MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 4:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 31, 2002 7:39 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 31, 2002 7:37 pm
Posty: 4
prosze o rady jaki model najlepiej sobie sprawic z jakim silnikiem??a moze sprowadzic z niemiec jako zabytek??







____________________

Góral-Grudziądz się serdecznie klania

Narazie tylko Fiat 126p ale plan kupna Merca


Ostatnio zmieniony sob sty 04, 2003 3:29 pm przez goraltl, łącznie zmieniany 6 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 01, 2003 7:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 13, 2002 10:36 am
Posty: 136
Lokalizacja: Środa Wlkp./ Leesburg VA-USA
Mysle ze na dzien dzisiejszy najlepiej jest sprowadzic z Reichu. W Polsce egzemplarze w123 sa mocno zaniedbane, a jak juz jest stan o'k to kosmicznie drogie.

Polecam Coupe 230CE :). typowy Gangsta [cool]

_________________
Klower
było ... *W123 Coupe 230 CE*


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 01, 2003 10:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
zalezy do czego

1. Jak na miasto to 200D ( jak dla mnie za slaby) lub 240D lub LPG
2. Jak na trasy to 200E , lub 300D
3. Jak do szarzowania po drogach to 230E , 250E albo 280E

generalnie jest zasada ze nie patrzy sie na wiek tylko na stan. Moim zdaniem jak podloga sie trzyma , a nadwozie jest jeszcze w dobrym stanie to malym kosztem mozna doprowadzic do porzadku alto.

wnetrze tez mogloby byc zadbane a jak nie to zawsze mozna gruntownie wyprac , kupic nowe dywaniki.

mam nadzieje ze niedlugo pochwalisz sie nowym MB[/list]

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 01, 2003 10:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Pszczola pisze:
, 250E
?????? :o
Są dwie szkoły:
1. Wyszukać auta w idealnym stanie lub sprowadzić z zagramanicy, a to może w pierwszym wariancie potrwać kilka ładnych miesięcy.
2. Kupić w miarę jeszcze niezdemolowane auto z czymś ciekawym, np kolorystyka, wyposarzenie, i zrobić remont. Ma to swoje dobre strony,bo możesz wybrać auto które Ci się podoba, a nie to które jest w dobrym stanie i wiesz, czym jeżdzisz i co wymieniłeś. No i możesz te remonty udokumentować tak jak ja to robię.
Co do wersji silnikowej:
Po pierwsze diesle, bo są naprawdę niezmordowane, części do tego jest w pyte, a jak są w dobrym stanie to zimą palą nawet przy -20 i spalają 5 - 6 w trasie. Minus jest taki, że masz samochód "dynamiczny innaczej" [zlosnik] a ten dobry stan aby odpalał nie łatwo jest osiągnąć.
Benzyniaki raczej jak się mało jeżdzi, albo ma dużo kasy na "wache"
LPG ja nie popieram (ale łatwo mi mówić jak mam D) lecz rozumiem. Poza tym w duecie z 280E żadko komu LPG wychodzi na dobre.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 02, 2003 2:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Maniek pisze:
Pszczola pisze:
, 250E
?????? :o

Właśnie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
A co do reszty:
Ad.1. Szukanie - wersja dla cierpliwych, ale się opłaca. Sprowadzanie - musisz się trochę namęczyć :-?
Ad.2. Pomysł dobry, ale musisz się liczyć z tym, że jak nie wszystko jest dobre, to zapewne wyjdzie sporo rzeczy, których nie zauważyłeś przy oględzinach, poza tym trochę czasu zejdzie, zanim bedziesz miał samochód w stanie idealnym do jazdy. Osobiście ja tak zrobiłem i teraz robię remont kapitalny blacharki [zlosnik] - ale za to mam autko z kompletną niebieską tapicerką i z automatem.
A silnik - tu musisz sam zdecydować. Ale pamiętaj o tym, że większość diesli jeżdżących po Polsce ma za sobą dłuższą lub krótszą przeszłość "z kogutem z napisem TAXI na dachu" :( A benzynki są kosztowne w utrzymaniu.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 02, 2003 2:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
fakt o jedno E za duzo , 250 nie byly na wtrysku , co nie znaczy ze sa to zle silniki , ja wolal bym 250 niz moje 230E

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 02, 2003 5:24 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
250 w 123 to chyba niebyl rewelacyjny silnik. Ladnie gada ale temperaturze chlodnica nie przeszkadzala. Zreszta, co ja sie bede rozwodzil jak ktos sie nawet nie przywital...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 02, 2003 11:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Ocet pisze:
Zreszta, co ja sie bede rozwodzil jak ktos sie nawet nie przywital...


Fakt. ja tez uwazam ze nowi powinni najpierw pisac "dzien dobry" a puzniej "mam problem". uprzedzam ze kolega Ocet jest bardzeij niz inni uczuleni na takie zachwanie niz inni.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 02, 2003 11:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Oj Panie Kolego Pszczoła [zlosnik] Masz taki ładny silnik i zamienił byś go na 250 :cry: Nawet sobie nie wyobrażasz jaki potencjał rozwojowy ma 230E [zlosnik]

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 03, 2003 12:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Mike_THE_GR8 pisze:
A benzynki są kosztowne w utrzymaniu.


Kolego z tego co pamietam to poruwnywalem chyba nawet z toba ze twoje 240D vs. moje 230E LPG pali tak ze na 100km wychodzi po tyle samo kasy. a przeciez inne rzeczy takie jak olej , filtry sa tej samej ceny a czestotliwosc wymiany jest taka sama .

A wiec nie mozna powiedziec ze bezyna to odrazu no niebo drozsze utrzymanie. nawet jak masz 2.0 bezyna to OC jest tansze niz 2.2 Diesel bo silnik juz wiekszy.

Lepiej jest znalesc bezyne z LPG ( albo juz zlorzyc nowa ) niz potem zalowac ze mamy dobity samochod po TAXI !!!

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 03, 2003 12:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Kowal pisze:
Oj Panie Kolego Pszczoła [zlosnik] Masz taki ładny silnik i zamienił byś go na 250 :cry: [zlosnik]


A ja bym wolał 250. Silnik co prawda starszy i z gaźnikiem ale to w końcu 6 cylindrów w rzędzie :P , brzmienia takiego silnika nie da się podrobić!
Wogóle to sądzę, że jeśli już decydować się na benzynowy to pożądny. 250, 280, 280E

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 03, 2003 1:21 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ale mnie prowokujecie!




Poczekam, twardy bede :lol:

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 03, 2003 10:37 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Pszczola pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:
A benzynki są kosztowne w utrzymaniu.


Kolego z tego co pamietam to poruwnywalem chyba nawet z toba ze twoje 240D vs. moje 230E LPG pali tak ze na 100km wychodzi po tyle samo kasy. a przeciez inne rzeczy takie jak olej , filtry sa tej samej ceny a czestotliwosc wymiany jest taka sama .

A wiec nie mozna powiedziec ze bezyna to odrazu no niebo drozsze utrzymanie. nawet jak masz 2.0 bezyna to OC jest tansze niz 2.2 Diesel bo silnik juz wiekszy.

Lepiej jest znalesc bezyne z LPG ( albo juz zlorzyc nowa ) niz potem zalowac ze mamy dobity samochod po TAXI !!!

Po pierwsze: napisałem wyraźnie, że to benzynka jest droga w utrzymaniu - czy widzisz tam gdziekolwiek wzmiankę o gazie ????? A porównując cenę 100 kilometrów na ropie i na benzynie jednak będzie na moim :lol: [jezyk3]
Po drugie: W dieslu (przynajmniej tak starym) trzeba częściej wymieniać olej i filtry niż w benzynce - ja to robię co 7 kkm.
Po trzecie: jeśli już się decydować na samochód z LPG lepiej kupić auto, które nigdy na gazie nie jeździło, po czym samemu założyć naprawdę porządną instalację. Ja sam również niespecjalnie przepadam za pomysłem zagazowywania samochodów, jednak ceny paliwa w naszym kraju powodują, że jeśli kupiłbym samochód z dużym silnikiem benzynowym, to również założyłbym instalację LPG. Smutne, ale prawda.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 03, 2003 2:51 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 31, 2002 7:37 pm
Posty: 4
Pszczola pisze:
Ocet pisze:
Zreszta, co ja sie bede rozwodzil jak ktos sie nawet nie przywital...


Fakt. ja tez uwazam ze nowi powinni najpierw pisac "dzien dobry" a puzniej "mam problem". uprzedzam ze kolega Ocet jest bardzeij niz inni uczuleni na takie zachwanie niz inni.


Teraz chyba powinno być OK...... [zlosnikz] [zlosnikz]


___________________

Pozdrowionka i powodzonka
Góral-Grudziądz


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 03, 2003 7:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
goraltl pisze:
Pszczola pisze:
Ocet pisze:
Zreszta, co ja sie bede rozwodzil jak ktos sie nawet nie przywital...


Fakt. ja tez uwazam ze nowi powinni najpierw pisac "dzien dobry" a puzniej "mam problem". uprzedzam ze kolega Ocet jest bardzeij niz inni uczuleni na takie zachwanie niz inni.


Teraz chyba powinno być OK...... [zlosnikz] [zlosnikz]


___________________

Pozdrowionka i powodzonka
Góral-Grudziądz


Albo nie jestem zorientowany, albo wcześniej nie było w temacie Witam wszystkich i pozdrawiam? Prawda kolego Ocet? [oczko]

_________________
...własny MB soon
Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl