MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 8:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 04, 2005 10:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Problem nr 1:

Sprzeglo - a mianowicie gdy szukalem tutaj jakis informacji to tylko polowicznie znalazlem odpowiedz na moje pytanie, wiec zadam swoje konkretne. Sprzeglo zachowuje sie normalnie, jednak ma momenty w ktorych wcisniete w podloge (np. na swiatlach) i przytrzymane troche w tej pozycji gdy chce ruszyc i odsuwam noge na pedale w gore ono chwyta momentalnie po rozpoczeci podnoszenia nogi i podnosi sie 1/3 normalnego ruchu i zostaje w takiej pozycji, trzeba je podchaczyc butem z dolu i podciagnac a wtedy odskakuje dosc mocno w gore i juz dziala normalnie, az do nastepnego takiego przypadku. Co to moze byc, bo to nie jest za przyjemne zjawisko, szczegolnie, ze momentami nie pozwala mi wyrzucic biegu gdy np cofam i sie zatrzymam ze sprzeglem wcisnietym w podloge i chce normalnie zmienic bieg, a nie moge go wyrzucic.

Problem nr 2:

Sprzeglo - czy to sprzeglo, jesli dobrze przeczytalem wszystkie posty ktore znalazlem, jest obslugiwane na hydraulice ? i w zwiazku z tym jak sie wogole za nie zabiera ?

Problem nr 3:

OLEJ !!! - zauwazylem pod samochodem plamke oleju, od dwoch dni zreszta takie zachowanie obserwuje, wiec pod samochod i patrze a tam okolice sprzegla wlasnie wyzej wspomnianego sa mokre, ale co ma olej ze sprzeglem wspolnego ? wiec patrzac dalej to ten pojawia sie w okolicach konca silnika i poczatku skrzyni biegow, dokladnie w takiej dziurce na poczatku skrzyni biegow sie zbiera, nie wiem czy konkretnie z tego miejsca sie wydostaje, ale i tak z takimi objawami zakladajac ze to jest to miejsce, zwracam sie z pytaniem z czego ten olej tam moze wyciekac ? wszystko wskazuje ze kapie z tego miejsce jak sobie poprowadzic linie prosta od plamki oleju w gore, ale tez pytanie czy to moze byc wyciek gdzies z uszczelki bloku czy cos takiego i tam sie zbierac sciekajac ? bo trudno jest to okreslic patrzac bo caly tyl bloku i poczatek skrzyni jest opryskany olejem. Jak szukac przyczyny wycieku i jak to sprawdzic dokladnie skad on leci ?

Problem nr 4:

Przelacznik zespolony swiatel. Gdy jade na swiatlach mijania, obserwuje czasem fakt, ze gasna na moment i znow sie zapalaja. Wiem dokladnie ze jest to wina przelacznika zespolonego przy kierownicy, bo jesli lekko go nacisne w kierunku zapalania swiatel drogowych to swiatla mijania gasna a drogowe jeszcze sie nie zapalaja, dopiero gdy docisne do konca zapalaja sie drogowe. Czy mozna cos z tym zrobic ? jakos to nie wiem ustawic, jakies cos dogiac zeby tak sie nie dzialo, cokolwiek poza kupnem nowego przelacznika :P bo taka sytuacja jest denerwujaca jak sie wpadnie w najmniejsza dziure a tam swiatla gasna.... Swoja droga ze dobrym rozwiazaniem byloby miec proste drogi :P ale na to raczej nie ma co liczyc.

Pozdrawiam, w razie pytan oczywiscie dopisze cos wiecej jesli bedzie potrzeba, bo mam tendencje do zadawania skomplikowanych pytan :)

_________________
W124 2,5D '89

Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Ostatnio zmieniony pn wrz 05, 2005 9:33 am przez dm, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 04, 2005 1:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 10:57 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Kujawsko - pomorskie
Cześć !
Ja co prawda mam 123, ale pewnie będzie podobnie.
Sprzęło jest hydrauliczne - sprawdź nad pedałem - wewnątrz kabiny - jest pompa - jeśli jest mokra to znaczy, że poszły tłoczki i takie tam i trzeba wymienić. Uwaga, bo płyn hamulcowy zjada dywaniki i lakier.
Siłownik sprzęła jest pod maską - dojdziesz po przewodach - on też mógł się rozszczelnić - na 90% albo jedno, albo drugie.

Może to nie olej tylko płyn hmm w tym wypadku sprzęłowy?

Co do przełącznika - dla świętego spokoju sprawdź bezpieczniki, jak na 100% przełącznik to pozostaje kupić - na szrocie lub nowy - ;) to już zależy od Ciebie
Pozdrawiam
Witek

_________________
MB 123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 04, 2005 3:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Miałem to samo, tzn też ze światłami coś się działo, wprawdzie w w123 ale przełączniki w w124 sa chyba podobne,albo nawet takie same.

To był mój pierwszy przełącznik, mechanik miał inny i mi wymienił, nie minal miesiąc - wycieraczki na 1 biegu raz działają-raz nie działają :-? Więc sie wkurzyłem i wyjąłem tałatajstwo. Okazało się ze po prostu kabelek sie ułamał.

A z tymi światłami to jest tak- jeżeli przełącznik jest plastikowy to da sie rozłożyć, ma po bokach zatrzaski, w środku jest blaszka ktora i mi sie odgięła po prostu. Jeśli przełącznik jest aluminiowy to gorzej bo jest zanitowany:(
Sprawdź wszystkie kable, bo być może jest to kwestia ułamanego, lub odlutowanego kabla.

Pozdrawiam

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 04, 2005 8:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiec po dzisiejszym dniu stan rzeczy wyglada nastepujaco :

Problem z olejem, poszukalem poszukalem a w efekcie polozylem sie pod samochod i podociagalem sruby na misce olejowej troche i okazalo sie ze troszke sie daly dokrecic,niewiele ale jednak, stal caly dzien i oleju nie zostawil, zobaczymy jak bedzie sprawa sie miala po nocy. Defakto wiem, ze nie jest to olej z zemeringu przy skrzyni biegow, ale z silnika i stad pomysl z dokreceniem miski olejowej, bo wystarczylo sprawdzic z czego leci olej na podstawie koloru i zapachu i porownac z zapachem oleju silnikowego i oleju w skrzyni biegow.

Problem ze sprzeglem... niestety, sprzeglo jest hydrauliczne i niestety wiem co sie stalo, ale jeszcze nie wiem jak sobie z tym poradzic. Przecieka mi silownik przy pedale sprzegla... delikatnie, ale jednak. Co z tym fantem zrobic ? i gdzie sie ew. uzupelnia plyn od hydrauliki sprzegla ?

Problem z przelacznikiem z braku czasu zostal nietkniety.

_________________
W124 2,5D '89



Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 04, 2005 8:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Ja bym Ci radził to szybko zrobić ;) żeby Ci kiedyś ten siłownik nie puścił jak bedzie Ci samochód potrzebny. Kiedyś tak miałem -wsiadam rano do samochodu, wciskam sprzęgło, a tu pedał mi wpadł "w podłoge". A pod samochodem kałuża płynu hamulcowego :(

W Beczce płyn "sprzęgłowy" to po prostu płyn hamulcowy pochodzący ze zbiorniczka przy pompie hamulcowej, wiec tam ewentualnie należy go uzupełniać- nie gwarantuje tego w W124,ale raczej bedzie tak samo. Gdyby jednak dużo ubywało to leć i wymieniaj ten siłownik!

Aha to blokowanie sprzęgła też może być spowodowane zużyciem siłownika, mój skrzypi i czuć takie minimalne przeskoki zsynchronizowane z tym skrzypieniem-więc to pewnie to.

Właścicieli W124 prosze o poprawienie ewentualnych błędów.

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 04, 2005 8:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 20, 2005 8:37 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ale to sie naprawia ? wymienia elementy ? wymienia cale ? i wogole jak to sie robi ? :) bo nie mam pojecia akurat z tym jak to wogole ruszyc, tak jak wiele rzeczy robie tak tego nie wiem.

_________________
W124 2,5D '89



Jazda jazda srebrna gwiazda :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 04, 2005 8:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Nie wypowiem się bo tego akurat nie wymieniałem sam, ale w/g mnie jest to kwestia wymiany(naprawy?) siłownika sprzęgła.

Radzę wytrzeć do sucha miejsce z którego cieknie, podłożyć jakiś karton(będzie lepiej na nim widać) i wcisnąć pare razy sprzęgło jeśli nie będzie wycieków to zostawić na noc i wtedy sprawdzić.

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 10:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dm pisze:
Ale to sie naprawia ? wymienia elementy ? wymienia cale ? i wogole jak to sie robi ?

Jeśli cylinder tej pompki nie jest zużyty to można to zregenerować wymieniając gumowe podzespoły i chyba tłoczek. U mnie kwalifikowało się do wymiany i poszedł cały element, roboty z tym dużo nie ma, tyle że umiejscowienie tego siłownika wymaga że trzeba się troszkę pogimnastykować. Jeśli chodzi o ceny to zaczynają się chyba w okolicach 50 zł za najtańsze.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl