MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 11:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 19, 2005 10:57 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lis 19, 2005 10:14 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Ruda Śl.
Witajcie


Jestem nowym "członkiem" rodziny MB ... .

Zakupiłem swego zielonego "potwora" 3 dni temu.Ładny w zielonym kolorze :)... . Zaczęły się problemy.
W garażu sprzedajacego odpalił bez problemu; w domu po 3h. postoju odplaił z kopyta. Po krótszych postojach 1~2 h. odpalał bez problemu. Rankiem nie można było uruchomić silnika, przekręciłem "wajhę" ręcznego gazu, kręciłem i nic ... .Wczoraj postanowiłem naładować akumulator (nocą spadł śnieg) wkładam i ... nic. Żwawo kręci ... a ja jestem sfrustrowany.

Czytałem wiele postów na temat zimowych "dysfunkcji" dieseli, jednakże stosując się do wskazówek :

cytuję :"sprawdź":

-akumulator (ładowany po nieudanych próbach odpalenia, ma 3 m-ce,92Ah)
-rozrusznik (ładnie kręci)
-świece (sprawdzałem, dostają napięcie, mierzyłem czy nie ma zwarcia-nie ma, dla próby jedną wyciągnąłem i ... momentalnie się rozgrzała do czerwoności-świeca tzw. ołówek)
-układ elektryczny (mierzyłem miernikiem-ok, akumulator 14V przy rozruchu spada do 11~12V, silny prąd rozruchowy brakowało skali na chińskim mierniku :) )
-pompowałem ręczną pompką
-sprawdzałem czy jest paliwo (jest)
-odpalam na "P"

nie pomogło

Ów zielony pan to W123 300D Automat.

Pomożecie ?

Może jest ktoś Rudy Śl. lub miast ościennych; chętnie przywiozę, odwiozę (niestety nie zielonym :( ).

_________________
W123 300D automat


Na górę
Post: ndz lis 20, 2005 9:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 05, 2005 9:58 am
Posty: 29
Lokalizacja: Police
Witaj! Twoje problemy moga miec rozne podloze jednakze w moim 123 240D problem ten rowniez wystepuje jak temp. na zewnatrz spadnie do 1 stopniaC to mam problem z odpaleniem pomimo tego ze swiece grzeja wszystko sprawne i w wiekszych temp. odpala bez problemu.Ja u siebie stawiam na niska kompresje silnika byc moze u ciebie to samo bo zauwaz ze zrobilo sie troszke zimno a jak silnik byl cieply to palil.Rozwiazaniem jest jeszcze co sie dowiedzialem ostatnio grzalka w bloku silnika na 220v(jesli taka posiadasz) podgrzej silnik do 40 stopni i zobacz czy odpali!pozdrawiam!

_________________
W123 240D,1977


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 10:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Na pewno sprawę rozwiąże pomiar ciśnienia na cylindrach a także dokładny przegląd filtrów paliwa. Sytuacja przypomina mi moje problemy, gdyż kupiłem auto z takimi samymi objawami prawie dokładnie rok temu. Ale już po remoncie silnika znalazłem pewnego dnia liście i owadzi kokon w filtrze paliwa. Szukaj i daj znać co znalazłeś.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 12:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Poczekaj 10 sekund od momentu kiedy zgaśnie kontrolka nagrzania świec żarowych i wtedy zakręć. Coś takiego obiło mi się o uszy, chociaż może i coś zmyśliłem bo moja beczka 300D już dawno jest w innych rękach, ostatnio same benzyny.

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 12:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
wymien filtry paliwa, sprawdz przewody przelewowe czy sie nie zapowietrza przy dluzszym postokjy, , a jak nie to sprawdz cisnienie spręzania ... moze nie masz sprezania ... ale wyglada na zapoweitrzajacy sie uklad ... ja tak mialem wymienilem przewod przelewowy i jest git.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 1:49 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lis 19, 2005 10:14 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Ruda Śl.
Dziękuję serdecznie za zaangażowanie :). Jutro z rana dobiorę się do bestii ... .:)

_________________
W123 300D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 8:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
a moze twoja fura jest zalana OR, cieżko odpalić przy niskiej temp. jesli tak mialo by byc weż opalarke elektryczna i podgrzej wtryski i kolektory dolotowe :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 9:22 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lis 19, 2005 10:14 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Ruda Śl.
Olej tankowałem na BP, jakie są objawy słabego stopnia sprężania ? Gdzie jest umiejscowiony ów wąż przelewowy ?

_________________
W123 300D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 20, 2005 11:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
przewody pzrelewowe ... od wtrysku do wtrysku ... i na koncu zaślepiony, sprawdz czy gdzies nie cieknie ropa, nie poci sie ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 8:58 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Pomiar kompresji to dobry pomysł, ale to dopiero diagnostyka, więc ja bym jeszcze przy okazji wyregulował zawory.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 1:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Zawory do regulacji. Pomiar kompresji przy okazji - będziesz miał miarodajne info o stanie silnika.
Pozdrawiam,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 1:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Sporo ewentualnych problemów już jak napisałeś wyeliminowałeś.
Ustaw luzy zaworowe, zrób pomiar kompresji a przy okazji przebadaj stan końcówek wtrysków. Jesli są złe to wymień. Można też by się pokusić o ustawienie pompy wtryskowej (początek wtrysku)

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 3:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Na 99% masz koniec ciśnienia na cylindrach. Jest to przykra sprawa ale takie są fakty. Ja kiedyś miałem 200D i objawy podobne.
Pojechałem do mechanika i powiedział że silnik jest wykończony.
Ja na to że tak równo chodzi a on że równo wykończony.
Facet miał racje. [zlosnik]

Może Ci jeszcze ropa schodzić ale to 1%.

Wymiana pierścionków załatwi sprawe. No i może mały szlif.
Chyba że narazie grzałę włożysz. Ale co będzie jak pojedziesz przy -15 na seans z panienką do kina a po kinie... Pozdrawiam

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 3:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Piotr735 pisze:
Na 99% masz koniec ciśnienia na cylindrach. Jest to przykra sprawa ale takie są fakty. Ja kiedyś miałem 200D i objawy podobne.
(...)
Może Ci jeszcze ropa schodzić ale to 1%.


Piotrze735, podziwiam pewność stawianych przez ciebie na odległość diagnoz oraz wycen realnej wartości samochodów. Powiedz tylko proszę, ze szklanej kuli którego producenta korzystasz?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 21, 2005 3:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
(me: how) pisze:
Piotrze735, podziwiam pewność stawianych przez ciebie na odległość diagnoz


A jak przy ciepłym motorze pali a jak jest zimny to nie. Co to może być.
Brak kompresji w większości przypadków w starych dieslach.
Z dieslami tak jest jak zobaczą 0 stopni C.
Jeszcze jak przebieg ponad pół miliona to 99% pewne.
No może jeszcze świece ale kolega je wykluczył a 300 ładnie pali jak ma kompresje.
Ja swojej to nawet za długo grzać nie muszę.

(me: how) pisze:
Powiedz tylko proszę, ze szklanej kuli którego producenta korzystasz?


Poprostu kojarze fakty.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl