MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt wrz 09, 2025 6:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 16, 2005 9:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
jeżeli jest na forum ktoś kto się zna na silnikach różnych to bym był bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc ... ale do rzeczy ...

Czy?? ...

W silniku benzynowym obojętnie jakim , da się przerobić miske olejową ... z założenia miska olejowa jest aluminiowa , jednak zmienić kształt takiej miski jest nieopłacalny, więc aluminiową trzeba będzie zastąpić najprawdopodobniej stalową takiej samej pojemności , wiadomo że aluminium oddaje lepiej temperature ...
jeżeli chodzi o całokształ jak ma mniejwięcej być przerobiona miska załączam rysunek ... (rysunek był robiony na szybko)

Chciałbym dowiedzieć się czy taka przeróbka nie zaszkodzi silnikowi...

Jeżeli ktoś bedzie zainteresowany mi pomóc to mogę podesłać lepsze rysunki i więcej danych na temat silnika.

Pozdrawiam

załącznik:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1129489239_miska.jpg

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł: misa olejowa
Post: ndz paź 16, 2005 10:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2005 11:18 am
Posty: 100
Lokalizacja: Mazury niedaleko Pisza
W czym tkwi problem?
1. Każdy silnik wymaga odpowiedniej ilości oleju w układzie smarowania. Taka przeróbka znacznie obniża pojemność układu w silniku, a co za tym idzie może zabraknąć smarowania jak się monstrum uruchomi.
2. W którym miejscu jest smok w silniku. Jeżeli misa miałaby być zamontowana jak na Twoim rysunku to smok musi być z tyłu silnika.
Przede wszystkim jednak sprawdź ile oleju potrzebuje twój silnik i ile oleju zapeni mu Twoja "nowa" misa.

Trzymaj się

_________________
Kocham MERCEDESY i moją żonę.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 16, 2005 10:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
a ja mam pytanie: czemu ma służyć taka przeróbka bo jakoś nie widzę w niej sensu. mam nadzieję, że nie tylko dla efekty wizualnego.

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 16, 2005 11:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2005 11:18 am
Posty: 100
Lokalizacja: Mazury niedaleko Pisza
Grakoz pisze:
a ja mam pytanie: czemu ma służyć taka przeróbka bo jakoś nie widzę w niej sensu. mam nadzieję, że nie tylko dla efekty wizualnego.

No właśnie. TO JEST PODSTAWA!!!

_________________
Kocham MERCEDESY i moją żonę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 12:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
Miska olejowa choć przerobiona ma mieć taką samą pojemność jak oryginalna, jedynie kształt ma się zmienić.
A jeżeli smok jest z przodu miski to można go przenieść do tyłu miski? zmieniła by się długość rurki doprowadzającej smoka do miski...

rysunek który zamieściłem jest robiony na szybko dlatego nie jest dokładny ale mniej więcej o to chodzi...


A przeróbka ma służyć temu żeby silnik od innego auta zmieścił się do innego auta, no i właśnie do końca brakuje miejsca na miske a zawieszenia nie da się przerobić ...

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie lub coś chce powiedzieć to śmaiło [zlosnik] czekam na wszystkie głosy

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 11:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
najbardziej męczy mnie ten smok i że miska nie bedzie z aluminium

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 6:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
Prosze wszystkich o pomoc... zależy mi na czasie

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 11:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Sam kształt miski nie bedzie miał wiekszego znaczenia dla silnika, choć w tym przypadku ważne będzie zwiekszenie pojemności ze względu na zmianę geometrii miski ( w misce z zagłębieniem olej ścieka lub tam jest nawet prz dużych przeciążeniach na zakretach, przy ruszaniu i hamowaniu ).
Największy problem jaki bedziesz miał, to smok pompy oleju jeśli jest połączony na stale z pompą - patrz pompa oleju fiat 125p. [zlosnik] . Reasumując: w tym wypadku chyba lepiej podnieść cały silnik do góry, niż spłycać miskę.
Pozdrawiam
Tian

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl