MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 2:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 20, 2005 6:17 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 14, 2005 12:43 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
Czesc!
Czym sie charakteryzuja programy L i S w 280E z 1982r? Wiem ze sa ale jeszcze nie polapalem sie w jakim celu ;) S to tylko 2 pierwsze biegi? I jeszcze jedno pytanko zwiazane z ASB - czy podczas jazdy lewarek jakos sie blokuje (czy moze sterownik odlacza mozliwosc) przed ewentualnym przypadkowym wlaczeniem programu R przy jezdzie do przodu? Nie chce tego sprawdzac empirycznie ;) Pomiedzy L S N i D mozna sie swobodnie przelaczac. Oby nie do R?

_________________
<b>Mikołaj</b>
W123 280E 1982r. thistle green metallic
www.apoznanski.pl - automobilklub poznański


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 7:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Czesc.

Temat był już poruszany na tym forum, ale nie będę, jak inni użytkownicy, odsyłał Cie do opcji szukaj i powiem co i jak :)

" L " służy do ruszania z jedynki, bo na " D " auto rusza z dwójki. Z " L " można przełączyć na tryb " S ". Na nim skrzynia pracuje na 2. i 3. biegu. Można jak najbardziej machać wajchą w czasie jazdy, ale trzeba uważać, zeby nie zredukować przy zbyt dużej predkośći obrotowej silnika- normalka, jak w każdym aucie.Lewarek się nie blokuje w żaden sposób. Inaczej nie mógłbyś zmieniac biegów. Pamietam jak rok temu nabyłem swoje 280 E tez głowiłem się nad tą skrzynią :) Co więcej dziś po raz pierwszy wykorzystałem " L " do startu, a później popchnąłem drążek do przodu i płynnie wrzuciłem dwójkę :) Frajda odkryć coś takiego w aucie, hehe.

Ps. Jaki masz kolor? Tzn jak nazywa sięw oryginale i jaki ma numer?

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 8:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Radunio pisze:
auto rusza z dwójki.


Nie kazde. Kolega ma auto z '82 roku, wiec moze (tak, jak moje) ruszac z jedynki.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 8:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
O! Filip z konopii :)

Każde rusza z jedynki jak mocno i zdecydowanie wcisnie sie pedał akceleracji, ale co do zasady przy lekkim starcie automatyczne skrzynie biegów montowane w w 123 startują z dwójki." L " zaś to tylko i wyłacznie PIERWSZY bieg i nic poza tym. Sam powinieneś wiedziec, że moj jest jeszcze mlodszy, ten z przebitymi numerami.

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 8:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Radunio pisze:
(...) co do zasady przy lekkim starcie automatyczne skrzynie biegów montowane w w 123 startują z dwójki.


I niestety nie mogę się z Tobą zgodzić.
Większość owszem startuje z dwójki, ale są też skrzynie biegów co startują z jedynki. Taką skrzynię ma między innymi Michau.

Radunio pisze:
" L " zaś to tylko i wyłacznie PIERWSZY bieg i nic poza tym.


W skrzyniach 4 biegowych L pracuje na pierwszym i drugim biegu.

Pozdrawiam.

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 9:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Hmm, zaniemówiłem..... :) Skoro tak piszecie, to musze uznać Wasze nowiny za pewnik. To zabawne bo chyba na tym forum wyczytałem właśnie to co napisałe w odpowiedzi dla "mikolab' a ".


Cem pisze:
Większość owszem startuje z dwójki, ale są też skrzynie biegów co startują z jedynki. Taką skrzynię ma między innymi Michau.


Poważnie? Nie tak dawno czytałem, że skrzynie ktore startuja z jedynki wprowadzili dopiero w w 124...I bądź ti mądry. Moja startuje z jedynki, jak wcisnę pedał do przysłowiowej dechy, a po odpuszczeniu hamulca w trybie D powoli toczy się do przodu, na dwójce, sądząc po obrotach. Myślałem, ze własnie to Michau miał na myślli.

Piszesz, że nie zgadzasz się z tym , że :

Cem pisze:
Radunio napisał:
(...) co do zasady przy lekkim starcie automatyczne skrzynie biegów montowane w w 123 startują z dwójki.

po czym sam przyznajesz, że :
Cem pisze:
Większość owszem startuje z dwójki,
. Myślę, że jednak co do tego jesteśmy zgodni ;)

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 9:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Radunio, chyba mnie nie zrozumiałeś, albo źle przeczytałeś.

Napisałem:
Cem pisze:
Większość owszem startuje z dwójki, ale są też skrzynie biegów co startują z jedynki.


Co znaczy, że <b>nie wszystkie</b> startują z dwójki.
To wszystko zależy od rodzaju skrzyni biegów, które są oznaczone odpowiednimi numerami.

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 10:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
A ja mam pytanie dotyczace pracy ASB.

Czy opisane ponizej dzialanie ASB oznacza poprawna prace urzadzenia:

na D, po uwolnieniu pedalu hamulca auto delikatnie rusza, okolo 40 km/h (przy pierwszej nastepuje zmiana biegu, potem, zeby automat zminil bieg na wyzszy musze lekko popuscic pedal przyspieszenia.
Czy ASB nie powinna sama zmienic biegu?

Czy swiadczy to o powaznych problemach z ASB czy kwestia lezy w niedoregulowaniu?

Dzieki z gory!

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 10:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Stimt:) Nie wszystkie startuja z dwójki. Przyjąłem do wiadomości.

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 10:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
holyfido pisze:
na D, po uwolnieniu pedalu hamulca auto delikatnie rusza, okolo 40 km/h (przy pierwszej nastepuje zmiana biegu, potem, zeby automat zminil bieg na wyzszy musze lekko popuscic pedal przyspieszenia.


Nie powinno tak byc. Nawet z 'pedalem w podlodze' automat pownien przerzucac biegi. Moment zmiany biegow mozna regulowac, wiec sadze, ze

holyfido pisze:
kwestia lezy w niedoregulowaniu?


Proponuje podejchac do speca od ASB.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 11:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Dopatrzyłem się jeszcze jednej nieścisłości.

Radunio pisze:
tryb " S ". Na nim skrzynia pracuje na 2. i 3. biegu


Otóż skrzynia pracując w trybie S (Steigung) korzysta z trzech pierwszych przełożeń, tzn ze startu, niezależnie od stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia, rusza z 1. biegu, biegi przeciąga do wyższych prędkości obrotowych silnika niż w pozycji D (Direkt).

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 11:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
michau pisze:
holyfido napisał:
kwestia lezy w niedoregulowaniu?


Proponuje podejchac do speca od ASB.


A moja propozycja to sprawdzenie poziomu oleju, ma on olbrzymi wpływ na pracę skrzyni [ok]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 11:48 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 14, 2005 12:43 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Poznań
OK dzieki! Pare dni temu wrzucilem S i do dzisiaj bylem pewien ze uzyta byla tylko I i II, po czym zawislem zaskoczony na pasach (mowilem ze mam wersje torowa, 60kmh limiter predkosci do pit-stopow ;)), ale z Waszych wypowiedzi wynika ze II i III, a L to I i II... sprawdze empirycznie ;) Jak spokojnie ruszam (bez duszenia do podlogi) to roznie jest, ale przewaznie rusza z jedynki, po czym dosc szybko zalacza II. Skrzynie mam o numerze 722309 02 225260. Jak juz przy numerach jestesmy, to nadwozie lakier nr 881 (osetowy zielony ;)).
A co do wrzucenia R przy np 80kmh? Blokady nie ma wiec musze uwazac jak rekoma po kabinie majtam? ;)

_________________
<b>Mikołaj</b>

W123 280E 1982r. thistle green metallic

www.apoznanski.pl - automobilklub poznański


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 12:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
No to się zgadza 722.309 rusza z 1-ki.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 12:55 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
mikolab pisze:
A co do wrzucenia R przy np 80kmh? Blokady nie ma wiec musze uwazac jak rekoma po kabinie majtam?

No bez przesady. Chyba żeby wierzgająca panienka.... [zlosnikz] Ale to raczej nie przy tej predkości [zlosnikhihi]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl