rura.

A więc czy można pokusić się o stwierdzenie, że OM619 z "pionową" rurą odchodzącą od kolektora, będzie już jednostką mocniejszą, 72 konną? Czy to nazbyt naciągna teoria?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 23, 2005 9:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
wojz pisze:
A więc czy można pokusić się o stwierdzenie, że OM619 z "pionową" rurą odchodzącą od kolektora, będzie już jednostką mocniejszą, 72 konną?


Tak jest u mnie.
Jest to wersja po zmianach, mocniejsza i z pionowa rura.
Taka rura w ASO Wróbel nie wystepuje :-)

Auto na nowym wydechu pracuje rowniej i dynamiczniej. Przegonilem juz 500km i ciagle jestem pod wrazeniem.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 23, 2005 9:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
qzyn pisze:
Taka rura w ASO Wróbel nie wystepuje


Mówisz o ASO w Opolu ?

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 23, 2005 10:05 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
qzyn pisze:
wojz pisze:
A więc czy można pokusić się o stwierdzenie, że OM619 z "pionową" rurą odchodzącą od kolektora, będzie już jednostką mocniejszą, 72 konną?


Tak jest u mnie.
Jest to wersja po zmianach, mocniejsza i z pionowa rura.

Domyślam się, sądząc po roczniku nie powinno być inaczej ;) Ja również mam taką rurę przy dwieścieczterdziestce z roku 79.

Tylko widzisz, pytam o to bo szukam dowodów/wskazówek/przesłanek pozwalających odróżnić wersje 65 i 72 konne od siebie. Jak wiadomo zmiana ta nie nastąpiła wraz z pojawieniem się serii II i stąd moje natręctwo się bierze. Poprzedni właściciele (rodzina) zawsze mowili, że ma 72 KM. Brief się zapodział :cry: .


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 23, 2005 8:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Slyszalem, ze po NR silnika mozna dojsc w EPC.
Nie mam dostepu do epc, wiec moze ktos Ci sprawdzi.

Jedyna zmiana rury jaka znalazlem to VIII 79 i polegala na innym rodzaju polaczenia rura/kolektor.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl