MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 9:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 22, 2003 5:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 03, 2002 3:23 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Koluszki
Jakie w ogole powinny byc obroty w W240D ? Wydaje mi sie, ze mam za duze, auto rusza praktycznie bez wciskania pedalu gazu.
Dodam, ze mam manuala.

_________________
Macieja, 123 '82 240D
******************
____/"""|"""\___
'--O------'------O-'
******************


Na górę
Post: śr sty 22, 2003 6:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Macieja pisze:
auto rusza praktycznie bez wciskania pedalu gazu.
Dodam, ze mam manuala.

I tak być chyba powinno.
U mnie na dobrze rozgrznym silniku, ruszając na wstecznym wcale nie musze się starać delikatnie puszczać sprzęgła (nie dotykając gazu oczywiście)
Za dużych obrotów razczej nie mam, bo chyba bym odnotował większe zużycie paliwa, gdy tymczasem jest ono niższe niż ustawa przewiduje.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 22, 2003 7:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
W dieslu nawet mając normalne obroty jak się postara to się ruszy bez gazu...w benzyniaku jest to nierealne...tak więc mając diesla to chyba norma...chyba że się mylę.. :roll:

_________________
...własny MB soon
Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
Post: śr sty 22, 2003 8:01 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Maniek pisze:
Za dużych obrotów razczej nie mam, bo chyba bym odnotował większe zużycie paliwa, gdy tymczasem jest ono niższe niż ustawa przewiduje.

A ile pali?

_________________
w123


Na górę
Post: śr sty 22, 2003 8:03 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Macieja pisze:
Jakie w ogole powinny byc obroty w W240D ? Wydaje mi sie, ze mam za duze, auto rusza praktycznie bez wciskania pedalu gazu.
Dodam, ze mam manuala.


Z tego co pamietam obroty biegu jalowego to okolo 650 obr/min. Moj tez rusza bez dodania gazu jak sie ostroznie obchodze z pedalem gazu. Diesel to wysoki moment obrotowy przy nizszych niz bezyna obrotach.

_________________
w123


Na górę
Post: czw sty 23, 2003 4:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
laudan pisze:
A ile pali?

6l/100 trasa przy nieprzekraczaniu 120km/h
8,5l/100 to maksymalne jakie udało mi się zabserwować przy jeździe po mieście gdy zafascynowały mnie dużo lepsze osiągi po wymianie końcówek wtrysków.
W normalnej dla mnie eksploatacji 7 - 7,5 l/100

Całość to skutek uboczny walki z problemem nieodpalania podczas mrozów + Shell Diesel Extra
Pozdrawiam [oczko]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: pt sty 24, 2003 7:48 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Maniek pisze:
6l/100 trasa przy nieprzekraczaniu 120km/h
8,5l/100 to maksymalne jakie udało mi się zabserwować przy jeździe po mieście gdy zafascynowały mnie dużo lepsze osiągi po wymianie końcówek wtrysków.
W normalnej dla mnie eksploatacji 7 - 7,5 l/100

Całość to skutek uboczny walki z problemem nieodpalania podczas mrozów + Shell Diesel Extra
Pozdrawiam [oczko]


Napisz Maniek co Ty mu zrobiles podczas tej ubocznej walki :P
Moj pali w trasie okolo 8 przy 120, jazda powyzej to wzrost do okolo 10
Miasto okolo 9 litrow [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
Post: sob sty 25, 2003 4:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
laudan pisze:
Napisz Maniek co Ty mu zrobiles podczas tej ubocznej walki :P
Moj pali w trasie okolo 8 przy 120, jazda powyzej to wzrost do okolo 10
Miasto okolo 9 litrow [zlosnik]


Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale silnik to 240D z ostatniej fazy produkcji po 09. 1982
1. Od 3,5 tankuje w 99% na stacjach SHELL (kiedyś pisałem że to coś daje)
2. Duży wzrost mocy i również niewielki spadek spalania dała wymiana wydechu. Początkowy odcinek rury okazał się porowaty nie tylko z zewnętrz, ale także w środku odstawały w nim strupy.
3. Najważniejsze: wymiana końcówek wtryskiwaczy (od modelu 124) dała kolejny wzrost mocy i spadek spalania zwłaszcza przy niedelikatnym obchodzeniu się z gazem
4. Regulacja kąta wtrysku
5. Uszczelnienie sekcji pompy wtryskowej
6. Sprawdzenie wydajności pompy paliwa
7. Regulacja luzów zaworówych
8. Ogólny dobry stan zawieszenia - geometria jest napewno OK

ps; Muszę się przyznać, że nie wiem z jakiego modelu mam dyferencjał (na 90% pochodzi z innego auta), ale wkrótce to sprawdze.
Nie zmienia to faktu, że osiągi mojego samochodu są znacznie lepsze niż miało to miejsce przed dokonaniem powyższych zabiegów.
POzdrawiam i życzę miłego "tjunowania" [oczko]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: pn sty 27, 2003 5:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Maniek pisze:
3. Najważniejsze: wymiana końcówek wtryskiwaczy (od modelu 124) dała kolejny wzrost mocy i spadek spalania zwłaszcza przy niedelikatnym


Od jakiego silnika masz koncowki, 200D?

Maniek pisze:
4. Regulacja kąta wtrysku
5. Uszczelnienie sekcji pompy wtryskowej
6. Sprawdzenie wydajności pompy paliwa


Gdzie ustawiales pompe?

Maniek pisze:
ps; Muszę się przyznać, że nie wiem z jakiego modelu mam dyferencjał (na 90% pochodzi z innego auta), ale wkrótce to sprawdze.


Jakie masz przelozenie? 3 ostatnie cyferki w numerku mostu.

Maniek pisze:
Nie zmienia to faktu, że osiągi mojego samochodu są znacznie lepsze niż miało to miejsce przed dokonaniem powyższych zabiegów.
POzdrawiam i życzę miłego "tjunowania" [oczko]


Rowniez pozdrawiam:)

_________________
w123


Na górę
Post: pn sty 27, 2003 6:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
laudan pisze:
Od jakiego silnika masz koncowki, 200D?
Gdzie ustawiales pompe?
Jakie masz przelozenie? 3 ostatnie cyferki w numerku mostu.

1. Nie wiem, ale się dowiem jak będę gadał z mechanikiem i o ile ten będzie pamiętał. A tak wogóle to nie były one takie same w 200D, 250D i 300D?
2. Mechanika Pojazdowa Leszek Borowski Piastów ul Krasińskiego 28, polecam bo warsztat dobry i profesjonalny tylko zawalony strasznie robotą, a więc dla cierpliwych.
3. No właśnie muszę to sprawdzić, bo nie wiem.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: pn sty 27, 2003 7:57 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Macieja pisze:
Jakie w ogole powinny byc obroty w W240D ? Wydaje mi sie, ze mam za duze, auto rusza praktycznie bez wciskania pedalu gazu.
Dodam, ze mam manuala.


W mojej bece różnie bywało - czasem sie przesterowywała. W sumie możesz to zrobic na słuch. Regulacji dokonuje się przy pompie za pomoca małej śrubki - byle delikatnie kręcić i kontrować.
Robiłem kiedyś eksperyment: ruszyłem puszczając sprzęgło nie dodając gazu (każde auto tak ruszy, o ile pamietasz manewry podczas kursu na prawo jazdy), beczułka sie zaczynała toczyć, a ja tylko wciskałem sprzęgło i przerzucałem biegi - fajna jazda bez gazu [zlosnik]
Pamiętam jedno - beka ruszała z 4-ki w sytuacjach awaryjnych, dzięki czemu nie robiłem korków w centrum W-wy [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl