MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 6:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 18, 2005 2:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2004 2:27 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Dla tych, których przeraża długość tego posta. W skrócie, stare diesle dostaną zakaz poruszania się po niemieckich miastach z uwagi na normy emisji spalin. Ciekawe czy nasi rządzący posuną się do podobnych rozwiązań w swojej gonitwie za UE.

Niemieckie miasta walczą z wysokim zanieczyszczeniem powietrza

Według dziennika "Frankfurter Allgemeine Zeitung", wiele miast w Niemczech być może wprowadzi niedługo zakaz poruszania się starymi samochodami z silnikiem Diesla, które zostały zarejestrowane do końca 1999 r. Szacuje się, że u naszych zachodnich sąsiadów używanych jest obecnie około 3,8 mln aut osobowych oraz milion lekkich pojazdów dostawczych, które spełniają normy emisji od Euro 0 do Euro 2.

Wiele niemieckich miast jest bliskie przekroczenia europejskich norm poziomu zanieczyszczenia powietrza, które mówią, że wartość graniczna może przekroczyć 50 mikrogramów dla mikrocząsteczek (PM10) na każdy centymetr sześcienny powietrza tylko w ciągu 35 dni danego roku kalendarzowego. W zaistniałej sytuacji władze Stuttgartu przygotowały specjalny plan, zgodnie z którym od roku 2007 wprowadzony zostanie zakaz poruszania się w mieście autami osobowymi z silnikiem wysokoprężnym, które nie spełniają normy emisji spalin Euro 1; w dalszym etapie zakaz obejmie coraz nowsze pojazdy - od 2009 r. włączone mają być samochody zarejestrowane do grudnia 1999. O podobnych ograniczeniach myślą inne niemieckie miasta, np. Frankfurt.

Zakaz nie będzie obejmował tych samochodów, w których właściciel zainstaluje filtr cząstek stałych. Problem w tym, że takiego rozwiązania nie da się w zasadzie wprowadzić w samochodach z normą emisji Euro 1, a tylko w wyjątkowych przypadkach w autach spełniających normę Euro 2, jednak wówczas będzie to operacja bardzo kosztowna dla użytkownika.

Dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung" zastanawia się, co w tej sytuacji zrobią właściciele aut, którym grożą nowe ograniczenia. Perspektywa całkowitej utraty wartości samochodu na lokalnym rynku wtórnym może skłonić Niemców do szukania kupców w innych krajach.

źródło: www.samar.pl

pozdra

_________________
Ex:
W115 220D 1976r.
W123 240D 1978r.
Obecnie: Oldsmobile Cutlass 1980r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 18, 2005 2:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Myśle że i tak nie będzie to dotyczyć zabytków.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 18, 2005 3:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Jeśli dobrze kojarzę, w Niemczech na H-Zulassung łapią się auta dopiero 30-letnie, więc spora ilość interesujących MB może zostać gwałtownie wypchniętych z pocałowaniem zagranicznego kupca w dowolną część ciała.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl