Cześć, mogę się wypowiedzieć tylko w sprawie mojej W114. Z tego, co się orientuję, to różnice dotyczyły emisji spalin. Przepisy kalifornijskie były dużo surowsze, niż w pozostałych stanach USA. Tak więc dla mojego silnika 280 (gaźnik), w 1974 roku normą w sensie dodatkowego oczyszczania spalin dla "zwykłych" stanów USA były (tu proszę mi wybaczyć prawdopodobny brak poprawnych terminów): 1. opóźnienie zapłonu, 2. Throttle-Valve Lift??? 3. recyrkulacja spalin, 4. crankcase ventilation, 5. system kontroli oparów paliwa, podczas gdy w wersji kalifornijskiej dochodził jeszcze jeden punkt, mianowicie "dopalenie spalin". Powyższą wiedzę zaczerpnąłem z książeczki "Owner's Emission Systems Manual - 1974". Są tam nawet proste schematy powyższych systemów. Moje 280C, jako wersja kalifornijska, ma te wszystkie ww. elementy, aczkolwiek głowy nie dam, czy one działają

.
Miłego wieczoru!